Toon posts:

Spam Assassin installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:( Ben het gestaag oplopend aantal spam mailtjes beu dus wil ik een filter installeren. De enige die ik tot op heden positief in vakbladen zag staan is Spam Assassin.

Dus naar de site gegaan en gedownload, maar toen . . . .

In de installatie beschrijving staan allerlei kreten die ik als relatief onervaren surfer niet snap:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Installing SpamAssassin
-----------------------

The easiest way to do this is using CPAN.pm, like so:

perl -MCPAN -e shell [as root]
o conf prerequisites_policy ask
install Mail::SpamAssassin
quit

EN MEER VAN DAT FRAAIS . . . . . .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

:? Moet ik met PERL aan de slag om e.e.a. te installeren?
:? En hoe doe ik dat?
:? Moet ik eerst Perl aanschaffen?
:? Moet ik ook nog de IMAP Assassing installeren?
:? Waarom geen eenvoudig setup of exe bestandje?
:? Indien het niet eenvoudiger kan, zijn er simpeler te installeren spam filters?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:46
Het wordt meestal gebruikt op unixen en is volgens mij niet echt voor windows bedoeld. (ik zou iig niet weten hou je m bijv in outlook zou kunnen knutselen.)
Ik draai zelf op mn server razor&spamassasin en voor mn gevoel wordt alles tegengehouden en niets weggegooid wat niet weg had gemogen.

Maar goed, onder windows.. geen idee.. Ga linux gebruiken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jelmer op 01-02-2003 20:15 ]

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ga naar www.mailwasher.net en al je SPAM problemen verdwijnen VOORGOED!! het is nog freeware ook en voor windows !!!!

Echt voor mij een zeeeeeeeeeeeer waardevol programma. Ik check nu met liefde mijn mail voor heen was dat met veel tegenzin!!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 20:11:
perl -MCPAN -e shell [as root]
Als root.. ja, dat is dan inderdaad linux. ;)

Webwasher, zoals hier boven werd gezecht. Toevallig heb ik het vanochtend ook geïnstalleerd en geconfigged en de spam-afzenders van de laatste paar dagen in de blacklist gestopt.
Ik weet niet of het toeval is, maar ik heb vandaag inderdaad nog geen spam gehad (helemaal geen mail zelfs :+).
Vooral wegens het gebruik van de Spamcop en ORDB blacklists is dit wel een goed programma, volgens mij. Alhoewel ik een paar kleine features mis is het verder een programma, waar je denk ik niet snel een betere van zult vinden. :)

Maar; één vraag aan de gebruikers van webwasher hierover: Hoe sla je de blacklists eigenlijk op? Importeren gaat wel, maar saven.. :?
Als blacklists geshared worden, zou dat erg handig zijn :)

🌞🍃

• FoefuR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 11:47

FoefuR

Mothertrucker

de Blacklist staan gewoon al op je harde schijf dus hoef je niet te saven (wordt door mailwasher al gedaan

Uit de FAQ:
Q. Can I import an existing blacklist?
A. Yes, if the existing blacklist is a plain text file of email addresses. The blacklist file is located in the application data directory, this can be located by selecting About in the Help menu and clicking on the link. Just copy and paste your new addresses in to the blacklist file in that directory. :)

"Everybody lies but it doens't matter since nobody listens"