Toon posts:

[wireless] encryptie onder xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een 3com access point 2000 en een laptop met windows xp sp1 met een 3com PCMCIA kaartje erin. beide 3com producten kunnen op 40 en 128 bit encryptie...

Nou draait het nu zonder encryptie prima. Maar nu wil ik een 40 WEP encryptie gebruiken en dat krijg ik niet echt aan de praat..

op de AP kan ik er voor kiesen: "Enter a string to generate shared keys:" of "Specify shared keys and which key to use" bij die laatste optie krijg je een lijstje van sluitels en bij die eerste moet je er zelf 1 opgeven.. ik heb die eerste mogenlijkheid ingevuld met "1010101010"

dan ga ik vervolgens naar de laptop. Hij ziet dan al wel dat er een draadloos netwerk aanwezig is maar kan geen verbinding maken.. logisch omdat er geen sluitel is ingevoerd..
als je de eigenschappen opvraagt kan je wat verschillende dingen invullen (zie plaatje om het eenvoudig te houden)
http://michiel.solcon.nl/tmp/wireless.JPG

Als ik dit doe kan ik geen verbinding meer maken :( iemand wel eens een goede wireless (+encryptie) kunnen opzetten met XP die mij kan helpen??

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
snap niet helemaal waarom je xp er bij zet .. wep is namelijk de encryptie die in je wireless spul ingebakken zit .

wil je het via wep doen zal je bij alle 2 de zelfde wep key moeten gebruiken met de zelfde wepsoort.

met 2 windows xp pc's kan je ook een poging doen met ipsec en dat is weer een stuk veiligger dan wep dat makkelijk te kraken is.

ga maar eens naar je start menu -=>uitvoeren-=>mmc
dan via add snap in ip security toevoegen (en een hoop lezen hoe alles werkt)

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Verwijderd

Topicstarter
???
ik moet toch een encryptie opgeven bij zowel mijn access point als het netwerkkaartje?? het enige wat ik wil dat niet alles openstaat...

mijn vraag is hoe ik dat nou doe in xp

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Ik heb ook een 3com kaartje in m'n laptop en daar zit toch een of andere manager bij voor dat pcmci kaartje waarbij je netwerk kunt kiezen en encryption in kunt stellen enzovoort.
dit is los van de drivers geinstalleerd.

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
ik neem aan dat je op dat plaatje nu wel wep aangevinkt hebt ????

p.s. dat jij het invult onder xp maakt niet uit onder w98 en win2000 kan je dat ook en met een beetje massel werkt het zelfs onder linux.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Okee... je logt in op je access point (nog zonder encryptie) met de meegeleverde utility of web-interface. Je gaat naar tabblad WEP security dat ergens moet zijn (ik ken 3Com access points niet), en vult daar de key in die je bedacht hebt (13 karakters voor 128-bits key met cijfers en letters, 26 bij alleen cijfers --sommige Access Points ondersteunen het een, sommige het andere---).
Vervolgens reboot je het APoint, en vult intussen de key in op je computer. Als je nu weer connect heb je encryptie.

Hetzelfde doe je op de andere PC, maar daar hoef je alleen de key op je computer zelf in teo voeren.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Sanchezzz
Bij mij werkt het wel maar als encryptie aanstaat dan werkt dhcp op m'n router niet meer voor de kaart.
Zonder encryptie werkt dit wel, nou weet ik niet of dit een bug is of een normaal voor dit soort zaken.

Verwijderd

Topicstarter
hmz die AP rebooten na het ingestelt te hebben heb ik nog niet geprobeert. en ik heb idd ook dhcp via mijn router (vigor) lopen..

zal er morgen eens naar kijken

• Sanchezzz
Ik heb de laptop een vast ip enzo gegeven en hierna werkte de kaart perfect met encryptie.
Op dhcp met encryptie kreeg ik van die vage ipadressen en kon er geen verbinding gemaakt worden.

Ik heb zelf een vigor met een Asus spacelink AP eraan hangen.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Sanchezzz schreef op 01 February 2003 @ 22:43:
Bij mij werkt het wel maar als encryptie aanstaat dan werkt dhcp op m'n router niet meer voor de kaart.
Zonder encryptie werkt dit wel, nou weet ik niet of dit een bug is of een normaal voor dit soort zaken.
Ik heb hier SiteCom Access Points en ik vind ze (ook) nogal buggy. Wie weet is dat met meer merken het geval, ik ben in ieder geval niet zo enthousiast.

(Ook ondersteunt het ene AP hier letters (of hex? - weet ik veel) - 13, voor 128 bits - en de andere, een Wireless Router, cijfers - 26, voor 128 bits - , waardoor je niet kunt connecten op beide plekken zonder de key te wijzigen. Slordig. Tenminste, ik weet er geen oplossing voor.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Sanchezzz
pinockio schreef op 02 February 2003 @ 07:52:
[...]

Ik heb hier SiteCom Access Points en ik vind ze (ook) nogal buggy. Wie weet is dat met meer merken het geval, ik ben in ieder geval niet zo enthousiast.

(Ook ondersteunt het ene AP hier letters (of hex? - weet ik veel) - 13, voor 128 bits - en de andere, een Wireless Router, cijfers - 26, voor 128 bits - , waardoor je niet kunt connecten op beide plekken zonder de key te wijzigen. Slordig. Tenminste, ik weet er geen oplossing voor.)
je kunt toch op het kaartje meestal 4 keys ingeven, kun je dan voor de wireless router niet key 2 ofzo gebruiken en voor het AP key 1 bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het werkend :D
"Enter a string to generate shared keys:"
deze MOET je in die software van 3com invullen

"Specify shared keys and which key to use"
deze kan dat zonder, kan hem gewoon ergens invullen..

IP krijg ik nou gewoon van de router, is verder geen probleem. Ik heb wel een paar ik de stroom van de ap gehaald, misschien heeft dat ook wel heeft geholpen

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Zelfde probleem hier? 3Com Airconnect 2000 en een PCI Wlan kaart. Zonder encryptie perfect, maar met krijg ik geen IP. Ook handmatig toewijzen werkt niet. Er is trouwen wel een link naar de acces point, maar de 3Com util geeft: "Data Frame Errors - check WEP setting" Toevallig zijn er nog twee laptops met PCMCIA kaartjes van 3Com die het prefect doen. Echter mijn eigen laptop met een Sisco Airnet 341 PCMCIA heeft hetzelfde probleem als de 3Com PCI kaart. Op de Uni doet deze kaart het echter perfect met encryptie...

Ik heb zo het idee dat het aan de acces point ligt. Een nieuwe firmware heeft ook nog geen uitkomst gebracht....

Iemand een idee?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
gebruik iig het tooltje van 3com dat je bij de kaart heb gekregen. Daar gaat het makkelijker mee

• Sanchezzz
reset de AP eens naar de standaard en configureer 'm eens opnieuw.

Ik heb een 3Com met een Asus WL300 AP en die wilde eerst ook niet probleemloos samenwerken maar nadat ik het ding eens gereset heb en eens rustig stap voor stap opnieuw ben begonnen werkte het wel.

Nu werkt dhcp wel met 128bit encryptie en dat wilde eerst ook niet.

Mischien zie je iets over het hoofd wat je per ongeluk hebt ingesteld?

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Ik zit met een soortgelijk probleem nu op mijn SMC. Ik zie bij de webinstellingen een vak staan met 4*5 invoerregels (dus 20 in totaal) die ieder twee tekens kunnen bevatten. Ik kies voor 64 bits beveiliging en vul de bovenste regel alleen 1 (de andere drie zijn alleen voor 128 en 256 bits). Nu type ik de regel van de bovenste regel over op de laptop. Maar hoe moet ik dit invoeren? Als.

01-01-01-01-01 of 01010101 of...

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kan geen passphrase via de admin invoeren oid.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Pagina: 1