Toon posts:

10mbit verbinding in 100mbit netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb mijn ADSL modem gehackt tot router en wil nu een 100mbit netwerkje gaan met 3 computers + de router gaan aan leggen. Het probleem is dat de router een 10mbit verbinding nodig heeft. Wordt het hele netwerk dan 10mbit als ik die router op de hub/switch aansluit, of ligt dat aan de hub/switch? Als het aan de hub/switch ligt welke (voor een redelijke prijs) moet ik dan hebben?

Bedankt!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je hebt een switch nodig, zie faq ;)
In de pricewatch vind je de goedkoopste ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Erkens op 01-02-2003 17:05 ]

Verwijderd

idd een switch OF een een hub die ook switcht tussen 10 en 100mbit lijnen(switching hub heet dat geloof ik :?)

Verwijderd

inderdaad, een switching hub (geen dual speed ! ! !) of een 10/100 switch.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 17:27:
inderdaad, een switching hub (geen dual speed ! ! !) of een 10/100 switch.
met een switching hub heb je 2 (of meer) losse segmenten die elk of op 10 of op 100 kunnen draaien als hub.
Deze segmenten zijn via het switch principe aan elkaar verbonden, en mede daardoor niet echt geschikt voor dit doeleinde, want als je bijvoorbeeld een 8poorts switching hub neemt, dan zijn 4 poortjes altijd 10 en die andere 100.
En zoveel kosten switches niet meer in vergelijking met hubs ;)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je hebt wel degelijk dual-speed hubs die per poort uitzoeken of ze 10 of 100 Mbps moeten doen. De hub bestaat eigenlijk uit een 10 Mbps en een 100 Mbps hub, beide met het volledige aantal poorten, met een bridge-schakeling onderling verbonden. Aan het draadje wordt gevoeld op welke van de 2 interne hubs de poort wordt aangesloten. Dat gebeurt vanzelf, je hoeft daar geen moeite voor te doen.

Ik geeft wel de andere posters gelijk, ga voor een kleine switch.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Je vragen staan in de FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5

en voor prijzen moet je hier zijn:
http://www.tweakers.net/pricewatch

Je kan ook even zoeken op ervaringen met switches bv

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1