Leadtek TI4800 + Asus P4PE + zalman ZM80-HP gaat niet?

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Ik ga een nieuwe pc halen en ik heb wat advies nodig. Nee, ik ga hier geen lijstje dumpen, zoek alles liever zelf uit ;)

Ik zou dus graag een asus p4pe moederplankje halen met een Leadtek geforce 4 ti4800 + zalman ZM80-HP om mijn pc wat stiller te krijgen. Ik kijk nu alleen net naar het plaatje van het moederbord en het valt me op dat het AGP slot akkelig dichtbij de geheugen banken zitten. Een geforce 4 is al groot en met de zalman koeler wordt hij nog iets groter. Niet alleen in de breedte (heb al geaccepteerd dat ik een PCI slot kwijt ben) maar ook een stukje achter de kaart komt er bij door de zalman

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/moederbord.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80b-4.gif

Zo te zien gaat dit nooit werken. De achterkant van de kaart zit al erg krap en het zilveren blok boven het AGP slot (northbride uit mijn hoofd, toch ;) ?) zit ook in de weg omdat het zalman blok ook aan de bovenkant van de AGP kaart zit.

Moet ik een ander moederbord gaan zoeken of verkijk ik me op de ruimte :) ?

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 01-02-2003 20:29 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Maakt niet uit volgens mij. Bij mijn S370 bord zitten de rambanks ook erg dichtbij het AGPslot. Mijn 4200 past er precies onder :). Ik kan alleen niet het ram vervangen als mijn GF erin zit :P.
En ze zullen BTW ook nooit zo dom zijn om een mobo te ontwerpen waar bepaalde kaarten niet eens inpassen ;).

[ Voor 23% gewijzigd door iets op 01-02-2003 20:18 ]

tvw

Verwijderd

Is bij A7V8X ook zo. Tuurlijk lukt dat wel, ze zijn niet gek bij Asus.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
ShotGun: Klopt, na wat google werk heb ik ook gelezen dat je er geen geheugen bij kan prikken als je geforce in je AGP slot zit, maar dat vind ik geen probleem :)

En nee, ze zijn niet zo stom dat de geforce niet zal passen, maar de zalman koeling is niet standaard en dus zou het kunnen dat dat dan weer niet gaat passen :)

007: Hetzelfde verhaal, standaard geforce zal wel moeten passen, zou anders erg dom zijn van asus ;). Maar de zalman koeler, gaat dat passen...?

[ Voor 19% gewijzigd door We Are Borg op 01-02-2003 20:29 ]