Toon posts:

Twee vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee vraagjes. Ik heb nu de Geforce 3 ti 200 en best veel films. Ik heb nu nimo codec pack 5.8 maar bij sommige films heb ik groen beeld. Weet iemand een goed codec pack ?? En mij DVD speler (losse) die leest geen gebrande cds kan ik dit laetn ombouwen of zelf veranderen ?
Gr. Hans

Verwijderd

DVD -> zal alleen DVD schijven lezen hé..
Voor dat groene beeld.. geen idee

Verwijderd

Die films, heb je die als bestanden op je schijf of bedoel je er DVD-schijfjes mee?

Misschien helpt het om de nieuwste DivX codec te downloaden. Versie 5.0.3 van www.divx.com.

Verder kun je divxjes en windows media files idd niet op je losse DVD speler afspelen. En die kun je niet om laten bouwen en al helemaal niet zelf veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
nee maar mn dvd speler kan ook vcd en svcd en cd lezen maar kan niks gebrands lezen hoe kan ik dit veranderen ??

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Die films, meestal hebben die de codec naam in de bestandsnaam. Dat helpt je al een eind op weg. Dat groene beeld herken ik welt had ik met Signs, die was in Xvid codec (inderdaad, dat is het omgekeerde van DivX ;)) en die kun je wel downloaden op www.divx-digest.com, of anders even googlen of intikken in edonkey2000 of emule.

Je hebt eigenlijk 3 dingen nodig:

DivX 3.11
AC3-codec
Xvid codec

Dan kun je je heel goed redden in de wereld van P2P sharing en de films :) Er is nu ook DivX 5.03 maar die wordt niet gebruikt in de "release kanalen", 3.11 is freeware en voor de meeste films voldoende. Sommige rippers die het niet "officieus uitbrengen" rippen een DVD met 5.03 maar dat wordt door de scene als amateuristisch gezien. Voor veel films heb je tevens de AC3 filters nodig, met een film in AC3 heb je dacht ik dolby digital geluid (of in elk geval is het geluid beter, ik weet het niet precies, klok/klepel verhaal dit) en tot slot Xvid, omdat men soms die codec ook gebruikt.

Codec packs zijn vooral te mijden en ZEKER Nimo, dat zuigt enorm, toen ik dat gebruikte kon ik 50% niet meer afspelen.

Vergeet ook niet te upgraden naar Mediaplayer 9, die heeft ook veel ingebouwde codecs en neemt het niet zo nauw met foutjes in de film (eerder wel, erg vervelend was dat).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 18:56:
nee maar mn dvd speler kan ook vcd en svcd en cd lezen maar kan niks gebrands lezen hoe kan ik dit veranderen ??
weet je zeker dat de gebrande cd's wel goed zijn gebrandt?
op sommige software zit een beveiliging zodat de gekopiërde cd het niet doet.
want, als je dvd speler wel originele cd's kan lezen maar geen gekopiëerde is de gekopiëerde cd brak of de dvd-speler is brak, dat kan ook :P

Verwijderd

De groene beelden zijn Xvid typen, moet je even de Xvid codec downen, zou dan opgelost moeten zijn.

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 18:26
Download g-spot is een cool tooltje ken je precies zien welke geluids en video codec je nodig heb! Als iemand ruimte heeft post ik hem me eigen server is al zwaar genoeg belast.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je Xvid in mediaplayer groen is zou je evt ook een ander proggie ervoor kunnen gebruiken. Zelf ooit eens vidomi geinstalled, en ik moet zeggen dat hij goed werkt met Xvid.

Verwijderd

Een andere oplossing voor het probleem van de groene beelden zou nog het installeren van 'ffdshow' filters kunnen zijn

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Captain Pervert schreef op 01 februari 2003 @ 19:04:

Je hebt eigenlijk 3 dingen nodig:

DivX 3.11
AC3-codec
Xvid codec

...
Of als je toch graag amateuristische films kijkt, en alles in 1 wilt, dan download je ff FFdshow (3e hit met google)
Als AC3 codec gebruik ik ''AC3 filter'' te vinden op doom9.org :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Pagina: 1