Wireless via UTP?

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Mijn moeder wil ook kunnen internetten mailen! :P. Ze heeft een 486 met NIC en USB ( :D ) onboard. Alleen haar computer zit helemaal aan de andere kant van het huis, en als daarvandaan een kabel zou moeten worden getrokken vanaf mijn router dan zou deze door 5 á 6 muren moeten en das niet echt een optie. Alleen nu heeft mijn router geen USB :(. Dus wireless via de USB kan niet. Daarom vroeg ik mij af of dat ook via de UTP kan.

Dus zo ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wireless.jpg

Ik heb geen idee of deze dingen bestaan. Ik heb gezocht naar wireless UTP maar daar heb ik niks op gevonden.

Kan dit tegen een beetje redelijke prijs? :?.

Edit:
Op de 486 staat 98, op de router XPprof. Dat moet natuurlijk wel met elkaar overweg kunnen via die dingen :).

[ Voor 9% gewijzigd door iets op 01-02-2003 17:36 ]

tvw

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:43

ThaHandy

Discovery Channel

WAP11 is wireless UTP

[ Voor 48% gewijzigd door ThaHandy op 01-02-2003 16:50 ]

Verwijderd

ja hoor.. kan...

zoek naar een 'wireless bridge' (om 2 vaste netwerken met elkaar te verbinden)

misschien dat het goedkoper is om 2 WLAN pci kaartjes te kopen, maar die 486 heeft prolly geen PCI sloten.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Ja het kan dus, maar of het door 6 muren heen gaat ........ (in ieder geval geen cheap-ass spul kopen dan)

Verwijderd

Als er in die 486 pci sleufen zitten moet je gewoon een wireless NIC kopen en een acces point (ontvanger) die accespoint zet je bij je router en die NIC doe je in de pc, en dan heb je een 11MB verbinding.

<advies> Koop wel een goed merk, geen goedkope meuk, het is iets duurder maar het werkt dan wel als een trein.

• iets
Maar WAP11 is volgens de pricewatch 93 euro per stuk. Ik wil niet miereneuken maar 2 van die dingen plus verzendkosten is dan bijna 200 Euro :/. Mijn ma hoeft echt alleen maar te mailen en te innetten dus 11Mbit p/s hoeft niet, 0,1 is eigenlijk al genoeg. ;)

edit:
bij de minimale systeemeisen staat minimaal een Pentium 90. De 486 is dan wel 100Mhz maar ik weet niet of ie dat wel kan bijhouden.
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 16:52:
ja hoor.. kan...

zoek naar een 'wireless bridge' (om 2 vaste netwerken met elkaar te verbinden)

misschien dat het goedkoper is om 2 WLAN pci kaartjes te kopen, maar die 486 heeft prolly geen PCI sloten.
Het gaat hier niet om twee netwerken maar om één computer wireless zonder USB aan te sluiten binnen het netwerk. En op die 486 zit gelukkig wel een PCIkaart :).
Radian schreef op 01 February 2003 @ 16:53:
Ja het kan dus, maar of het door 6 muren heen gaat ........ (in ieder geval geen cheap-ass spul kopen dan)
Ja daar moet hij dus doorheen als er een draadje door getrokken moet worden. Wireless zou het signaal nu door 4 muren heen, een plafond en een dak door bedenk ik me nu :(.
Maar ik ga mijn router waarschijnlijk naar beneden verplaatsen dan. Dan hoeft het signaal 'alleen' nog maar door 4 muren.

[ Voor 6% gewijzigd door iets op 01-02-2003 17:39 ]

tvw

• iets
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 17:09:
Als er in die 486 pci sleufen zitten moet je gewoon een wireless NIC kopen en een acces point (ontvanger) die accespoint zet je bij je router en die NIC doe je in de pc, en dan heb je een 11MB verbinding.

<advies> Koop wel een goed merk, geen goedkope meuk, het is iets duurder maar het werkt dan wel als een trein.
accespoint :? Kan ik dan niet twee van deze dingen kopen en er eentje in mijn router stoppen en de andere in de 486?. Mijn router is trouwens geen echte router, maar een pentium1 die ook firewall is :). En daar zit ook nog een vrij PCIslot op.

tvw

Verwijderd

Ik zou eerst iets proberen te lenen want die verbindingen kunnen erg slecht tegen muren en het zou me minder dan niets verbazen als je het niet redt. Zonde van het geld dan.

• iets
De snelheid wordt dan gewoon langzamer staat in de specs:
code:
1
2
3
4
30M @ 11Mbps
50M @ 5,5Mbps
70M @ 2Mbps
91M @ 1Mbps

Bij 91M indoor kom je volgens mij ook wel wat meer muren dan 5 muren tegen lijkt me zo. En dat het dan langzamer gaat is niet zo'n probleem, als het maar werkt. :)

Ik ken verder niemand die een wireless inet heeft via PCIkaartjes. Wel iemand die USB heeft maar dat hoeft maar door 2 muurtjes.

tvw

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Shotgun dan kun je toch gewoon een usb adapter in dat PCI slot doen en daar een Usb Bluetooth stick in steken ben je misschien totaal max 100 euro kwijt.

Net gekeken totaal komt neer op 29Euro usbkaart en 2*29euro voor sticks komt neer op 87euro

[ Voor 24% gewijzigd door Steefph op 01-02-2003 18:04 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Bluetooth trekt het niet door 6 muren heen, ook niet die msi dongles die 100 meter kunnen halen. Ik had een matig signaal ermee (2 vloeren ertussen en 7 meter ongeveer, van zolder naar beneden) en had nog ongeveer 20 a 30 KB/sec over. Als je door 6 muren gaat heb je geen signaal meer over.
Heb zelf toch voor de wifi oplossing gekozen, heb nu op dezelfde plek optimaal signaal op 11 Mbit en 600KB/sec aan bandbreedte (haal ook niet echt meer als de ontvangers bij elkaar staan)
Ik gebruik geen richtantennes of wat dan ook, gewoon 2 linksys USB adapters. De PCMCIA en PCI uitvoeringen geven hoogstwaarschijnlijk hetzelfde resultaat.

En qua prijs, een ontvanger kost gewoon 70+ euro, met die WAP11 kan je later nog meer draadloze aansluitingen toevoegen en met 2 losse adapters dus niet.

Verwijderd

Ik zou toch gewoon een UTP-tje trekken hoor... :| Lekker goedkoop en werkt super.
En 5 á 6 gaatjes in muren boren is toch ook niet veel werk? :?

• iets
Steef1983 schreef op 01 February 2003 @ 18:02:
Shotgun dan kun je toch gewoon een usb adapter in dat PCI slot doen en daar een Usb Bluetooth stick in steken ben je misschien totaal max 100 euro kwijt.

Net gekeken totaal komt neer op 29Euro usbkaart en 2*29euro voor sticks komt neer op 87euro
Idd een goed idee. Zelf nog niet aan gedacht :).
Sick Nick schreef op 01 February 2003 @ 18:08:
Bluetooth trekt het niet door 6 muren heen, ook niet die msi dongles die 100 meter kunnen halen. Ik had een matig signaal ermee (2 vloeren ertussen en 7 meter ongeveer, van zolder naar beneden) en had nog ongeveer 20 a 30 KB/sec over. Als je door 6 muren gaat heb je geen signaal meer over.
Heb zelf toch voor de wifi oplossing gekozen, heb nu op dezelfde plek optimaal signaal op 11 Mbit en 600KB/sec aan bandbreedte (haal ook niet echt meer als de ontvangers bij elkaar staan)
Ik gebruik geen richtantennes of wat dan ook, gewoon 2 linksys USB adapters. De PCMCIA en PCI uitvoeringen geven hoogstwaarschijnlijk hetzelfde resultaat.

En qua prijs, een ontvanger kost gewoon 70+ euro, met die WAP11 kan je later nog meer draadloze aansluitingen toevoegen en met 2 losse adapters dus niet.
Ja misschien kan ik dan iets anders aan die USB hangen. Maar WTF is wifi :? is dat WAP11? En ik hoef later geen andere computers draadloos toe te voegen. Alle andere compu's zitten bij elkaar.
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 18:13:
Ik zou toch gewoon een UTP-tje trekken hoor... :| Lekker goedkoop en werkt super.
En 5 á 6 gaatjes in muren boren is toch ook niet veel werk? :?
Ja maar dan moet die kabel dus door het hele huis heen. Dat zien mijn ouders niet echt zitten. En ik zou dan ook nog door een buitenmuur heen moeten 8)7. Of ik moet wel heel erg moeilijk gaan doen met die kabels. :(

tvw

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

wifi is de korte benaming van 802.11b, 11 Mbit draadloos netwerk waar jij nu dus aan zit te denken :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Linksys heeft ook wireless bridges

http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=432

DAM ik zoek te langZAAM

[ Voor 14% gewijzigd door raymonvdm op 01-02-2003 19:25 ]

• iets
tnx :D
You can also use the Wireless Ethernet Bridge as a kind of "cable-less cable" to connect remote areas together. Maybe Shipping is all the way across the warehouse from Receiving. Or maybe you want to set up a home office in your detached garage. With a Wireless Ethernet Bridge in the garage, and another one (or a Wireless Access Point) in the house, you're connected – with no cabling hassle.
Dus als ik dat goed begrijp sluit je gewoon twee van die dingen aan in een ethernetpoort en dan zou het moeten werken :). Werkt dat nou ook samen met een WMP11 :?, want dat kan ik niet helemaal opmaken uit dat verhaaltje en dat scheelt toch weer zo'n slordige 40 euro :).

tvw

Pagina: 1