[compaq] welke deskpro is dit?

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 14:12
Ik heb wat problemen met een oude compaq (P1 133). Ik probeer er een 8GB samsung HD in te zetten. Alleen deze wordt niet gedetecteerd door de compaq. Hij geeft als error: 'no fixed disk present' :? . Een andere HD, een seagate 1,6GB werkt wel gewoon goed en wordt ook gedecteerd. Nu denk ik dit probleem waarschijnlijk wel op te kunnen lossen in het BIOS, alleen nu zet compaq hun BIOS op de HD. En die heb ik onwetend geformat :/.
Nu kun je wel biossen downloaden op de Compaq support site maar ik heb echt geen idee wat voor compaq ik heb. Er staat op dat het een deskpro is, maar daar houd het ook mee op. Ik kan biossen downloaden voor zo'n 40 verschillende deskpro's maar hoe moet ik nou weten welke het is :'(.

Her een paar pics van mijn comppie: O+

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/compaq1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/compaq2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/compaq3.jpg

Weet iemand toevallig welke deskpro het is? Ik heb de hele binnenkant afgezocht maar ik kan nergens een type vinden. ;(

tvw

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb dan wel niet _zo_ veel ervaring met Compaq's (ik blijf d'r altijd liever van af) maar ik kan wel zeggen dat er wel meerdere Deskpro's zijn met hetzelfde ontwerp.
Kan je niet toevallig wat meer specs achterhalen van het beestje? (kijk bijvoorbeeld naar de videokaart die onboard zit, chipset, CPU enzo)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb 2 van die desktops. 1 inmiddels doorgefikte voeding, p1 133, degene die jij hebt dus. De andere dient nu als router en binnenkort als printserver en is een P2 266, maar ik had die 133 verkocht, maar die doet het dus niet meer, en krijg ik binnenkort terug, misschien dat ik type nummertje voor je kan vinden. Kan me trouwens geloof ik wel herrineren dat er een nummer staar op het mobo, net onder de EDO-slots

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

volgens mij is dat gestroomlijnde smoeltje van een orginele Deskpro 2000 ...

• iets
Eeh heu...

het werkt nu, de IDE kabel was kapot... :X

tnx voor de replies :)

Ik zal nog ff kijken naar een deskpro 2000, want een BIOS is eigenlijk best wel handig :P

* iets

tvw

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tis een Deskpro 2000, een 4000 of een 6000. Volgens mij een 2000, maar die dingen lijken sprekend op elkaar. Maar als het goed is zit er op de rechter zijkant van de kast een sticker met typenummer en serienummer van het ding.

Verwijderd

ShotGun schreef op 01 February 2003 @ 21:43:
..8<..
Nu denk ik dit probleem waarschijnlijk wel op te kunnen lossen in het BIOS, alleen nu zet compaq hun BIOS op de HD. En die heb ik onwetend geformat :/.
...8<..
Heb je 'm alleen maar geformateerd?

Of heb je met bv partition magic ook de FAT12 (zelfde als diskettes btw) aan 't begin van de HD verwijderd?

Want met alleen formateren haal je die partitie niet weg, en afaik kan fdisk die partitie ook niet verwijderen. Dus zou 't BIOS nog gewoon aanwezig moeten zijn op de originele schijf.

Wat je kan doen is dus de oude schijf terugplaatsen, op F10 drukken wanneer je de cursor in de bovenhoek ziet, en dan in de BIOS de optie kiezen om die BIOS weer op diskettes te zetten :)

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Must have bookmark:

http://wwss1pro.compaq.co...ion=hwlookup&countrycode=

Deskpro 2000 selecteren, serienummer invoeren (bij de 2000 meestal op rechter kant, zoals /downtime/ ook al zegt...) en je kan alle info downloaden...

Als het goed is, moet je ook zonder de oude disk kunnen booten, als je de service-wizard (zie link boven) volgt moet je floppies kunnen downen die de bios aanmaken... Half jaartje geleden zelf met een 2000 gedaan...

...hebbes...

-ga naar link... geef aan dat je een desktop->deskpro->2000 serie hebt...
-klik links 'software and drivers'
- klik op 'software & drivers for your Deskpro '
-voer opnieuw de gegevens in (133 mhz en 2000 serie dus typenummer 5133) , bij OS kies je voor rom-paqs...
-kies de f10-setup rompaq..
-klaar...

succes

[ Voor 10% gewijzigd door Speedpete op 01-02-2003 22:41 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• iets
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 22:21:
volgens mij is dat gestroomlijnde smoeltje van een orginele Deskpro 2000 ...
_/-\o_ _/-\o_ het was idd een compaq 2000 de diskettes werken :)
Geen sticker gezien aan de zijkant hoor? Wel aan de binnenkant van de kap, maar daar stond niet het type.
Ik kon eerst inderdaad op F10 drukken, maar nadat ik de HD geformat had (gewoon geformat, dus niet low ofzo) en windows erop gezet had werkte dit opeens niet meer :?.
tnx ik ga het meteen proberen :).

tvw

• iets
Het lukt niet erg om een BIOS op dat ding te zetten. Als ik de bios op de HD probeer te zetten geeft hij een paar fouten:
There is not enough space available on the harddrive, free at least 2 mega bytes at the beginning of your hard drive.
:? er is toch nog zeker zo'n 600MB vrij op de prim. HD
no available entry in the master boot record for partition information
Het vage is ook dat hij altijd een '1720: harddrive logic detects imminent failure' geeft bij het booten. Oftwel de HD is brak/dood. Maar dan kan ik daarna gewoon op F1 drukken en dan start ie op :? 8)7.

Mja het is niet zo erg, als ik een bios nodis heb stop ik wel zo'n floppy erin :).

tvw

• Sanchezzz
  • Laatst online: 04-08 16:07
Die 1720 melding krijgen wij op het werk ook vaak van klanten dan wordt meteen de HD vervangen want deze schijnt dan niet meer betrouwbaar te zijn.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

JWO

Sanchezzz schreef op 01 February 2003 @ 23:27:
Die 1720 melding krijgen wij op het werk ook vaak van klanten dan wordt meteen de HD vervangen want deze schijnt dan niet meer betrouwbaar te zijn.
ook wel bekend als SMART volgens mij ?

Verwijderd

hij wil een partitie maken waar geen ruimte voor is.
Eerst de "bios" op de HD zetten, dan pas je gewone partitie en je OS

• iets
Sanchezzz schreef op 01 februari 2003 @ 23:27:
Ja maar hij werkt al gewoon een half jaar :? 8)7
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 23:47:
hij wil een partitie maken waar geen ruimte voor is.
Eerst de "bios" op de HD zetten, dan pas je gewone partitie en je OS
Arg
* geen zin in heeft
Ik ben al hartstikke blij dat dat ding routeerd ik ben er een hele dag mee bezig geweest toen :(.

tvw

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 15:13
Zoals al eerder gezegd. Probleem gisteren ook gehad met zo'n PC.

http://wwss1pro.compaq.co...grades/index.asp?focus=no

Even serialnumber invullen (staat als klein stickertje vaak op de achterkant) en je komt er achter welke serie het is, en natuurlijk het serienummer.

zeroxcool.net - curity.eu

• iets
Voor die HD? De pc werkt nu toch gewoon? Ik heb hier evt.ook nog een andere 800MB HD voor als die van 1,6GB het begeeft. Of krijg ik dan een 10GB terug gestuurd als ze die van 1,6 niet kunnen repareren >:).

tvw

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Das wel weer geinig op zich want die Compaq herkent waarschijnlijk geen schijven groter dan 8,4 GB :)

Wat moet je btw met 10 GB in een router :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• iets
dreeke schreef op 02 February 2003 @ 00:40:
Das wel weer geinig op zich want die Compaq herkent waarschijnlijk geen schijven groter dan 8,4 GB :)

Wat moet je btw met 10 GB in een router :D
Werkt perfect hoor :) die oude compaqs zijn echt 1337 :D. Ik heb hier ook nog een Compaq 4100 (486 DX4, 100Mhz) voor mijn ma. Die heeft onboard 10mbit NIC, 2x USB, VGA en een Printerpoort _/-\o_ :P.
Maar mijn router wou ik laten ezelen (eMule) omdat het ding toch altijd aanstaat alleen op 1,6GB past niet zoveel data. :P
Ik heb er ook 128MB EDO ram ingezet WinXP loopt gewoon als een trein erop 8). en met het BIOS kan ik het zooitje nog OCen ook :P.

tvw

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

133 MHz, 128 MB en WinXP loopt als een trein.

Zeker een NS trein.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• iets
Verpest het nou niet :(. Het loopt gewoon soepel vindt ik 8)7. Zolang ik maar met het ding uit En hoe ziet jou desktop eruit? Deel 35 en [rml][ FS2002] Vragen en mooiste screenshots, deel 48[/rml] blijf :P.

[ Voor 38% gewijzigd door iets op 02-02-2003 01:54 ]

tvw

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Tis een Deskpro 2000 :) Heb hier ook eentje staan, maar die heeft nu dus toedeloe gezwaaid :)

Maak ff een Image van die schijf en dan partities maken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-02-2003 18:16 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/compaq2.jpg

Ligt het aan mij, of heb je geen geheugen in je pc?? :?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 02:56:
[afbeelding]

Volgens mij zie ik anders 4 volle EDO bankjes.

de betaler vervuilt

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 15:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 02:56:
[afbeelding]

Dat ligt aan jou, want alle 4 de banken zijn gevuld, so to see....

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

ach ja...... het is laat

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

Uit een donker stoofig plekje van mijn hersenen kan ik nog herrineren dat sommige oude PC's een limiet hebben met nieuwere HD's. Ik geloof dat dat vroeger bij de <512 MB schijven zo was, en (bij iets nieuwere pc's) <8GB. Had iets te maken met BIOS instellingen Large, normal en nog iets :?

TweakBlog

Verwijderd

AAAAH .. kom ik er dan ook nooit vanaf? :X :X

[/frust]

Die dingen heb ik dus al een stuk of 100 in m'n handen gehad de afgelopen tijd. Allemaal wipen en klaarmaken voor verkoop als hobby-bak.

P100 of 133. Je hebt ook MMX versies hiervan met 166 t/m 233 CPU's. Ze zijn werkelijk ranzig traag. Zelfs met Win95 is het huilen met de pet op. Ze pikken als het goed is wel gewoon SDRAM .. ipv EDO. Dat is een meevaller :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Nou, ik wil er anders wel eentje HlpDsk als vervanging voor de (486) IBM Aptiva die nu als router dient. Kan ik er eens iets anders dan Freesco opgooien... 'tis een mooi OS, maar de connectie is niet echt stabiel :(

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

ik heb nog zo'n bak staan (deskpro dp2000 5200mmx staat er op de kast), alleen zit er geen processor in. ik twijfel wat er voor een in moet, want er zitten allemaal amd chips op het mobo. kan het zijn dat er een ouwe k5 in moet ofzo?

• iets
Daar zat ooit een P1 200MMX in denk ik. Maar waarchijnlijk kun je elke P1 proc. er wel ingooien want mijn mobo gaat ook tot 200Mhz staat op de kap :).
En die AMD chips dunno. In een andere Compaq zit ook een geintregeerde AMD NIC zegt windows :?.
Wat staat er op de socket?

tvw

Verwijderd

het is een socket 7

• iets
Dan kan daar een mooie Pentium in :P. Ik heb hier nog wel een P133 non MMX en een P75 non MMX voor je liggen evt :).

tvw

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aetje schreef op 03 February 2003 @ 04:41:
Nou, ik wil er anders wel eentje HlpDsk als vervanging voor de (486) IBM Aptiva die nu als router dient. Kan ik er eens iets anders dan Freesco opgooien... 'tis een mooi OS, maar de connectie is niet echt stabiel :(
/offtopic:
Mmmm.. ben ik niet met je eens, dat ligt dan aan je Aptiva, je NICs, of je instellingen. Ik draai al bijna twee jaar Freesco op een ouwe Compaq Deskpro 486 zonder connectie-problemen whatsoever. Draait als een trein _/-\o_

/ontopic:
Die deskpro 2000 kan inderdaad standaard niet meer dan 8Gb aan. Er schijnt ergens een ROMPaq te zijn om dat op te lossen, maar dat werkt ook niet altijd. Je kunt beter kijken bij de maker van de HDD voor een overlay programmaatje: die omzeilt de BIOS limitatie, zodat je toch HDD's groter dan 8Gb aankan.

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• iets
HDD is 8.4GB dus dat is niet nodig :)

tvw

Verwijderd

ShotGun schreef op 03 februari 2003 @ 14:17:
Dan kan daar een mooie Pentium in :P. Ik heb hier nog wel een P133 non MMX en een P75 non MMX voor je liggen evt :).
ok cool :) die heb ik hier ook nog liggen. hartstikke bedankt!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

drogoul schreef op 03 February 2003 @ 14:19:
[...]

/offtopic:
Mmmm.. ben ik niet met je eens, dat ligt dan aan je Aptiva, je NICs, of je instellingen. Ik draai al bijna twee jaar Freesco op een ouwe Compaq Deskpro 486 zonder connectie-problemen whatsoever. Draait als een trein _/-\o_
Zal best, maar een PPTP connectie in Freesco stabiel houden is niet zo makkelijk. Ik ben nog aan 't uitzoeken of ik met een SIP spoof het eea wat eenvoudiger kan doen...

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1