Nieuwe PC gebouwt, niks werkt.

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuw systeempje gebouwd.
Specs: ASUS A7S333
AMD Athlon XP 2000+
Aopen Georce 4 MV
512MB PC2700 geheugen

Als ik de PC start gaat de CPU fan draaien, maar er komt geen beeld er zijn ook geen piepjes te horen. De HD start constant opnieuw en je hoord dus de hele tijd een tik.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groeten,
Roy

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 09:10
ik zou zeggen kijk eens in de faq voor wat meer info over deze vragen. Verder zou het eigenlijk van alles kunnen zijn zoals je nu zegt. Alleen het feit dat er zelfs geen piepjes zijn doet mij denken aan probs met mobo.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik wil je even iets quoten uit t stukje met de titel "lees dit voordat je een topic opent" ;)
HELP! Mijn PC doet het niet!

De laatste tijd begint PMG steeds meer een verzamelbak van algemene PC problemen te worden met als koploper "M'n PC doet 't niet, help!". Om je probleem zo snel mogelijk te verhelpen hier een paar regels:

Gebruik de search en de alternatieve search . Jij bent vast niet de eerste met een probleem en veel is hier al aan bod geweest.

Lees de Hangen en opstartproblemen troubleshooter waar de Technische PMG FAQ naar verwijst; deze staat boordevol handige tips. Doe er je voordeel mee.

Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!
- geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet.
- geef een exacte omschrijving van de hardware (merk, type, opschrift geheugen chips etc.)
- geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt,
- geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
- geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?).

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk

Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
:)

JE moet dus ieg wat meer indo geven en verder wat gaan zoeken om mee te beginnen :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op je HD, staat daar nog een besturingssyteem :?

Je zou dan eens kunnen kijken wat tie doet als je van diskette opstart.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

fftes HD eruit en alleen FDD drive aansluiten dan een of andere opstart disk derin... en dan kijken wat hij doet. Zitten alle jumpers wel goed :?

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:00

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

Br@m ik denk ook dat hij geen bios opstart scherem ziet :)

Kittekat.net ....

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
hij zou gewoon moeten posten zonder OS..
GF4 MV??? wtf is dat?

TheS4ndm4n#1919

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:12
kaal halen (kaarten eraf, geheugen eruit) totdat tie iets doet, bij kaal mobo nog geen piepjes, mobo defect, bij kaal mobo wel piepjes, onderdelen één voor één plaatsen, kijken waneer die er mee stopt.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kittekat schreef op 01 februari 2003 @ 19:13:
Br@m ik denk ook dat hij geen bios opstart scherem ziet :)
Nou zoiets vergelijksbaar had ik onlangs ook. Ook nieuw mainbord en chip en geheugen, maar met oude HD met XP erop. Ook niet opstarten. Opstarten van diskette, format c: en XP opnieuw installeren en hij deed het weer. Maar ik zag volgens mij wel het opstartscherm.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

LEZEN eer je hier een topic opent!, lees dus de 1e posting :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.