Toon posts:

wireless lan voor de buren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om me internet te gaan delen met de buren 4 a 5 huizen verder
maar met utp kabel red ik het niet want er zit ruimte tussen een inrit zeg maar dus dat is gewoon geen oplossing... dus wil ik het wireless gaan doen.. maar moet dat spul in line of sight staan of hoeft dat niet persee en wat zijn als het dus niet in line of site is wat is dan de afstand die ik kan overbruggen en waar moet ik die zooi plaatsen op het dak ofzo???? naja en graag wat tippies qua merken zat zelf te denken aan svec sooi want die kan ik leuk inkopen dus...
alvast tnx

Verwijderd

4 a 5 huizen moet wel lukken zonder al te ingewikkelde apparatuur...
http://www.wifishop.nl/

maar als hetmaar 4 a 5 huizen is, zou je niet aan de tussenliggende huiseigenaren kunnen vragen of je ffkes een tegeltje uit de oprit mag wippen(na het leggen van het kabeltje weer terugleggen natuurlijk :D), of desnoods onder de stoeptegels van de straat.(mag officieel niet, maargoed, is maar een klein stukje)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 16:55 ]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Draadloos = heel erg duur hoor...

Vragen of je een draad mag leggen zal misschien niet makkelijker, maar wel stukken goedkoper zijn :)

[ Voor 62% gewijzigd door Scatman_II op 01-02-2003 17:01 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

valt wel mee

voor dat stukje iets meer dan 250 euro denk.Kabeltje blijft goedkoper :D

Verwijderd

4 a 5 huizen? Met een zichtverbinding zal het lukken maar als er muren tussen zitten geloof ik nooit dat je het redt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 17:29:
4 a 5 huizen? Met een zichtverbinding zal het lukken maar als er muren tussen zitten geloof ik nooit dat je het redt.
met een richtantenne van die site haal je 1,5 kilometer line of sight

100 meter NIET line-of-site zal dan ook wel lukken lijkt me...

Verwijderd

wonen jullie in dezelfde straat? Als dat zo is, kun je misschien een utp-kabel door de kruipkelder leggen. Zo heeft niemand er last van, en heb je goedkoper een snellere verbinding :)

Verwijderd

Kijk eens op www.gandalf.nl een keur aan antennes en info. Met wireless lan kun je een ideal draadloosnetwerk maken zonder kabels. Op deze site vindt je info over verschillende soorten antennes. Kheb zelf de PA4040. Werkt perfect. Aangesloten op een Linksys wlan router. Letop het zijn wel richtantennes. Kom je in iedergeval een meter of 500-600 mee.
Gebruik hem in huis, betonnen vloeren en muren om het signaal te versterken.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Het is wel een dure oplossing dat wireless.
En door de kruipruimte is ook niet echt prettig leggen.

Ik weet niet of het rijtjeshuizen zijn maar de dakgoot is echt een perfecte plaats om ff een rol UTP doorheen te gooien :)

Verwijderd

sjuk schreef op 01 February 2003 @ 17:44:
Het is wel een dure oplossing dat wireless.
En door de kruipruimte is ook niet echt prettig leggen.

Ik weet niet of het rijtjeshuizen zijn maar de dakgoot is echt een perfecte plaats om ff een rol UTP doorheen te gooien :)
Dakgoot? Als er dan een keer de bliksem in slaat? (niet dat die kans groot is, maja :) ) Door de kruipkelder kan wel, misschien is het idd handig om de kabel dan in een pvc-buis neer te leggen, heb je ook minder kans op aantasting ervan.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Je kan ook Bluetooth nemen deze heb je ook voor afstanden van 100meter (en soms ook 200).
Ligt er natuurlijk aan hoe je de internet verbinding gaat delen mbv van server of router.
Server is geen probleem (denk ik) gewoon usb nemen. Je moet er wel rekeing mee houden dat de door voor ongeveer 700Kbps bedraagt voor internet moet dit wel genoeg zijn

Alles is terug te redeneren naar 4

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik zou gaan voor 2 WAP11 versie 2.2 Linksys AP`s

Eventueel nog met antenne`s

http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=501

Ik heb die van mij bij routershop.nl vandaan iets van 160 Euro.

Mijn afstand = +- 30 Meter en ik heb dan ook genoeg aan een wireless kaartje van edimax en een WAP11 AP met de standaard Sprietjes.

2 WAP11`s hebben meer vermogen dus ik denk dat je dan wel 50 meter haal.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem qua kabel is dat er dus ruimte tussen de huizen zit het is huis huis huis asvalt huis huis plek waar het moet zijn dus tegeltje lichten kan niet het moet wireless en het loopt aardig rond dus line of site is erg moeilijk ik moet er echt zeker van zijn waar ik het mee red... toch al heel erg bedankt voor de reply's tot dusver ik ga zo ff al die sites af die jullie hebben gepost..... meer is welkom

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 01 februari 2003 @ 19:29:
Ik zou gaan voor 2 WAP11 versie 2.2 Linksys AP`s

Eventueel nog met antenne`s

http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=501

Ik heb die van mij bij routershop.nl vandaan iets van 160 Euro.

Mijn afstand = +- 30 Meter en ik heb dan ook genoeg aan een wireless kaartje van edimax en een WAP11 AP met de standaard Sprietjes.

2 WAP11`s hebben meer vermogen dus ik denk dat je dan wel 50 meter haal.
waarom moet ik er dan 2 hebben???? het gaat alleen maar om internet over te stralen.... en die 30 meter is dus niet line of sight lijkt me wel een goede oplossing

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

check actiecom.nl daar komen waarschijnlijk deze week en anders volgende week de eerst 54mbit apparatuur van Linksys binnen. En prijsverschil met de WAP11 is er nauwelijks ....ongeveer 20 tot 30 euro.
Mijn bestelling ligt daar al te wachten :P

• raymonvdm
Die wap 11 die daar staat heeft een 10mbit port en is dus de v1.1

V2.2 heeft 10 keer meer vermogen standaard en een 100mbit port (die ik heb tenminsten wel)

Maar die 54g lijkt me ook wel wat (beetje veel voor inet maar toch )

2 keer wap11 v2.2 is overigens 22 mbit onderling net als met die dlink dingen kunnen onderling ook 22 mbit aan.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wij hebben op de zaak gewoon zo'n linksys met twee aantennes tegen het raam aan hangen (met de antennes tegen het raam aan) en op het woon adres van de baas staat volgens mij of nog zo'n linksys of een richtantenne, dat weet ik niet. het is ongeveer 100 meter en ze zien elkaar wel, er zit dus geen muur tussen ofzo.

ik weet niet of dit een nuttige bijdrage aan het topic was, maar het is in ieder geval duidelijk dat ramen geen probleem zijn, als dat al niet duidelijk was.

Verwijderd

Topicstarter
nee heb er weinig aan wil gewoon weten of je 30 meter niet line of sight red.....
tnx alvast weer

• raymonvdm
Als beton muren geen line of sight zijn dan haal je dat.

Ik heb hier namelijk een WAP11 en een edimax kaartje en die staan op zolder en gaan 2 keer door een laag dakpannen heen denk dus dat 2 wap11`s = meer vermogen ook geen probleem hebben met 2 muren.

En anders gewoon rood lampje voor het raam en je AP ervoorzetten.

Of was dat lampie ergens anders voor >:)
Pagina: 1