Toon posts:

MAC-adres USB-modem uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
haj,

vriend van me heeft een adsl abbo bij hccnet met usb-modem, en dat werkt allemaal goed en wel, met usb-modem...
nu heeft hij een e-tech router met switch, wat dus niet goed werkt

de eerste keer dat hij echter verbinding maakte, deed hij dit met zijn usb-modem
met de e-tech lukt het nu niet om te internetten

2 vragen

1 doet hccnet aan mac-filtering

2 zoja, hoe lees je het mac-adres van de modem uit, het is een alcatel speedtouch 330

terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat het evt kan zijn dat een usb-modem geen mac heeft, en dat hij geen mac krijgt bij hcc heeft

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49

Flexx

This side up

Als ik het goed begrijp zit de aansluiting er nu als volgt uit.

Internet->Router->USB-Modem->PC

En volgens mij is dat niet mogelijk.

USB-Modem moet altijd als eerst komen, dan krijg je dus: Internet->USB-Modem->PC->Router->rest van het netwerk.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

eeh als het goed is heeft je modem geen mac adres aangezien het geen nic heeft dacht ik

hoewel, nu ik dit typ moet dat wel zo zijn aangezien die modem niet alleen modem is, maar ook meteen de verbinding naar je pc en dus zou je met een ipconfig /all het MAC kunnen achterhalen, afaik

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:45
volgens mij komt er geen ethernet (en dus geen mac adres) aan te pas. Over ADSL gaat ATM, en aan de andere kant van je modem komt er USB (is geen ethernet ;)) uit, dus ik denk niet dat ie een mac adres heeft.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
het is dus zo dat ie nu via zijn usb-modem internet, zonder router dus, maar als ie via het netwerk via zijn router probeert doet ie het niet
Maar dan weet ik nog niet of hccnet aan mac-filtering doet..

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De E-Tech die hier wordt beschreven, is een modem én router in 1 apparaat. Op zich zou dit moeten werken (gewoon telefoonlijk => E-Tech modem/router => rest v/h netwerk), maar of HCCnet aan MAC-filtering zou ik niet weten.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik weet wel( gelezen in Computer idee) dat je de kabel die in de USB modem gaat kan doen in je Router,maw...je kan je USB modem dus weggooien.

Je probleem zit dus volgens mij in je USB modem....dus kabel in Router> instellen> en daarna de PC's eraan hangen.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

ehmz, snappen jullie DCL_Redhead allemaal niet? :)
Hij wilt gewoon weten of HCCnet naar de macadressen kijkt :D

Maar goed, dat USB modem heeft GEEN eigen mac adres, en die Etech router zou dan ook zonder problemen moeten werken :)

Waarschijnlijk echt een configuratie fout in dat ding

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1