V8420S terug naar desktop in games

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
Ik heb een asus V8220S en een A7V8X mobo.

Mijn probleem is dat ik bij games regelmatig terug naar de desktop klap. Als ik ff aan het spelen ben sluit ie de game af en ben ik terug op de desktop dit doet ie bij verschillende games. Ik heb al verschillende detonator drivers geprobeerd waaronder

42.51
42.70
40.72 WHQL
30.82

Ik heb het minste (tot geen) last bij de 30.82 drivers voor de rest bij alle drivers.

Iemand??

Verwijderd

Eerst lezen, dan posten als het onvindbaar blijkt te zijn. Zo werkt dat hier.

Heb zelf hetzelfde probleem, btw.

Minimaliserende games

• Playmaster
Ik heb gelezen maar kan geen zelfde probleem vinden

• Playmaster
het probleem is trouwens niet dat hij het spel minimaliseerd naar de taakbalk maar dat hij hem gewoon helemaal afsluit!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geef eens wat meer info. Watvoor systeem heb je, welk OS draai je, welke spellen gaat het om etc.. En heb je wel steeds de oude drivers goed verwijderd?

En gebruik ajb voordaan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop.

[ Voor 28% gewijzigd door Pollewob op 01-02-2003 18:19 ]

• Playmaster
Ik heb de volgende specs

asus V8420S
Asus A7V8X
512 pc2700 samsung

De rest is niet zo spannend

Ik heb WinXP SP1 draaien

De volgende spellen en apps lopen (soms) niet goed:

Street legal
Battlefield 1942
Ghost Recon
3dmark2001

Ik heb deze videokaart net een week in huis. Telkens de drivers via software verwijderd. Ik heb directx 9. Als ik de asus drivers probeer te installeren herkend ie wel de videokaart goed deze installeert ie ook als een v8420s. Ik heb echter alleen maar 4 bit kleuren en een resolutie van 640x480.

Ik heb verschillende drivers geprobeerd zoals ik al eerder heb aangegeven.
Bij de 42.51 geeft ie ook weleens een blauw scherm.

De 30.82 werken het beste.

Het lijkt me toch sterk dat alle detonator drivers inclusief de WHQL drivers niet goed werken bij mij.

(volgende keer zal ik dat doen 8)7 , die knop dan)

[ Voor 4% gewijzigd door Playmaster op 01-02-2003 18:24 ]

Verwijderd

Je kan het volgende proberen:

Zet je pc uit en sloop er alles uit wat niet noodzakelijk is, dus absolute minimum om normaal op te starten. Verwijder bv je geluidskaart, scanner, enz..

Formateer je systeem, installeer verse windows, juiste drivers (reboot na elk stapje).

Installeer 3dmark en run wat tests want sneller dan dat het op dit punt is, wordt het niet.

Installeer vervolgens een probleemspel en start m op. Als je gewoon probleemloos kan spelen, heb je de boosdoener geelimineerd (mits alle andere probleem spellen ook weer gewoon werken zoals het hoort).

Als alles goed werkt, ga je 1 voor 1 de resterende hardware installeren en na elke reboot open je de ex-probleemspellen. Gaat dat nog allemaal goed, pak dan het volgende, enz..

Bovengenoemde geldt natuurlijk ook voor progs die je erop wil gooien: 1 voor 1, reboot, testen.

Tis een k*t werkje, maar vroeg of laat kom je de boosdoener tegen. Gegarandeerd!

• Playmaster
Het probleem is alleen wel dat mijn videokaart op een of andere manier de boosdoener is aangezien deze er pas een week in zit en ik hiervoor met mijn GF2 GTS nooit problemen heb gehad.

Verwijderd

zal het niet aan de directx 9 liggen????
of geheugen.
probeer eens een andere kaart.

ik ken iemand die had zijn geheugen settings in de bios te strak had staan.
na iets minder te hebben gedaan liep hij wel goed.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 09:43 ]

Verwijderd

Probeer direct X 8.1b eens + Driver 30.82, verwijder je huidige detenator met detenator destoyer , vind je wel op www.google.com

Verwijderd

ik weet wel bij Battlefield 1942 is het een probleem met je refresh rate, U desktop loopt op zeg 85mhz en Battlefield standard op 60mhz en dan springt het terug naar desktop.
In Battlefield moet je je videodeafult.con editen en multirefreshrates 1 zetten i.p.v multirefreshrate 0

Ook doet Battlefirled hetzelfde met een SB live geluidskaart. Dus geluid moet je op minimum kwaliteit zetten...
Zal wel hetzelfde met andere spelen denk ik...

• Playmaster
De geheugen timings kan het volgens mij niet aan liggen. Toen ik mijn GF2 nog had, waren er geen problemen met dezelfde bios instellingen. Ook voordat ik direct x 9 had gaf ie hetzelfe probleem. Ik heb idd geen problemen (tot nu toe) met de 30.82 drivers maar dit geeft wel een groot performance verlies. Zouden de WHQL drivers niet bug free moeten zijn?

Zou het mogelijk zijn dat dit op te lossen is met een bios update of kan het daar niet aan liggen. Ik draai namelijk niet de laatste bios versie (10 final) maar ik draai versie 7.

[ Voor 21% gewijzigd door Playmaster op 02-02-2003 11:43 ]

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 19:08

DouweGNL

Ik ben tof.

Heb dezelfde grafische kaart en heb deels ook last van het probleem, bij mij betreft het enkel Max Payne die 'eruit vliegt'. Dit gebeurd nadat alles al is geladen en dergelijke. Overige games als Battlefield 1942 en GTAIII werken prima, worden er niet 'uitgeknald'.

Verwijderd

Playmaster schreef op 02 February 2003 @ 11:43:
De geheugen timings kan het volgens mij niet aan liggen. Toen ik mijn GF2 nog had, waren er geen problemen met dezelfde bios instellingen. Ook voordat ik direct x 9 had gaf ie hetzelfe probleem. Ik heb idd geen problemen (tot nu toe) met de 30.82 drivers maar dit geeft wel een groot performance verlies. Zouden de WHQL drivers niet bug free moeten zijn?

Zou het mogelijk zijn dat dit op te lossen is met een bios update of kan het daar niet aan liggen. Ik draai namelijk niet de laatste bios versie (10 final) maar ik draai versie 7.
Dat zou het zeker wel kunnen verhelpen, het is het proberen waard.

Verwijderd

Geen oplossing (sorry), maar ik heb een vergelijkbaar probleem en ik zie geen reden om hiervoor een nieuwe topic te openen als hier al eenzelfde soort probleem wordt beschreven.

Bij mij betreft het een MSI GF4-4600TI VFD en ik heb vanaf dag 1 dat ik mijn nieuwe computer heb dit probleem met vrijwel alle spellen, alhoewel het bij het ene spel erger is dan bij het andere, ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd waaronder meerdere drivers voor de Nvid processor en het updaten van de bios van mijn videoplank, alswel de settings in de bios van het mobo en het updaten van de mobo (Asus A7V333), niets van dit mocht baten.

Verschillende soorten Xp zijn geprobeerd,de lege computer met alleen videoplank is geprobeerd en zelfs in 2 andere systemen is het probleem aanwezig, waarbij die in 1 van die 2 systemen zelfs niet eens 3d kan renderen en vrijwel meteen eruitklapt nog voordat je begonnen bent met spelen, terwijl de specificaties van dat systeem niet zoveel verschillen van de mijne.

Teneinde raad heb ik afgelopen vrijdag de plank maar teruggebracht naar de leverancier en ik hoop dat het aan de plank ligt, zodat het probleem verholpen is.
Pagina: 1