[GW 5.5]Users koppelen aan directories

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:34
Ik wil achterhalen hoeveel ruimte de bestanden van een bepaalde user innemen op de Novell GroupWise 5.5 e-mail server. Echter het probleem is dat GroupWise per user automatisch een map op de server creeert en daar een nogal nietszeggende naam aan geeft.
Aan de directories op de server is dus niet te zien bij welke user deze hoort.
In Novell Netware is ook niet terug te vinden welke directory aan welke user is gekoppeld.
Heeft iemand hier ervaring met GW 5.5 en een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Wij gebruiken gw6. Via ConsoleOne draai ik wekelijks een maintenance-job waarbij ik de statistieken naar mezelf mail. Via een perl-script van coolsolutions (gw-parser of zoiets) krijg ik een net gesorteerd overzicht. Ik denk dat gw5.5 hetzelfde kan.... Dit systeem uitwerken heeft ons veel tijd gekost....

• Kwistnix
Dat geloof ik graag.
Ik denk ook niet dat ik daar aan ga beginnen.
Persoonlijk vind ik dit dus ontzettend onhandig werken, lijkt mij logischer om standaard de mail directory dezefde naam te geven als de username waarmee ingelogd wordt, maar goed.
Bedankt voor dit stukje info!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
Probleem is wel dat je usernaam in nds vaker voor mag komen in een andere context. Groupwise zelf heeft een platte user database, daarom mag er maar 1 keer dezelfde user in staan.

Om deze reden houdt groupwise een eigen id aan. Dit is dat 3 tekens lange id wat je overal tegen komt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als het om dat unieke GW-Id gaat, dat kun je toch gewoon uit je NDS lezen :?
Staat gewoon bij de GroupWise propterties ergens bij de gebruiker.

Anyway, de enige mogelijkheid is dus om met zo'n scriptje aan de gang te gaan.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Novell heeft dat zo gedaan tov de oudere oplossingen (PegasusMail bindery bij nw3/4 bijvoorbeeld) vanwege privacy-redenen.

Er zijn goede boeken over GW. Onze methode die gwcheck.log oplevert en via een perl-script deze gesorteerd wordt, werkt perfect!!!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Koffie schreef op 02 februari 2003 @ 16:31:
Als het om dat unieke GW-Id gaat, dat kun je toch gewoon uit je NDS lezen :?
Staat gewoon bij de GroupWise propterties ergens bij de gebruiker.

Anyway, de enige mogelijkheid is dus om met zo'n scriptje aan de gang te gaan.
Ja, de FID kun je inderdaad gewoon uitlezen in de NDS, is een 3 tekens lange code (cijfers+letters) en die komt ook in je user DB te staan. Dus zo nietszeggend is het niet.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij mij op m'n werk gebruiken we Groupwise 5.2, en je kunt inderdaad via de Netware Administrator een maintenance job laten uitvoeren, en daarbij kun je ook aanvinken dat ie Statistics moet collecten. Die krijg je dan automatisch weer in je mail en dan kun je ook zien hoe groot de mailbox is.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Is de standaard-methode bij GroupWise. Omdat het een online database is...

• Kwistnix
Ik heb nu dus een logfile gemaakt van al die gegeens, maar om nou te zeggen dat dit handig werkt.
Ik heb idd een soort script ofzo nodig dat er bepaalde regels dan wel waarden uit kan filteren.
Aangezien ik geen perl ofzo kan vroeg ik me af wat nou de makkelijkste manier is om info die ik nodig heb uit de logfile te halen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe kunnen wij jouw uberhaupt helpen, als we uberhaupt niet eens weten wat je in die logfile hebt staan en hoe je die verkregen hebt :? |:(

NOFI, maar als je totaal niet kunt scripten zou ik er ook niet echt aan beginnen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Kwistnix
Ik weet precies wat er in die logfile staat en hoe ik dat verkregen heb.
En ik heb trouwens al een oplossing gevonden. Ik exporteer de logfile gewoon naar de AS/400 server hier en met behulp van programmatuur die daar op staat kan ik precies die dingen er uit halen die ik nodig heb. Dit werkt dus perfect.
Bedankt nog voor alle hulp enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 03-02-2003 12:30 ]

Verwijderd

Perl kun je op je nw-server draaien. Maar ik koos ervoor om de gratis perl (ActivePerl5.6) voor windows te gebruiken. Dat perl-script heb ik niet zelf geschreven, maar prspoa.pl bij coolsolutions gehaald. Werkt snel en perfect!!
Pagina: 1