Toon posts:

[REDHAT8.0] Wil voor geen meter booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de installatie van redhat 8.0

Nadat de installatie goed verlopen is en een reboot krijg ik mooi de bootloader ervoor
Maar dan beginnen de problemen. Als eerste krijg ik de melding Error 28: Selected object cannot fit into memory (Ik heb er 1Gb in zitten dus daar ligt het niet aan)

Toen heb ik in plaats van de grub loader de lilo bootloader maar eens geinstalleerd.
Dat werkte, ik kreeg die melding niet meer, maar bij Finding module dependencies blijft ie dan hangen. Ook bij booten van floppy geeft ie deze melding.

Ik heb alles wat ik kon bedenken al geprobeerd, de search leverde me niets op en met google kon ik ook al niets vinden wat hielp.

In de redhat rescue mode kan ik ook niets, ik wilde de kernel daar upgraden, maar kon de tweede cdromspeler niet mounten, en de eerste wilde niet unmounten.

Omdat de kernel 13Mb is, weet ik niet meer hoe ik het dan moet oplossen. :(

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is ?

System:
MB: Asus A7N266-C
Athlon XP 2200+
Tekram UScsi + 20 Gb 10krpm Quantum
GeForce4 Ti4600
80 Gb maxtor hdd IDE

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 17:46 ]

Verwijderd

leuke nickname!

memtest86 al gedraait?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dier heb ik als eens gebruikt, en het geheugen was prima, zelfs na een paar uur burnin test
Kan ook een ander programma geweest zijn. En dat was ongeveer een maand of twee geleden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 18:02:
Dier heb ik als eens gebruikt, en het geheugen was prima, zelfs na een paar uur burnin test
Kan ook een ander programma geweest zijn. En dat was ongeveer een maand of twee geleden

En wat zegt dat over je geheugen nu op dit moment? Juist, helemaal niks.
Een kernel van 13 MB lijkt me groot, 1,3 MB is al fors.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van die memory melding heb ik opgelost door lilo te gebruiken i.p.v. grub.

Aleen heb ik nu dat de pc hangt op de regel Finding module dependencies en ik heb geen
flauw idee wat ik daar aan kan doen.

Verwijderd

Hoe krijg je nou een systeemkern van 13 MB? :o De mijne is niet eens 800 kB! (Okee, ik heb wel alles zo ongeveer in modules ondergebracht, maar toch...) Als ik jou was, zou ik lekker een nieuwe systeemkern bakken en installeren. Desnoods via een reddings-CD. (Knoppix een optie?)

////Edit: correctie, mijn systeemkern op mijn RedHat psyche systeem is 1125194 bytes. Dit is de systeemkern die bij de installatie van het besturingssysteem is neergezet. Als ik de systeemkern zelf zou bakken, wordt hij iets kleiner dan 800 kB.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met die 13 mb bedoel ik de update die ik gedwnld heb.

Maar omdat die niet op een floppy past, en ik in de rescue mode geen cd kan mounten heb ik een probleem.

Ik hoopte dat een kernel update zou helpen.
Ik zit momenteel dus helemaal vast wat betreft oplossingen.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 15:47
Een oplossing kan ik je helaas niet geven, maar ik kwam op verschillende fora wel mensen met hetzelfde probleem als jou tegen. Wat mij opviel is dat erg veel personen met dit probleem een mobo met een nVidia nForce chipset gebruiken.

1 persoon had dit als oplossing:
-na clean install van RH8 met Grub als bootloader bootmagic installeren.
-bootmagic er weer afhalen, deze zet grub weer terug
-grub kan RH8 weer gewoon booten en het probleem is weg.

Wat ik ook tegenkwam:
-volgens veel personen zou dit probleem zich vaak voordoen met grub met versie 0.92, upgraden naar 0.93 zou dit probleem verhelpen. Echter! Hoe kun je die installeren als je niet eens naar een command prompt kunt booten en dus ook niet een device kunt mounten?

Misschien dat jij en anderen alhier nog iets aan hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Het boot probleem had ik al opgelost.

Ik zit nu nog met dat Finding module dependencies probleem.

Ik had al gezien dat je dat kon onderbreken met ctrl+c
maar dan blijft ie weer hangen opChecking for new hardware.

Ben nu mandrake aan het downloaden, maar es ff checken of die het
beter doet.

Op hoop van zegen.

Verwijderd

misschien moet je toch maar is wat anders proberen dan de "kant en klare" distrobuties
Debian of slackware ofzo

Ik weet dat dit het probleem niet op lost, ik zou het anders ook niet weten :)
succes

• Eindbaas
nou zit ik hier naast heer Bootfailure en meneer heeft Mandrake al aan de gang gekregen :) Hij worstelt nu met Glib om Gaim (voor het msn-en) aan de gang te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Mandrake doet het prima.

Gaim wilde niet dus heb ik aMsn er op gezet, en die doet het ook prima.

De Gf4 video drivers werkten meteen (uiteraard nadat ik de XF86Config had aangepast)

Alleen moet ik het geluid nog aan de praat zijn te krijgen. Na de installatie
van de Nforce drivers krijg ik een medling dat de module nvidia.o niet geladen kan worden.

Nou ja, na even zoeken los ik dat ook wel weer op.

Linux bevalt me prima, alleen hou ik Windows er toch maar naast voor het video capturen en branden naar dvd. Wanneer ik uitgevonden heb hoe je dat makkelijk kunt doen onder linux stap ik volledig over naar linux :)

Topic is nu overbodig dus. :X

Verwijderd

Mijn kernel is 1.3M (2.4.19-custom) en ik heb bijna geen modules....ik heb framebuffer/scsi/ide/ide-scsi/imm(zipdriver)/ext3/reiserfs/coda/etc. er in zitten...best veel dus...
Op m'n andere systeem is de kernel maar 871K (2.2.20-sun4cdm)
dus die 13M lijkt niet te kloppen....

video capture gedoe vab beelzebubu..http://ronald.bitfreak.net/

• Eindbaas
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 20:28:
Mijn kernel is 1.3M (2.4.19-custom) en ik heb bijna geen modules....ik heb framebuffer/scsi/ide/ide-scsi/imm(zipdriver)/ext3/reiserfs/coda/etc. er in zitten...best veel dus...
Op m'n andere systeem is de kernel maar 871K (2.2.20-sun4cdm)
dus die 13M lijkt niet te kloppen....

video capture gedoe vab beelzebubu..http://ronald.bitfreak.net/
Met die 13MB bedoelde hij niet de grootte van de kernel, maar de grootte van de update die hij neergehaald had :)

Oeh en die software van Beelzebubu ziet er erg netjes uit! 'T is dat ik geen capturekaart heb, maar ik wil Bootfailure zeker aanraden hier eens goed naar te kijken!

Verwijderd

Ik heb zoiets ook gehad: eerst wilde hij niet booten, WIN en RH. Ik heb hem nog eens rustig gereinstalleerd (klinkt gek maar met name het einde was belangrijk, geloof me neem de tijd ervoor....!) met GRUB.

MAAR eerst proberen: als het goed is kan je ook in een "rescue-console" (geen idee hoe dat heet) komen, of je komt daar automatisch daar heb ik iets gedaan om te booten met de volgende opdrachtregel, en dat werkte; maar een oplossing is het niet:
initrd /boot/initrd-2-.4.18-14.img
Ik doe dit uit mijn hoofd, je kan het proberen....

Toch zou ik voor de eerste optie gaan... Reinstallen
En voor 9 euro kan je ook in de AH LinuxStarter 2003 kopen (tijdschrift) met gratis de gehele versie LRH8.0 erbij. Inclusief handleiding: echt een aanrader. Maar nogmaals doe het rustig...
en verwacht er niet te veel van want ik was wel teleurgesteld in de snelheid van LRH....

Verwijderd

PS. Als je een copie van mijn exemplaren wil stuur ff een mailtje met je adres...
bas.v.ommen@planet.nl
Pagina: 1