Toon posts:

[Win2k] Roaming profiles *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleempje met het goed laten functioneren van roaming profiles. Het aanmeken van de profiles is allemaal goed gelukt. Gewoon een profiel op een client naar een netwerkschijf toe gekopieerd. Wat ik alleen niet voor elkaar krijg, is dat ik op alle clients onder het profiel in kan loggen. Dit kan pas als ik op de client een user met Administrator rechten aanmaak voor de user. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling van roaming profiles.
Wat doe ik verkeerd, of heb ik verkeerd gedaan?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Voordat iemand kan vertellen wat je verkeerd hebt gedaan, zul je eerst eens moeten vertellen wat je hebt gedaan. Hoe ziet jouw omgeving eruit? Welk OS op de server? Wat op de client? Etc. Heb je in de properties voor het useraccount een lokatie voor het profiel aangegeven? Hoe? Heeft die gebruiker op die netwerkschijf wel lees/schrijf-rechten?

• Jaymz
  • Laatst online: 06:44

Jaymz

Keep on moving !

Roaming profiles gebruiken is méér dan het profiel van het netwerk naar any given PC kopieren en inloggen als die gebruiker. Dat is in ieder geval de indruk die ik krijg, dat je 'gewoon' wat heen en weer kopieert en denkt dat dàt het is :)

Het leuke is dat de client / het OS dat je gebruikt dit zelf regelt als je dit goed instelt. De gebruiker krijgt dan ook gewoon netjes de rechten op het stukje profiel. Zoiets gebeurd namelijk nadat je bent ingelogd, maar voordat je desktop echt aktief is (je kunt dat dus niet regelen via een loginscript want dan is de desktop al actief :)

Hoe je dat voor elkaar krijgt zul je allereerst zelf moeten proberen uit te zoeken, I guess dat je met Windows PC zit te frutten: Kijk eens of hier wat tussen zit van je gading: http://search.support.mic...rySource=gsfxSearch_Query

[ Voor 15% gewijzigd door Jaymz op 01-02-2003 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry. Een beetje een té gehaast bericht.
Ik gebruik Windows 2k AS als server met Win2k pro clients. Heb Active directory ingesteld, daar de users ingevoerd. De map met profelen is gedeeld en voor iedereen toegankelijk. Alles gaat in rpincipe ook goed, de profielen worden bij het afmelden gesynchroniseerd e.d. Alleen is het probleem dus dat ze niet écht roaming zijn, wat natuurlijk wel het idee is. Grouppolicies e.d. werken ook gewoon goed, alleen moeten dus op elke client alle users ingesteld worden (zelfs met administrator rechten), en dat lijkt me niet de bedoeling.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hoe bedoel je met ze zijn niet echt roaming?
Heb je geen mandatory profiles nodig voor de dingen die jij wil gaan gebruiken...

Alle proemn in n drek

• Jaymz
  • Laatst online: 06:44

Jaymz

Keep on moving !

@ WOS komt deze thread overigens wat beter tot z'n recht :)

PNS -> WOS

Verwijderd

Topicstarter
Het enige verschil van mandatory profiles t.o.v. gewone roaming profiles is toch dat de users geen veranderingen aan hun profile aan kunnen brengen? Het zorgt er toch niet voor dat ze op elke computer in kunnen loggen zonder dat er een lokaal administrator account is aangemaakt? Want dat moet nu nog gebeuren, vandaar dat ik het nog niet echt roaming vind.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan niet zeggen dat ik alles begrijp wat je wilt/gedaan hebt... maar zijn die clients van je wel lid van je domein, en loggen ze ook als zodanig aan?? Anders vind ik het niet gek dat je alsnog lokaal een user moet aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard loggen ze aan bij het domein en loggen ze aan. Alles gaat ook goed, tot de grouppolicies toe. Daarom vind ik het ook zo vreemd. Heb alle Microsoft KB artikels erop nageslagen, maar kan gewoon niks vinden. Niemand heeft dit probleem nog gehad blijkbaar... :(
Zou het iets te maken kunnen hebben met demanier waarop ik het eerste profiel heb aangemaakt? Ik heb deze namelijk met administrator rechten aangemaakt, en toen naar alle users gekopieerd...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hoe heb je die profielen gekopieerd. Bij mijn weten mag je niet zomaar een copy-paste operatie met profielen doen, zeker niet als je 1 profiel voor meerdere accounts wilt gaan gebruiken.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

je kan gewoon bij een user-account instellen welk profiel hij moet gebruiken...

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik het probleem al gevonden: Als je een profile met administrator rights aamaakt, en deze naar de roaming profile kopieert, moet je voor dat profiel ook een lokaal profiel instellen met administrator rights. Let dus op de rechten die je aan het profiel eeft, anders ben je net als ik uren bezig voor niks.
Pagina: 1