Toon posts:

Gemixte cd in losse vbr mp3tjes. Hoe plakken?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gemixte cd gekregen in losse vbr mp3tjes en wil deze aan elkaar plakken.

De windowscommander plakmanier werkt niet, je krijgt dan een verkeerde vbr indexfile en de mp3tjes zijn nét niet goed aan elkaar geplakt zodat je dus een kleine pauze tussen de nummers krijgt

Verder heb ik een proggie gedowned waarmee ik ze wel aan elkaar kan plakken maar dat loopt steeds vast, en als iets nét niet goed geplakt is kan ik het niet undo'en.

Voor winamp heb ik zo'n nonstop-plugin die op een bepaald punt (bepaald door het volume) de volgende mp3 inmixed.

Is er ook een programma wat mp3'tjes op die manier kan mixen en ze dan mooi samenvoegt? Het liefst natuurlijk 'true', dus niet eerst trug naar wave, maar rechtstreeks in mp3.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je krijgt die pauze er altijd tussen, dat is het nadeel van MP3 en het nadeel van rippen naar losse files.

MP3 mixen zonder te decoden/encoden gaat ook niet, omdat je aan de geluidsgolf niks kan veranderen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Door beperkingen in het MP3-formaat zullen de eerste samples van een MP3 steeds fout zijn. Daarnaast is de framelengte van MP3 verschillend van die van audio-cd. Dat geeft als gevolg dat aan het einde van een MP3 steeds een heel korte variabele stilte staat. Daarnaast hebben MP3 encoders nog een offset waardoor er nog een heel korte stilte aan het begin kan komen.

Bij gewone cd's heeft dan geen invloed omdat de nummers toch met stilte beginnen en in stilte eindigen. Echter, bij live- en mix-cd's is er applaus of muziek op de track-overgangen. Eerder vernoemde factoren zorgen ervoor dat de overgang nooit perfect kan zijn.

Raad alleszins de persoon waarvan je de MP3s hebt aan om volgende keer als MP3 image + CUE sheet te rippen. Dan heb je deze problemen niet.

[ Voor 14% gewijzigd door satcp op 01-02-2003 21:53 . Reden: vraag niet helemaal juist gelezen ]

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Helaas, je kan de pauze niet verwijderen, je zult de cd zoals hierboven al beschreven, opnieuw moeten laten rippen.......

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:21
Met Easy CD-DA Extractor van Poikosoft kun je je files "mergen". Van bijv een mix CD van 20 tracks, kun je 1 MP3-file maken met deze functie.

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

• satcp
  • Niet online
Alle deftige extractiesoftware kan dat. Maar daarmee is het probleem van de vraagsteller niet opgelost. Hij zit nu eenmaal met de 'slechte' MP3s...

Overigens is het aan te raden audio-extractiesoftware te gebruiken als Exact Audio Copy. Dit programma biedt vele voordelen tegenover klassieke rippers.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:05
Met CoolEdit moet dit lukken. Gewoon in achterelkaar plakken en eventuele stiltes kan je eruit knippen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Jimsterrr schreef op 02 February 2003 @ 01:08:
Met CoolEdit moet dit lukken. Gewoon in achterelkaar plakken en eventuele stiltes kan je eruit knippen.
En daarna compressen met ogg vorbis.

• satcp
  • Niet online
Jimsterrr schreef op 02 February 2003 @ 01:08:
Dan zit je nog steeds met de foutieve samples. natuurlijk kun je met wat precies overlapwerk de overgang bijna onhoorbaar maskeren.
Fairy schreef op 02 February 2003 @ 01:16:
En daarna compressen met ogg vorbis.
Dan verlies je kwaliteit ten opzichte van de MP3. Bestanden die met een compressie met verlies (MP3, Ogg Vorbis, WMA,...) zijn gecomprimeerd mag je in de regel niet nog eens herencoderen. Natuurlijk zal het verschil erg miniem tot onhoorbaar zijn als de kwaliteit van de MP3 voldoende is. Maar het blijft een goede stelregel om in acht te nemen.

Anders krijg je zo van die situaties waar mensen cd's gaan rippen naar MP3, terwijl die cd's reeds gebrand waren van MP3 die op hun beurt geript waren van een cd die gebrand was van MP3s. Klinkt ongeloofwaardig, maar ik heb het al meegemaakt :P

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de heldere antwoorden. Ik zal vragen of de cd opnieuw geripped kan worden (als een lang bestand) om deze vervolgens weer te encoden.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.