[XP] Live! 5.1 drivers downloaden?

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik ben op zoek naar de Creative Live! 5.1 drivers, en wel de engelse smaak.

Om gelijk een aantal standaard reacties voor te zijn: de 5.1 drivers zijn zo te zien nergens te downloaden, niet op de creative site (ook niet de asian), en ook niet op hun public ftp.
De standaard Live driverpack die af en toe in de meuktracker tevoorschijn komt is niet geschikt, aangezien die alleen de front+rear speakers kan gebruiken, niet de center+sub. Deze pack is voor de gewone Live serie.

Ik heb zelf een 5.1 driver cd'tje maar dat is de nederlandse versie, en als ik daar een speakertest mee doe dan brult een of andere idioot met een verschrikkelijk accent door alle speakers tegelijk, geen succes dus.

Kan iemand me verwijzen naar een website, of kan iemand me aan een cdimage van de engelse versie wijzen? Ik heb een retail Live 5.1 en al een andere driver cd, dus zou niet illegaal moeten zijn.
Creative verdomt het gewoon om fatsoenlijke drivers beschikbaar te stellen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je die van windowsupdate al geprobeerd?

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Uhhmmm.. soundblaster.com???

Daar heb ik ze ook vandaan??

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• QuarK
Palomar schreef op 01 February 2003 @ 21:53:
heb je die van windowsupdate al geprobeerd?
Die van winxp zelf geven geluid, maar ook geen surround. Tenzij mijn test ac3 stream niet goed is, weet je toevallig een goed test programma?
Hans.Solo schreef op 01 February 2003 @ 21:54:
Uhhmmm.. soundblaster.com???

Daar heb ik ze ook vandaan??
Ik zou je heeel erg dankbaar zijn als je me een precies linkje zou kunnen geven.. want voor zover ik weet staan de 5.1 drivers er niet.

Verwijderd

Ik heb ze laatst met google gevonden op een poolse site... Welke 5.1 heb je, ik had de 0220 geloof ik. (was voor m'n werk)

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 08:06

koe161

koe(c)

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• QuarK
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 22:11:
Ik heb ze laatst met google gevonden op een poolse site... Welke 5.1 heb je, ik had de 0220 geloof ik. (was voor m'n werk)
Welke 5.1? Emm de Player, geen idee wat je verder met 0220 bedoelt.
En weet je toevallig nog welke poolse site?

• JvS
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, waarom kan ik vinden wat jij niet kan vinden? :?

http://uk.europe.creative.com/support/drivers/eula.asp?id=99
English only - Uniquement en anglais - Solo in Inglese - Sólo en inglés - Nur auf Englisch - Enkel in het Engels (:P)
This is the complete package for the Sound Blaster Live! Driver Pack that consists :

Live! DriverPack
PlayCenter 3 (Version 3.02.52)
Recorder (Version no. 2.00.31)
MiniDisc Center (Version no. 1.01.15)
Remote Center (Version no. 1.40.26)
Note: Please unzip this package and run the EXE file for each driver and application separately. For more information on how to install the Sound Blaster Live! DriverPack correctly, please refer to the README_FIRST.TXT file.
For more information on the SB Live! Driver pack please refer to our Knowledge Base.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

wat is nou het verschil van de player/platium/live?

ik heb zelf ook een sb 5.1 oem

[ Voor 18% gewijzigd door ThaHandy op 01-02-2003 22:21 ]

• QuarK
Ja, die heb ik natuurlijk als eerste geprobeerd.
Maar met die (gewone) Live driver kan ik met geen mogelijkheid m'n sub en center gebruiken.

Verwijderd

Kijk eens op je kaart... daar staat iets als sb0220 ofzo. Klop die code in op google, samen det de woorden "download" en "driver" en je moet je driver kunnen vinden. Ik heb de link niet in m'n history staan, omdat ik dus op het werk zat...
Suc6!

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 08:06

koe161

koe(c)

QuarK schreef op 01 februari 2003 @ 22:20:
[...]

Maar met die (gewone) Live driver kan ik met geen mogelijkheid m'n sub en center gebruiken.
Is driver voor:

Products: Sound Blaster Live! Player 5.1
Operating Systems: Windows XP
Languages: English
Downloads: 2212 (Yesterday)
Size: 50.878 MBytes (approx 174 minutes @ 56.6Kbits/s)
Filename: SBLiveDrvPack.zip

volgens de soundblasterwebsite.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
QuarK schreef op 01 February 2003 @ 22:20:
[...]

ik heb de engelse drivers van de creative site geddled, werken perfect, ook me center en sub..

• QuarK
Icey schreef op 01 February 2003 @ 22:24:
[...]

ik heb de engelse drivers van de creative site geddled, werken perfect, ook me center en sub..
Precies diezelfde versie? Of een iets oudere?
Ik heb even zitten kijken naar m'n oude XP installatie, en dat is de WDM driver, maar dan iets ouder dan die versie op die website. En daar werkt center+sub wel..

• JvS
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet het wel goed instellen he? Kijk eens in AV, daar staat een hele faq over speakers instellen met de SB5.1

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• QuarK
JvS schreef op 01 februari 2003 @ 23:14:
Je moet het wel goed instellen he? Kijk eens in AV, daar staat een hele faq over speakers instellen met de SB5.1
Kijk, ik heb m'n SB 5.1 goed ingesteld in m'n huidige XP installatie.
Deze installatie is nogal brak en ik wilde een schone install doen, maar met exact dezelfde instellingen als altijd doen de center+sub het *niet*.

Maar om weer terug te komen op m'n oorspronkelijke vraag: kan iemand mij aan de engelse 5.1 drivers helpen?
Da's gewoon alles wat ik nodig heb, de instellingen zijn goed (is ook niet echt moeilijk..

• QuarK
Ik ben nu een Live! 5.1 driverset van Compaq public ftp aan het downloaden. Dit schijnt de complete set te zijn voor 5.1 kaarten.
Downloaden gaat helaas nu met dialup, maar ik post morgen hopelijk of het gelukt is.
Pagina: 1