[tv-out] zwart-wit, ik word gek..

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:37

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Okay..
Ik wil eerst even zeggen, dat ik de grote tv-out FAQ wel 10 keer heb gelezen, en die ken ik nu binnenstebuiten en onderste boven..
Ook heb ik gezocht op topics met het woord zwart/wit, daar kwamen behoorlijk veel resultaten uit.. Heb alle relevante dingen bekeken, maar niets mocht baten :(
Ik heb dus echt alles wat voor mij mogelijk was al geprobeerd, maar ben er niet uitgekomen. Ik hoop dat het via deze manier wel kan. Het zit zo:

Ik heb een geforce 4, ti4200 128 mb, met tv-out.
Deze sluit ik via een scartblok op de tv aan (kan niet anders).
Heb 1 geel kabeltje voor beeld, en 2 andere voor geluid..
Heb een in/out scartblok, en het palletje staat dus gewoon op in.

Ik heb al verschillende films gekeken, en dat is altijd goed gegaan. 1 keer was het ineens zwart/wit (Tijdje terug).. toen heb ik de tv op 0 gezet (video), en computer opnieuw opgestart. Daarmee was het opgelost, en heb daarna weer verschillende films in kleur gekeken..

Nu had ik gisteren nog een film gekeken, geen enkel probleem. Computer toen afgesloten, vanmorgen aangezet, beetje ge-msn'd, kazaa'd etc.. nothing special.
Nu wil ik net een film gaan kijken, en het beeld BLIJFT maar zwart wit...
Heb ook geprobeerd opnieuw opstarten, met tv op 0, of de tv halverwege reboot pas op 0 zetten, mocht allemaal niet baten.

Ik heb de instellingen ook al 10x nagekeken, hij staat op PAL (heb PAL g en PAL b allebei geprobeerd, werken geen van beiden)...
Verder heb ik bij formaat video-uitvoer ook alle 3 de mogelijkheden gehad;
automatisch - svideo, en nog eentje..
mochten ook alle 3 niet baten...

heb de stekkers al 10x losgehaald en goed vastgedrukt, wel 20x gereboot,
de nieuwste nvidia detonator drivers gedownload, maar WAT ik ook doe, het beeld
blijft gewoon zwart/wit...
Maakt ook niets uit of ik het bureaublad uitbreidt, of de tv gewoon als hoofdmonitor gebruikt.. blijft zwart/wit.

Ik hoop dat iemand me iets verder kan helpen, mocht er nog meer informatie nodig zijn, zeg het maar..
en kom dus a.u.b. niet met een slotje of utfs, want dat heb ik ECHT allemaal al geprobeerd

[ Voor 4% gewijzigd door gizmo9003 op 01-02-2003 21:27 ]

tjah..

• wkunee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
welke driver gebruik je?
het gebeurde nogal eens bij mij dat er bepaalde instellingen klote werden nadat ik nview gewoon aan liet staan.. dit kan bij jou ook het geval zijn...probeer gewoon eens drivers opnieuwe te installeren...
je kan ook dit proberen: ipv samengesteld s-video proberen of andersom..
daar lukte het bij mij ook altijd wel.
maar ja...irritant dat dingen verkeerd gaan terwijl je niks doet!! heb ik ook altijd, bij mensen die geen verstand van computers hebben zijn er altijd problemen die je op kan lossen in min 1 seconde en als ik dan problemen kun je dat kloteding meteen verpulveren verkrachten en alles tegelijk! zo dat moest eruit. echt frustrerend
trouwens een van mijn gerbils heet ook Gizmo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door wkunee op 02-02-2003 00:46 ]

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Ja bij andere mensen los ik ook alles in no-time op,
ben blij dat het probleem bij meer mensen herkenbaar is :)

Ik had eerst een standaard winXP driver, maar nu heb ik de nieuwste detonater gedownload, van nvidia.com. Daar ligt het dus volgens mij niet aan.
En dat van s-video heb ik ook al geprobeerd, blijft bij alle 3 de opties zwart/wit :(

Ik snap ook gewoon niet waarom hij het van de ene dag op de andere dag niet meer doet... er is gewoon niets veranderd :?

tjah..

Verwijderd

Kabel of scart-stek(k)er kapot?

Verwijderd

probeer het eens aan te sturen met tvtool? Bij mij verhielp dat de problemen van de standaard nvidia driver

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

je moet de output even veranderen in de nvidia tab , en in tvttool (als je die nog niet had ), bij tv tool op s out (gewoon de gele tulp, ook al heb je die niet!)
bij nvidia moet je hem eerst even op twinview zetten, en dan bij je tv eigenschappen, nog steeds in nview tab, de output op automatic, s.out en composite proberen.. gewoon alle 3 langs gaan, dan zie je opeens gekleurd beeld :D . Succes

[ Voor 20% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-02-2003 11:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Bij S-Video wordt het zwart/wit beeld en de kleuren infotrmatie via 2 aparte aders overgebracht. Als de kleurenader dus niet goed is of gaar dan heb je zwart/wit. Ook als je dus de svideo uit op de comp alleen het zw/wit signaal pakt of als je op de tv de svideo aansluiting waar normaal het zw/wit inmoet. Probeer op tv aan de voorkant meestal het gele plugje te nemen en ook op comp. Beeld is dan wel minder dan met svideo maar je weet dat aansluitingen kloppen. Neem wel redelijke kabel aangezien in een videosignaal de kleurenhulpdraaggolf op 4,43 MHz zit zou ook kunnen dat die teveel verzwakt bij de tv aankomt en dat daardoor het beeld zwart/wit blijft vooral bij iets grotere lengtes. Goede coax nemen die ze ook in die (oude) netwerkjesgebruikten, RG59 75 Ohm

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Mischien zitten we het probleem van de verkeerde kant op te lossen.
Probeer je codecs eens opnieuw te instaleren (dat hielp bij mij toen ik een vergelijkbaar probleem had.).
als je niet weet welke codecs je gebruikt moet je mischien eens zo'n "codec pack" proberen.(nimo codec pack, tsunami codec pack) pas wel op dat je nooit divxg400 instaleert als je geen matrox video kaart hebt.

You can't free a fish from water.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wat voor tv heb je? Mijn sony grootbak heeft een piepklein knopje precies naast de aansluiting voor het geluid zitten - als je dat indrukt, zwart wit :)
Misschien heb je ook zo'n leuk knopje.

I have usernames older than you.

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
bedankt voor alle tips..
maar wonder boven wonder deed hij het vanmorgen nog niet, maar toen ik hem vanmiddag aanzette had hij ineens wel kleur???
Zonder dat ik ook maar 1 instelling ofzo heb veranderd... 8)7

Maar kwas een uurtje film aan het kijken (in kleur), en FLOEP ineens zwart/wit.
Ik weet nu dus voro 100% zeker dat het niet aan instellingen ligt, aangezien deze niet spontaan veranderen...

Waarschijnlijk ligt het aan mijn scart blok, OF aan de stekkers, OF aan de ingang op mijn televisie...
scart blok kan ik morgen een van mijn vriend lenen, evenals de kabels, dus dan weet ik of het daar aan ligt..
Hoop dat hij het dan wel goed doet, want anders ligt het aan de televisie :(

Het gaat echt alle vaagheid te boven :p

tjah..

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

als je aan een multimeter kan komen zou ik even mijn kabeltjes en stekkertjes doormeten.
ben in ieder geval blij voor je dat hij het nu weer doet.

You can't free a fish from water.

Pagina: 1