Toon posts:

nikon coolpix 995 + teleconverter???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi
ik ben aan het overwegen of ik ,voor mijn nikon coolpix995 ,een tele converter
zal kopen.(de TC-E3ED is b.v. de 3X versie)
als er dus bezitters van deze apperatuur hier op GOT rondzwerven zou ik graag
horen wat je er van vind.(want ze zijn niet goedkoop)

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf geen ervaring met die teleconvertor (wel met spiegelreflex)

Afbeeldingslocatie: http://www.nikon.com.br/produtos/nikon/acessorios/TC-E3ED.jpg
dat is welke jij bedoelt geloof ik :)
Zolang het van een A merk is denk ik dat je het altijd wel kunt doen, aangezien de kwaliteit 99% van de lens afhangt en nikon maakt prima lensen :)

Hij is in de states geloof ik 200 dollar, je zou eens in duitsland kunnen kijken.

succes ermee

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nog 1 ding:
bedenk wel goed of je hem echt gaat gebruiken, ik gebruik de mijne eigenlijk ook maar zelden, hooguit voor een zeilboot oid.

Verwijderd

Topicstarter
gebruiken zal ik 'm wel,
ik heb voornamelijk vragen bij de werking van dat ding.
't blijft toch een beetje vreemde constructie
maar tnx anyway mr roach !

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 01:11:
't blijft toch een beetje vreemde constructie
Tja, bij mij werkt het prima. ik heb een Raynox 1850, volgens het doosje ontwikkeld voor niet meer dan 6x zoom (Fuji heeft niet meer), maar werkt prima op mijn HP 850 met 8x zoom.
Ik weet niet of er een nadeel zit tussen een reguliere converter voor analoog, die tussen de body en de lens zit, maar in principe lijkt het mij geen verschil te maken.

Weet wel dat je uitaard lichtvelies, dus langere sluitertijden krijgt. In Australie kon ik met 300x1,85 zonder statief plaatjes schieten, maar dat kan je hier wel vergeten ;).

Ik ga wel ff zoeken naar dit type want ik heb nog nooit een 3x converter voor digitaal gezien...

One of the animals has left its cage today.