Toon posts:

Hoofdpijn van Asus Ti4400 + Sony E250 ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag ff de monitor van mijn vader aan mijn eigen pc gehangen, een Sony Multiscan E250. Ik zei toen meteen dat ik die monitor zelf ook zou willen hebben, maar bij nader inzien toch niet denk ik?! Tenzij een van jullie weet waar dit aan ligt:
Ik heb dus die monitor eraan gehangen en nu (na een uur) krijg ik steeds ergere hoofdpijn en zie ik slechter. Het blijkt aan de Asus ti4400 te liggen want ik kan er een screenshot van maken zie:

Hier stond eerste een afbeelding, maar die heb ik weggehaald om de layout niet meer zo te verneuken! ;-)

Ik heb net de drivers al opnieuw geinstalleerd en de monitor op een hogere refreshrate gezet (85 Hz), maar nu wordt het beeld alleen maar slechter! Weet iemand waarvan dit komt?
Help me alsjeblieft!! Ik wil namelijk van die hoofdpijn af!!! thx alvast!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 20:00 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:38

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Als je eens de refeshrate van je monitor veranderd, helpt dat? Als deze namelijk niet goed staat, moeten je ogen te hard werken en daar kun je hoofdpijn van krijgen.
Overigens heeft het posten van je bureaublad niet veel nut; wij kunnen daaraan niets zien :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ten eerste moet je even goed lezen! Die refreshrate heb ik al hoger gezet (85 Hz stukje) en op het bureaublad kun je bij de icoontjes de vage "dingetjes" zien!

Edit:
Die trouwens overal te zien zijn!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 19:40 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:38

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 19:38:
Sorry, maar ten eerste moet je even goed lezen! Die refreshrate heb ik al hoger gezet (85 Hz stukje) en op het bureaublad kun je bij de icoontjes de vage "dingetjes" zien!

Edit:
Die trouwens overal te zien zijn!
Van dat goed lezen heb je gelijk, sorry.
Maar ik persoonlijk kan niets aparts aan je bureaublad zien? Wat bedoel je precies met die "dingetjes"?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

sorry hoor maar dit is echt kant en klare onzin, wij met onze goede monitoren en goede videokaarten zien geen probleem,

dus aan je desktop hebben we niets.. en als het al aan je kaart zou liggen zou zelfs een shot niet helpen. probeer eens een digicam..

Verwijderd

Soory hoor maar ik zie niet echt wat er fout is op die screenshot :S

te laat, maar die screenie ziet er bij ons gewoon goed uit hoor ik weetniet wat jij ziet maar ik zie een gewone desktop van win2k

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:42:
sorry hoor maar dit is echt kant en klare onzin, wij met onze goede monitoren en goede videokaarten zien geen probleem,
Wil je zeggen dat asus en sony geen goed spul maken dan? Weet haast wel zeker dat je dat niet bedoelde! ;-)
dus aan je desktop hebben we niets.. en als het al aan je kaart zou liggen zou zelfs een shot niet helpen. probeer eens een digicam..
Kijk nu eens naar dit plaatje:

Hier stond eerst een afbeelding, heb ik weggehaald om de layout niet meer zo te verneuken!

Als je dit echt niet ziet, dan is het echt heel vaag!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 19:59 ]

Verwijderd

Ik zie geen rare dingetjes, volgens mij ligt het toch echt aan jou hoor (dat je ook in het screenshot die rare dingetjets ziet is logisch natuurlijk :P)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
|Tja, ik durft te wedden dat als ik een screen van mijn bureaublad laat zien aan de TS, dat hij dan zegt dat het er slecht uitziet, terwijl de rest het er normaal uit vind zien...

Jou probleem kunnen WIJ dus niet zien, omschrijf het eventjes duidelijk, want ik zie geen probleem.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:47:
[...]

Wil je zeggen dat asus en sony geen goed spul maken dan? Weet haast wel zeker dat je dat niet bedoelde! ;-)

[...]

[afbeelding]
Ziet eruit als een perfect recht lijntje :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 19:47:
[...]

[...]

[afbeelding]
nee ik zeg niet dat asus en sony slecht zijn, maar een van beide bij jou is klaarblijkelijk stuk.. ik doelde hierbij op het verschil tussen werkend en niet werkend.

en die strepen lijken mij eerder afkomstig van paint dan van een defecte videokaart, en als jij weet dat het geen paint is.. dan je je vga kaart wel naar de knoppeh en terug brengen die kaart. :d

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
pak anders eens een digicam. misschien kunnen we het dan zien? en dat je hoofdpijn krijgt komt waarschijnlijk door de refreshrate. je had m al op 85 gezet... waar draaide dan daarvoor op? ik krijg pas geen hoofdpijn vanaf 100hz..

Verwijderd

Topicstarter
Ok jullie hebben gelijk! Heb net even op de andere monitor gekeken! Stom van mij! Maar goed het probleem:
Naast alle lijntjes op het beeldscherm zie ik parallel lopende wit/grijze strepen! Ook kreeg ik daarvan of ergens anders van steeds meer hoofdpijn. Als ik dus achter een andere pc zit zoals nu heb ik er geen last van. De refreshrate zit op 85 Hz lijkt me toch voldoende? En als ik deze lager zet lijkt het beter te gaan, maar dat hoeft toch niet?! De monitor ondersteund trouwens die refreshrates!

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik heb zo'n vermoeden dat ie de lijntjes als 3 verschillende kleuren ziet :)

-

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 01 February 2003 @ 19:55:
pak anders eens een digicam. misschien kunnen we het dan zien? en dat je hoofdpijn krijgt komt waarschijnlijk door de refreshrate. je had m al op 85 gezet... waar draaide dan daarvoor op? ik krijg pas geen hoofdpijn vanaf 100hz..
Ik had hiervoor een mega bol scherm dat op 60Hz liep en ik had nooit last van hoofdpijn!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
"Ik zie dingetjes"

Vacuumcleaner says: Don't do drugs

Sorry maar ik zie echt geen vage dingetjes in je omcircelde pic-je

[ Voor 47% gewijzigd door vacuumcleaner op 01-02-2003 19:58 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

9/10 een slechte kabel
probeer eens met een andere (betere) VGA kabel

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Sjeetje (;) wat doe je moeilijk ... Probeer een andere monitor.
Beeld goed? Sony monitor naar z'n gootje.

Anders videokaart brak.
Maakt het allemaal niks uit? monitor kabel vervangen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 07:36
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:55:
Ok jullie hebben gelijk! Heb net even op de andere monitor gekeken! Stom van mij! Maar goed het probleem:
Naast alle lijntjes op het beeldscherm zie ik parallel lopende wit/grijze strepen! Ook kreeg ik daarvan of ergens anders van steeds meer hoofdpijn. Als ik dus achter een andere pc zit zoals nu heb ik er geen last van. De refreshrate zit op 85 Hz lijkt me toch voldoende? En als ik deze lager zet lijkt het beter te gaan, maar dat hoeft toch niet?! De monitor ondersteund trouwens die refreshrates!
Ok, ik zie het probleem al (hoop ik).
Ik hoop maar dat die monitor op een andere vga kabel aangesloten kan worden, de vga kabel die je nu gebruikt is van dermate uberbrakke kwaliteit dat er zich ghosting vormd. Ik zou zeggen, probeer eens een andere kabel.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Heb je misschien een te hoge resolutie dat het te klein word voor je ogen (mensen die mindere ogen hebben krijgen last door dat ze steeds moeten focussen op de monitor). Misschien is je monitor niet helemaal goed afgesteld waardoor een soort blurry effect optreed. Te hoge brightness? Denk dat je het vooral in de instellingen moet zoeken. Of te dicht op de monitor zitten heeft ok geen goed effect.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok probleem opgelost! De monitor kan niet tegen een verlengde kabel, maw het signaal wordt dan te zwak! Heb het nu met 2 verlengkabels uitgeprobeerd en daarna zonder verlenging en de pc maar op de grond gezet!

Verwijderd

Zie je nou wel het is niet zo moeilijk, eerst dingen uitsluiten! :D we zijn trots op je :+
Pagina: 1