Toon posts:

Waar te koop: Firewire headers die je op je mobo kan pluggen

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V333 met Firewire.
Ik heb echter geen FireWire bracket erbij gekregen.

Weet iemand waar ik zo'n bracket los kan kopen? Of wellicht zo'n header die je direct op het mobo plaatst en aan het uiteinde een FireWire aansluiting zit?

Een PCI kaart is geen optie omdat ik helaas geen lege PCI sloten meer heb.

Mochten jullie nog andere oplossingen hebben hoor ik ze graag :)

Alvast bedankt

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Sitecom heeft ze geloof ik.

Zie www.tweakers.net/pricewatch

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ze helaas niet vinden in de pricewatch en ook niet op de site van Sitecom

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Weet je zeker dat je firewire hebt op jouw versie van de a7v333? Normaal zit die bracket erbij als je een a7v333 met firewire koopt, geloof ik.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is wel.
De header is in wel aanwezig (Wit langwerpige aansluiting)

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 23:54
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2003 @ 19:04:
Als het goed is wel.
De header is in wel aanwezig (Wit langwerpige aansluiting)
Ik heb dus wel die bracket, maar niet de kabel voor die wit langwerpige aansluiting. De computerzaak waar ik em gekocht had zei zelfs nooit zo'n firewire aansluiting te hebben gezien, dus kon me ook niet verder helpen :/
Weet iemand of deze bestaat en zo ja waar te verkrijgen is?

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-02 00:32

oshiro

Chill, dude.

Wat voor kabel bedoel je? Welke wit-langwerpige aansluiting? Is het zo'n ding wat op een klein afgehakt IDE-kabeltje lijkt? Heb je mss wat plaatjes? :)

[ Voor 16% gewijzigd door oshiro op 12-02-2006 16:21 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• Shadow_Zero
Ik heb geen plaatjes nee, maar je kunt er een vinden in de manual die op de Asus site staat :)
Volgens mij is het een 9 pins aansluiting, hij leek wel op de USB aansluiting, maar ik zal het nog wel checken.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
zoiets heb ik wel bij de mediamarkt gezien, in een bracket dan... je kan die wel losschroeven als je geen lege sloten meer heb...
meestal die header ook gebruikt door de aansluiting voor de pc-kast zelf, firewire front

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Klippy

Still Game

Ja die heb ik ook op een A7N8X geloof ik.
Ik zie wel vaker 9 pins aansluitingen in 2 rijen, deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockzone.com/report/mainboard/asus/p4pe/DSCN9971.jpg

Maar die zijn het dus niet als ik het goed begrijp, denk dat jij deze bedoelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7v8x/Picture_131_copy.jpg

Want die zitten ook op de A7N8X, dus die zullen meer Tweakers wel hebben, misschien heeft iemand er een over of wil asus je er een opsturen?

In mijn handleiding staat deze pinout:

[Ground] - [Ground] - [TPA2+] - [TPA2-] - [TPB2+] - [TPB2-] - [Ground] - [+12V]
8 pinnen dus.

Kijk even of we het dan over dezelfde kabel hebben? :P
Misschien heb ik namelijk ook nog wel een liggen met bracket, mag je van mij hebben dan als je hem nergens kan vinden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Had je Asus al gecontact? misschien willen ze zo'n ding wel even nasturen.

• Shadow_Zero
Screenshots uit de handleiding (kijk bij nummertje 31):

http://ourworld.compuserve.nl/renguich/img/asus%20a7v333.jpg

http://ourworld.compuserv...mg/asus%20a7v333%20-2.jpg

Zegt dit jullie wat?

Moet Asus nog mailen, maar je moet dan ook echt ALLE gegevens noteren op hun webformulier, wat nogal irri is -_-

EDIT:
Enne, wat Klippy zegt. Het is die onderste met dezelfde pin lay-out :)

[ Voor 12% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-02-2006 23:49 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Of je loopt een paar pc zaken binnen en gaat vragen. Vaak hebben tegenwoordig kasten al aansluitingen aan de voorzijden en blijven de winkels met de brackets liggen.
Ik heb er pas geleden nog 1 gehaald bij paradigit, 't was even zoeken in een doos met allemaal van dit soort brackets maar toen vond ie er 1. Ik mocht em voor 2,50 meenemen......

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vage aansluitingen inderdaad. Hebben ze waarschijnlijk zo gedaan zodat je firewire niet met USB gaat verwarren.
Plaats anders een advertentie in V&A.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 13:03
Zoiets zat bij mijn behuizing. Heb het zelf niet nodig dus mss kan ik het opsturen?
mail --> c punt velzen vijf AT chello punt en el

Ik zal kijken of ik met de cam plaatje kan schieten.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Die langwerpig is zeer moelijk te krijgen, je kan anders veel beter een firewire kaartje kopen van 9 euro ;)

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 13:03
Firewire kaartje ging niet vanwege volle bezetting PCI-sloten ;)

Edit: Voldoet dit? (zijn 9 gaatjes voor pinnetje by the way)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.velzen5/firewire.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door TeXiCiTy op 14-02-2006 19:16 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Shadow_Zero
@JC Ken:
Wat is precies de reden dat hij zo zeldzaam is?

@Texicity:
Weten we zeker dat deze op mijn moederboord past? Ik heb dus die witte aansluiting op het 2e plaatje van Klippy. 8 pins is die.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
Gewoon eff langs een electronica zaak gaan ipv computerzaak :). Daar hebben ze dit soort dingen wel :+.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-02 15:42
Shadow_Zero schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:38:
@JC Ken:

@Texicity:
Weten we zeker dat deze op mijn moederboord past? Ik heb dus die witte aansluiting op het 2e plaatje van Klippy. 8 pins is die.
Ik heb van die witte aansluiting volgens mij ook nog een aantal een doos zitten. Weet alleen niet of dat usb of firewire was. Als ik dit weekend bij m'n ouders ben snuffel ik wel ff op zolder rond. Als ik wat vind mag je die wel hebben. Was oorspronkelijk van of een epox nf2 of een msi nf3 bord, welke beide al niet meer in mijn bezit zijn.

[update]

ik heb hier nog een bracket met 2 firewire aansluitingen volgens de "witte - alles op één rij"-standaard gevonden. Stuur maar een mail als je hem in je brievenbus wil vinden.

[/update]

[ Voor 14% gewijzigd door Vorlon op 18-02-2006 15:09 ]

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Shadow_Zero
Klippy schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:29:

denk dat jij deze bedoelt.

[afbeelding]

Want die zitten ook op de A7N8X, dus die zullen meer Tweakers wel hebben, misschien heeft iemand er een over of wil asus je er een opsturen?

In mijn handleiding staat deze pinout:

[Ground] - [Ground] - [TPA2+] - [TPA2-] - [TPB2+] - [TPB2-] - [Ground] - [+12V]
8 pinnen dus.

Kijk even of we het dan over dezelfde kabel hebben? :P
Misschien heb ik namelijk ook nog wel een liggen met bracket, mag je van mij hebben dan als je hem nergens kan vinden.
Ik moet even aanvullen dat MIJN bracket een 6 pins aansluiting heeft (ook een witte). Ik weet niet of daar ook nog verschil in zit. Hoeveel firewire aansluitingen kunnen eigenlijk op een header? Mijn bracket heeft er maar 1. Zouden het er ook meer kunnen zijn? En zou het in dat geval ook een grote en een kleine kunnen zijn? (of hangt dat allemaal van de firewire chip op m'n moederboord af?)

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Zero op 17-02-2006 08:47 ]

Verwijderd

Shadow_Zero schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:38:
@JC Ken:
Omdat normaal als standaard de conector met twee rijen(9pins) worden gebruikt. De gene met een enkel rij wordt veel minder gebruikt waardoor die brackets een stuk zeldzamer zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 18:01 ]

• Shadow_Zero
Ik was van het weekend in Dordrecht en liep langs een computerzaak dus dacht van "Laat ik het eens proberen". Mijn vraag voorgelegd en na wat twijfelachtig gekeken te hebben kwam er van uit het magazijn ineens de kabel tevoorschijn! Helaas voor mij zat er ook een header aan vast, dus de kabel was niet los verkrijgbaar. Maar er zit wel ook een kleine firewire aansluiting op en een spdif in en out. Dus toch maar meegenomen en het werkt prima :)

Ik vroeg me nu alleen of, zijn er ook Asus headers met USB en Firewire, ipv Firewire en SPDIF?
Ik zag wel dat er Asus headers zijn met Gameport en 2x USB, weet iemand anders waar ik deze kan vinden?

• Shadow_Zero
Om hier nog even op door te gaan, m'n Asus A7V333 moederboord heeft een SPDIF aansluiting en zo ook de bracket die ik had gekocht. Maar de bracket heeft maar 1 connector die al wordt bezet door de firewire kabel.
Hoe kan ik hier (ook) SPDIF op aansluiten???
Pagina: 1