Toon posts:

Internet Delen, help me!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk, verbonden met een HUB (SiteCom 10/100 mbps) met 4 PC's er aan, 1 van die PC's is een de PC die de internet verbinding heeft, de printer e.d.

Deze PC draait onder Windows 2000 Pro NL.

File-Sharing gaat perfect, Printer Sharing gaat perfect, alleen internet wil niet lukken, na het doorspitten van de WIN2k HELP optie, GOT natuurlijk, en Google, werkt het nog steeds niet.

Ik heb WinGate5.0.1 geprobeerd, maar dan kan ik geen inet connectie meer maken.

Ik heb namelijk Wanadoo Broadband Premium, en die logt in via een LAN verbinding, als ik WinGate installeer, blokt hij dat op een of andere manier...

Ik heb in de Netwerk Eigenschappen, 3 connecties staan, de Internet, het Netwerk, en eentje die is aangemaakt door NTS;Efficient Networks,

Hoe kan ik de internet verbinding delen?

- - -
Alle PC's hebben zelfde werkgroep naam, *duh* en draaien op Win98Se, behalve de PC die de internet verbinding e.d heeft.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

En heb je als Gateway op de clients WEL het LOKALE IP van de server ingeramd?
Idem voor DNS?

Verwijderd

Lees ook ff de FAQ door, want die is er duidelijk.
Ik kan je voor dit klusje winroute aanraden (www.winroute.com) en hierover zijn genoeg tutorials te vinden.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
IP, dat is gewoon standaard IP, dat windows zelf opzoekt, 198.0.1.0 ofzo, DNS heb ik niet, of kan ik niet vinden...

WinRoute, ik wil eerst proberen of het gewoon met de WIN2k standaard stuff kan, voordat ik weer andere shit installeer

Verwijderd

Topicstarter
al gelezen, kom er niet uit via die

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

idd, ik raad je sterk aan om alle proggiez voor internet sharing er ff af te gooien.

Deel gewoon het internet via Win2K ICS. Gewoon standaard dus. Het mooie is dan Win2K ook nog eens kan port-mappen dus je hebt amper software van derden nodig.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

tsja... heb je een meer specifieke vraag dan...

want als je het doet zoals het daar beschreven staat werkt het dus...

Verwijderd

Zoals ik het altijd doe is Winproxy op de server installeren, server is: 192.168.0.1
Hier stel je de proxy in, je stelt bijvoorbeeld in http via poort 8080, sock4/5 via 1080.
Dan ga je naar je client pc's, je pakt de eigenschappen van explorer en stelt daar de proxy in.
met 192.168.0.1 8080.
En msn en kazaa en zo stel je in met 192.168.0.1 1080.
werkt perfect allemaal, je hebt er meteen een firewall en virusscanner bij van winproxy dan.

Verwijderd

Topicstarter
WinRoute brengt me hele pc de fuck in...

Ik heb geen server, najah, gewoon een pc met alles eraan, die elke dag aan en uit gaat...

Ik zal het proberen, nog maals via de standaard Win2k module

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik denk dat je geen enig benul hebt hoe je de ip's moet instelle op je server, als je dit niet goed doet dan kan winroute ook weinig ;)
dus nic1 : je internet settings.
nic2:alleen een ip en subnet bijv. 192.168.0.1 en subnet 255.255.255.0
en dan winroute erop of standaard win2k.. (winroute heeft dhcp server dat vind ik altijd wat makkelijker..)

Tweakers Discord

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Lees die nou even goed door:
Hoe deel ik Internet ?
en lees dan de juiste guide

Met: "Ik kom er niet uit" kan niemand je helpen.

Lees dus:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2

Als je er dus echt niet uitkomt NA het goed lezen van die FAQ's zodat je weet wat je moet instellen van ip's e.d. mag je een nieuw topic openen.
Daarbij volg je wel bovenstaande regels en moeten er dus duidelijk instellingen staan + de pogingen/testen die je gedaan hebt (ping op lokaal ip, ping op internet hostname, ping op internet ip e.d.)

oh, en we zijn blijkbaar nog niet klaar:
Deze mag je ook nog eens lezen:
Help Help!!!!!!!
Aandachttrekkende help in de topictitel is nergens voor nodig

[ Voor 12% gewijzigd door Predator op 01-02-2003 17:53 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.