[Win95] Browsen niet mogelijk, MSN wel....

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,

ik heb een pc met win95 en nu kan ik niet meer browsen!
MSN werkt wel, maar mail binnenhalen en browsen werkt niet meer.
Er staan geen virussen op, dus dat kan het bijna niet zijn.
Verder heb ik IE en Win95 zelf al opnieuw geinstalleerd, maar haalde niets uit.
Hij geeft dus een DNS fout aan en ik heb de DNS servers van Wanadoo (mijn ISP) al ingevoerd, maar dat hielp dus ook niet.
Er was ook nog iemand die opmerkte dat m'n ISP dat gedaan kon hebben, maar ik ga op een andere pc op dezelfde gebruiksnaam online..
Wie heeft er nog een idee waar het aan kan liggen? Ik ben ten einde raad.

Verwijderd

Meer info graag. tijdstippen, IE uitvoering, vinkje bij automatisch detecteren.(cable/xdsl of telefoonlijn)

ik zelf heb er ook een staan met w95, maar die kan gewoon surfen op de IE4.

provider zou het niet mogen doen zelfs dat zinnetje dat je schrijft......

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wel MSN en geen webpagina's is 9/10 keer toch een probleem met de DNS servers. Probeer die van xs4all eens bijvoorbeeld.

• Peedy
Tijdstippen; altijd
IE uitvoering: hoe bedoel je? gewoon dubbelklikken ;) Oh zo hehe...IE 4
En ik zit op telefoonlijn en ja er staat een vinkje bij automatisch detecteren (weghalen haalt niets uit)....

Enne...kan ik die xs4all DNS adressen voor mijn wanadoo account gebruiken? sorry ben een beetje een n00b in de ISP wereld :D

• Peedy
Ik heb die XS4all dns servers ingevoerd, maar het haalt nog niets uit :'(

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Heb je bij de reinstall een clean reinstall (dus met format) gedaan of gewoon windows over windows geinstalleerd?

Vaak komt het namelijk voor dat je dns niet meer werkt vanwege een programma dat oa met kazaa (standaard, niet de lite versie) wordt meegeleverd. Je zult dan in je softwarelijst iets tegenkomen dat 'new.dot.com' of 'new.net.domains' (als het maar begint met new ;) ) tegenkomen. Er zijn maar 2 manieren om dit op te lossen: een clean reinstall, of de volgende fix uitvoeren:

Ga hier naartoe.
Kijk voor de aardigheid even bij punt 1 t/m 8.
Bij punt 9 staat de fix. Vergeet niet je computer naderhand nog ff te rebooten. Je zult je windows cd ook nodig hebben als je de cabs niet op je hdd hebt staan.

Localhost is where the heart is

Pagina: 1