Toon posts:

POV ti4200 SE dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was vanmiddag even wat aan het computeren, opeens... floeps... wit beeld met allerlei strepen er in. Direct pc uitgezet natuurlijk en even een uurtje tot rust laten komen.

Weer aangezet, maar direct het eerste wat ik zie op me monitor is weer wit beeld.
Dit doet me sterk vermoeden dat me gf 4 de geest heeft gegeven... :(

Wat nu te doen?

specs:

xp2000+, gekoeld door zalman 6000-cu
epox 8k3ae
256 mb pc2700 dane elec
POV gf4 ti 4200 SE 64 mb
300 watt voeding

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kaart in een andere pc geprobeerd?
Andere monitor aan je pc gehangen?
Andere kaart in je pc geprobeerd?

Kortom: WAT heb je zelf ondernomen om tot een oplossing te (proberen te) komen?

Verwijderd

Kan ook je monitor zijn, je mbo, je videokaart. Eerst eens even wat dingen uitsluiten wij kunnen ook niet ruiken wat er kapot is :D.

Verwijderd

Topicstarter
wfvn schreef op 01 februari 2003 @ 19:12:
Kaart in een andere pc geprobeerd?
Andere monitor aan je pc gehangen?
Andere kaart in je pc geprobeerd?

Kortom: WAT heb je zelf ondernomen om tot een oplossing te (proberen te) komen?
Met andere kaart in pc draait ie als een zonnetje, en de gf4 in een andere pc duwen geeft hetzelfde effect als in mijn eigen...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan is het vrij duidelijk dat de kaart dood is :)

Kaart opsturen en op een nieuwe wachten dus.

Verwijderd

Hoe oud is de kaart? als je nog garantie hebt terug brengen en nieuwe meenemen :D en anders eens laten nakijken (als dat kan) en anders zit er niks anders op dan een nieuwe of andere kaart. Shame zon mooie kaart :'( :'( 8)

Verwijderd

Topicstarter
Kaart is 2 en halve maand jong en heeft nog tijden garantie, dus ik ga er wel even mee naar de winkel toe...

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb dit probleem ook helaas normaal kreeg ik het goed als ik mijn oude MX kaart erin deed en daarna mijn Ti4200 weer terug, maar nee hoor vandaag niet. Morgen maar weer proberen het is veel te laat nu ;).

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Dit is het beeld dat ik krijg, ik denk ook dat jij dit bedoeld?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hlpoots/scherm.jpg

Het werkt nog steeds niet bij mij :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Royz schreef op 02 February 2003 @ 13:50:
Dit is het beeld dat ik krijg, ik denk ook dat jij dit bedoeld?
[afbeelding]

Het werkt nog steeds niet bij mij :(
Nee, bij mij is alles wit, direct bij het opstarten al.

Wat bij jou het probleem is, zijn denk ik te hoge refresh rates voor de monitor (heb ik vroeger met oude monitoren ook nog wel gehad, dit soort beeld)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 16:53:
[...]

Nee, bij mij is alles wit, direct bij het opstarten al.

Wat bij jou het probleem is, zijn denk ik te hoge refresh rates voor de monitor (heb ik vroeger met oude monitoren ook nog wel gehad, dit soort beeld)
Heb je al is alles d'eruit gehaald behalve het noodzakelijk :?

Verwijderd

Dit lijkt verdacht veel op wat ik heb met mijn Geforce 4 Ti4200. Ik heb ook al van alles geprobeerd, andere drivers maar niks helpt echt. Ik heb nu echter de nieuwste chipset drivers van Intel gedownload (zodat AGP poort goed werkt) en nu is het nog niet opgetreden. Nu maar hopen dat ik geen wit scherm meer krijg!!!

Verwijderd

Wat ik allemaal zo lees is het niet best wat als je je monitor op je dvi poort aansluit als je die er ook op hebt zitte geeft je monitor dan wel beeld ?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

lijkt wel kortsluiting op je kaart met geheugen oid.. iig denk dat je kan fluiten naar je kaart.. hopen dat je nog garantie hebt ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:15:
[...]

Met andere kaart in pc draait ie als een zonnetje, en de gf4 in een andere pc duwen geeft hetzelfde effect als in mijn eigen...
Dan kun je het wel zeker weten. De kaart is heen gegaan. Das nou echt balen... ;(

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Misschien dat dit het gevolg is van geen heatsinkjes op de mem chips? 3.3ns zit er toch op?

Verwijderd

Ik had zo'n verrot beeld toen ik mn GFX' bios fout had geflashed. :D

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 16:53:
[...]
Ik heb het net geprobeerd bij een vriend, zelfde probleem. Videokaart is gewoon kapot denk ik. Heb nog garantie had hem pas 6 maanden :/.

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
als je te hoge refreshrates zou hebben, zou je zwart beeld krijgen en zou het lampje van je monitor oranje (of de powersave mode kleur die jij hebt) gaan knipperen

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

Ik (technicus) weet wel zeker dat je monitor defect is.
Het defect heeft te maken met de kleurenversterkers op het printje wat op de beeldbuis zit.
De 200 Volt die daarop binnen komt zal NIET aanwezig zijn.
Waarschijnlijk is 1 van de kleurenversterkers defect waardoor er een veiligheidsweerstandje doorbrand die de 200 Volt-lijn beveiligt.
Als je geen verstand van electronica hebt dan zou ik hem naar iemand brengen die er wel verstand van heeft.

Verwijderd

Hij zegt toch duidelijk dat de kaart nergens meer werkt... :)

Verwijderd

kHeb precies hetzelfde als jij :? Als ik mn pc aanzet nadattie een lange tijd heeft uitgestaan(2 uur, ja das is lang voor mij :D) dan gattie bij de POST allemaal flikkeren en doen en wit beeld idd :? Het makkelijkste zou zijn als ik em gwoon ffkes naar de winkel terug breng, ware het niet dattik em op internet besteld heb, in Duitsland :? ..

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 00:25:
Ik (technicus) weet wel zeker dat je monitor defect is.
Het defect heeft te maken met de kleurenversterkers op het printje wat op de beeldbuis zit.
De 200 Volt die daarop binnen komt zal NIET aanwezig zijn.
Waarschijnlijk is 1 van de kleurenversterkers defect waardoor er een veiligheidsweerstandje doorbrand die de 200 Volt-lijn beveiligt.
Als je geen verstand van electronica hebt dan zou ik hem naar iemand brengen die er wel verstand van heeft.
Heb jij het topic wel gelezen?? :?
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:15:
[...]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

mooi patroontje trouwens. Is wel een leuke texture van te maken denk ik zo >:)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

LOL. :D
Pagina: 1