Oke, ik was dus bezig met me school te laten grazen, het mag. Er draait een linux server, en we willen het ALTIJD laten draaien, dus ook als er gewoon een inlog schrem staat, ook fetchen en flushen moet automatisch gaan. Er staan hier zo'n 50 celeron@500mhz dus ik zou het gek vinden als jullie dit laten lopen. please help me!!!!!!!
dnetc -install moet ook gewoon werken onder linux dacht ik
Intentionally left blank
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 13:25 schreef Cartman! het volgende:
Oke, ik was dus bezig met me school te laten grazen, het mag. Er draait een linux server, en we willen het ALTIJD laten draaien, dus ook als er gewoon een inlog schrem staat, ook fetchen en flushen moet automatisch gaan. Er staan hier zo'n 50 celeron@500mhz dus ik zou het gek vinden als jullie dit laten lopen. please help me!!!!!!![/quote]bij de prox eerst instaleren dan opstarten en dan schermpje afsluiten en hij blijft lopen
Oke, ik was dus bezig met me school te laten grazen, het mag. Er draait een linux server, en we willen het ALTIJD laten draaien, dus ook als er gewoon een inlog schrem staat, ook fetchen en flushen moet automatisch gaan. Er staan hier zo'n 50 celeron@500mhz dus ik zou het gek vinden als jullie dit laten lopen. please help me!!!!!!![/quote]bij de prox eerst instaleren dan opstarten en dan schermpje afsluiten en hij blijft lopen
Maar wat ik misschien niet gezegd heb : het is een netwerk met 1 server op i-net, ik wil geen ingewikkelde dingen gaan doen! En het is een kabel verbinding.
dnetc -install werkt nóg niet onder Linux, pas vanaf de 464 versies, maar die zijn nog in betastadium.
Je kan hem gewoon runnen met een en passant teken erachter & en dan window of tty sluiten en dan draait ie gewoon door.
Je kan hem gewoon runnen met een en passant teken erachter & en dan window of tty sluiten en dan draait ie gewoon door.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
Ik denk dat deze goede man een stap voor stap installatieplan voor deze actie nodig heeft.
Helaas bezit ik deze kennis niet, maar iemand toch wel hier....
Misschien enkele extra gegevens over netwerk / compu e.d. zijn wel gewenst.
Helaas bezit ik deze kennis niet, maar iemand toch wel hier....
Misschien enkele extra gegevens over netwerk / compu e.d. zijn wel gewenst.
Verwijderd
He Cartman, ben je al "geholpen" of niet. Ik meen me te herinneren dat er een tijd was dat dit "probleem" graag uit de wereld werd geholpen, vooral vlak voor de megaflush. Het lijkt wel of het niemanand meer boeit....
Verwijderd
Op de linux server zet je een personal proxy (staat uitgelegd op de site van dutchpowercows.org)
. Die kun je opstarten na instellen van de ini file met ./proxyper -detach. Vervolgens stel je op de clients in dat deze fetchen en flushen via ip van de proxy als zijnde een keyserver.
En dan zou het moeten werken
En dan zou het moeten werken
Ik snap het dus helemaal niet! Op me eigen pc werkt het gewoon, maar kan ik niet het progje niet gewoon in de map zetten die altijd opstart????? Dat is veeeeeel makelijker, en die personal proxy = :?:?
Je wilt gewoon dat alle machines (cellys's dus) altijd een koe draaien of ze nu wel of niet aangemeld zijn?
Dan moet je de koe installen op die PC's, en met dnetc -config even de luiste gegevens instellen (email adres, en keyserver). Daarna sluit je de Config van dnetc, en start je (in een DOS Prompt) dnetc -install -quiet. Nu is de Client als Service installed, en als je de PC nu herstart en laat opstarten tot aan het aanlog scherm, lopen de Clients altijd.
Wat betreft de Linux Server, ik neem aan dat het de Gateway is naar internet? Als dat zo is dan kunnen de PC, zelf fetchen en flushen, naar DNET (of een DPC proxy
), als dat niet zo is, dan moet je op die Linux Server een Personal Proxy draaien van dnet. Die haalt dan de blokjes op van dnet, en geeft ze door naar de clients. Hoe je die moet installen, en vooral op linux, dat zullen anderen je moeten vertellen. Daar heb ik helaas nog te weining kaas van gegeten 
Succes, zou ik zo zeggen, enne als er nog vragen zijn . . .
DJ
Dan moet je de koe installen op die PC's, en met dnetc -config even de luiste gegevens instellen (email adres, en keyserver). Daarna sluit je de Config van dnetc, en start je (in een DOS Prompt) dnetc -install -quiet. Nu is de Client als Service installed, en als je de PC nu herstart en laat opstarten tot aan het aanlog scherm, lopen de Clients altijd.
Wat betreft de Linux Server, ik neem aan dat het de Gateway is naar internet? Als dat zo is dan kunnen de PC, zelf fetchen en flushen, naar DNET (of een DPC proxy
Succes, zou ik zo zeggen, enne als er nog vragen zijn . . .
DJ
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Pagina: 1