Hoe zet ik alles open?

Pagina: 1
Acties:

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Heb een 3com router voor WiFi en 3x RJ45 en aangesloten op een Allieddata ADSL modem.
Heb er nu 1 pc achter hangen en wil graag spelen op het internet. De firewall staat al uit in de router, hoe zet ik alle poorten open en kan ik spelletjes doen, msn, netmeeting etc net als je normale internetverbinding? Ik weet het wordt niet aangeraden maar dat maakt mij niets uit, momenteel is er toch maar 1 pc die eraan hangt. Als ik de pc rechtstreeks aan de modem hang lukt het namelijk wel.

Nu blokt de router nog immer de binnenkomende data voor spellen of internettelefonie etc. Typen via msn kan wel en downloaden van bestanden ook. Ik heb Winroute bekeken maar die is volgens mij niet voor routers maar voor een pc die als router functioneert. In de setup van de 3Com staat de hackerprotection al uit.

Configuratie: Windows XP - 3Com Homeconnect router Wireless Gateway - ADSL modem Allied Data.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Zoek even in je router handleiding naar: "DMZ mode"

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• riesg
Staat niet in de handleiding en bij 3Com zijn de resultaten ook mager..
Iemand nog enig idee?

Verwijderd

je moet je bak in DMZ zetten, dan is ie echt open (mits je zelf al niet op je bak aan het poort sleutelen bent geweest)

bedoel je trouwens ipv home niet office?? want op de 3com site is er niets over een home versie te vinden...........

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Enne als je gewoon je firewall disabled.

LET WEL OP ALS JE DAT DOE BEN JE HELEMAAL OPEN.

Probeer dus liever een manier te vinden waarmee het mogelijk is om alleen de poorten te open die nodig zijn.

ik snap trouwens niet waarom je poorten moeten openen want om games te spelen zou het gewoon moeten werken want dat 99% van de routers.

Alleen Games hosten is een andere verhaal.

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 19:54
Draai je toevallig ook nog Zone-Alarm of een andere firewall (die van Windows XP zelf), zo ja ook uit zetten..

• riesg
Het is een HomeConnect van 3com. De firewall "omschreven als hacker attack monitoring and logging" op de router staat uit al wordt erbij vermeld dat "monitoring and logging functions are disabled however the firewall remains active" en dat wil ik dus niet. NAT staat aan, DHCP staat aan en geen privileges zijn geblokt. Ik draai geen extra firewall en er is verder geen mogelijkheid om DMZ aan of uit te zetten in de setup.

HomeConnect is voor kleinere omgevingen, SoHo toepassing.

Dit is benaming voor het apparaat:
3Com Home Wireless GateWay (3CRWE50194 )

[ Voor 11% gewijzigd door riesg op 01-02-2003 20:31 ]

• riesg
Goed, is dus niet mogelijk. Volgende vraag: welke router kan wel alles opengooien voor 2 pc's en hierachter moet nog de wireless komen.
Bij voorkeur een goed merk zoals 3com of zo, geen rommellarei.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 23:08

ultimateharry

Team Slayer:-)

Het Grote Poortmappingsverhaal

Dit lijkt me op de lange termijn toch verstandiger.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

map gewoon alle poorten die je nodig hebt voor msn, games-hosten, netmeeting

wat heb je aan een router als je alle poorten forward ? kun je net zo goed geen router nemen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1