Die films, meestal hebben die de codec naam in de bestandsnaam. Dat helpt je al een eind op weg. Dat groene beeld herken ik welt had ik met Signs, die was in Xvid codec (inderdaad, dat is het omgekeerde van DivX

) en die kun je wel downloaden op
www.divx-digest.com, of anders even googlen of intikken in edonkey2000 of emule.
Je hebt eigenlijk 3 dingen nodig:
DivX 3.11
AC3-codec
Xvid codec
Dan kun je je heel goed redden in de wereld van P2P sharing en de films

Er is nu ook DivX 5.03 maar die wordt niet gebruikt in de "release kanalen", 3.11 is freeware en voor de meeste films voldoende. Sommige rippers die het niet "officieus uitbrengen" rippen een DVD met 5.03 maar dat wordt door de scene als amateuristisch gezien. Voor veel films heb je tevens de AC3 filters nodig, met een film in AC3 heb je dacht ik dolby digital geluid (of in elk geval is het geluid beter, ik weet het niet precies, klok/klepel verhaal dit) en tot slot Xvid, omdat men soms die codec ook gebruikt.
Codec packs zijn vooral te mijden en ZEKER Nimo, dat zuigt enorm, toen ik dat gebruikte kon ik 50% niet meer afspelen.
Vergeet ook niet te upgraden naar Mediaplayer 9, die heeft ook veel ingebouwde codecs en neemt het niet zo nauw met foutjes in de film (eerder wel, erg vervelend was dat).
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.