[speedtouch 510i] 2 FTP server's

Pagina: 1
Acties:

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb een probleem. Ik heb al een hele tijd een werkende FTP server draaien op een computer met het interne IP adres 10.0.0.150, welke goed werkt. Hiervoor heb ik de poorten 20 en 21 doorgestuurd zoals in de FAQ staat.
Nu wil ik op een computer met adres 10.0.0.151 ook nog een server gaan draaien, en ik heb in het FTP programma ingesteld dat deze server op poort 2121 moet komen.
Dus ik vrolijk op mijn router portmappings aanmaken voor poort 2121 en 2120. Users kunnen nu wél inloggen, maar krijgen vervolgens hun home directory niet te zien. Ditzelfde probleem had ik toen ik met mijn 1e server poort 20 nog niet gemapt had. Is dit nou een redeneringsfout, dat de tweede poort 1 getal onder de eerste komt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, da's een redeneringsfout.

Active FTP doet 21 en 20, en die poort 20 kun je niet zomaar veranderen.

Oplossing: zet de tweede FTP server beteikbaar in PASV mode, dan wordt de andere poort voor de client dynamisch gekozen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Xander
  • Nu online
BackSlash32 schreef op 01 februari 2003 @ 18:22:
Ja, da's een redeneringsfout.

Active FTP doet 21 en 20, en die poort 20 kun je niet zomaar veranderen.

Oplossing: zet de tweede FTP server beteikbaar in PASV mode, dan wordt de andere poort voor de client dynamisch gekozen.
Dat had ik al uitgeprobeerd, de server instellen op PASV en toen heb ik mijn broer laten inloggen met WS_FTP, wat dus ook niet ging.

Trouwens: Kan Internet Explorer overweg met een PASV FTP protocol? Dat zou wel makkelijk zijn, omdat ik deze server ook wil kunnen benaderen op locaties waar ik géén FTP cliënt kan installeren.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
En als je nou een FTP server zet en daarop alles user dirs zet ?.

Zo heb ik het ook.

Alleen verwijzen de virtuele mappen zoals

Home naar \\server2\vol2\data\users\user

Dit omdat het niet mogelijk is volgens mij om een 2e ftp te draaien.

Wat gebeurt er trouwens als je alleen 2121 open zet en niet 2120 Want als het goed is hoef je ook voor poort 21 poort 20 niet te open want dat moet gewoon werken. In iedergeval wel op mijn 510

• Xander
  • Nu online
raymonvdm schreef op 01 February 2003 @ 19:19:
En als je nou een FTP server zet en daarop alles user dirs zet ?.

Zo heb ik het ook.

Alleen verwijzen de virtuele mappen zoals

Dit omdat het niet mogelijk is volgens mij om een 2e ftp te draaien.

Wat gebeurt er trouwens als je alleen 2121 open zet en niet 2120 Want als het goed is hoef je ook voor poort 21 poort 20 niet te open want dat moet gewoon werken. In iedergeval wel op mijn 510
wat dat eerste betreft, ik weet niet of dat gaat werken, ik heb een beetje een vage FTP server (van vermillion) welke paden heeft zoals /c:/documents and settings, maar ik ga het zeker uitproberen.
EDIT: werkt ook niet!
Wat die laatste opmerking betreft, dat werkt dus helemaal niet, dat gedoe had ik met mijn eerste server ook.

• Xander
  • Nu online
raymonvdm schreef op 01 February 2003 @ 19:19:
Okee, ff een kick.
Ik heb het nou anders opgelost, ik heb in WIndows H: gekoppeld aan \\XRV\C, en vervolgens een virtuele map aangemaakt (In Vermillion FTP Deamon stijl) in de directory /G:/Xander (mijn home directory) die verwijst naar /H: / (sorry van de spatie, anders maakt hij er een :/ van). Als de computer XRV nu uitstaat krijg ik echter een binair bestand van 0Kb, i.p.v. een virtuele directory. Dit is natuurlijk niet erg, omdat ik deze computer toch niet kan benaderen als hij uitstaat ( :> ), wat ik echter wel vervelend vind is dat ik als ik later de computer XRV opstart, deze mappen nogsteeds niet kan benaderen, dat kan pas als ik op de servercomputer in Verkenner even op H: en I: klik. Is er een manier om dat automatisch te laten refreshen om de zoveel tijd? (Kennlijk gebeurd dat níét als de FTP server H en/of I benaderd, zou dat dan wel werken als ik zelf een simpel VB programma schrijf wat om de halve minuut even probeerd H en I te openen?)

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 02-02-2003 20:12 ]

• Xander
  • Nu online
XanderH schreef op 02 February 2003 @ 20:11:
Zou dat dan wel werken als ik zelf een simpel VB programma schrijf wat om de halve minuut even probeerd H en I te openen?)
Kennelijk werkt het dus wel, mijn probleem is hierbij opgelost (simpel VB programmaatje wat om de minuut even drive H en I opend, en [b]niet[b] reageerd op fouten, anders krijg ik iedere minuut dat XRV uitstaat een runtime error 68 :) )

Bedankt voor jullie medewerking!

Pagina: 1