Toon posts:

[Win2KSP3]de standaard waarden van de services terug zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje bezig geweest met de services van windows2k, ik wou alle onnodige dingen uitzetten, alleen na een reboot had ik opeens helemaal geen internet meer, dus ik wou me internet weer ff opnieuw installeren, maar als ik op de knop add druk bij internetverbindingen, krijg ik de error:
Cannot load the Remote Acces Connection Manager service
Error: 711: The Romote Acces Service Manager could not start.
Additional information is provided in the event log.

Ik ben hierna weer naar de services gegaan en daar heb ik alle remote acces dingen weer aan proberen te zetten, maar sommige willen niet meer starten, ook niet na een reboot.
De event log kon ik ook niet bekijken daar kreeg ik ook al een error, wat voor error weet ik ff niet meer, ik zit nu in linux dus kan ik dat nu niet bekijken.

Maar is het mogelijk om de standaard instellingen van de services terug te zetten, dan zou het probleem opgelost moeten zijn denk ik.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Met een back-up van je registry? --- Opstarten, F8, : Last good working configuration???

[ Voor 5% gewijzigd door pinockio op 01-02-2003 16:33 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 08:26
Even kijken of een van de dependencies van die service ook niet gedisabled staan.

/edit pinockio; de machine is alweer een keer succesvol geboot (ondanks dat tie niet kan inetten), die boot is dus de last known good...... gaat dus niet helpen

[ Voor 51% gewijzigd door rfoppen op 01-02-2003 16:47 ]

Appels zijn geen peren

Verwijderd

Topicstarter
Met de optie last good configuration werkte het in eerste instantie niet nee, want me instellingen waren nog gewoon hetzelfde, ik kreeg dus nog steeds die error als ik internet wou installeren.
Ik ben toen nog maar een keer naar de services gegaan en tegen verwachting in kon ik nu opeens wel de remote acces services starten :D

Beetje vreemd dat het nu opeens wel kan, nu werkt me internet gelukkig weer, me zusjes zijn namelijk niet te houden als ze beneden op de andere 2 pc's niet op msn kunnen, omdat mijn pc ff niet op internet kan :(

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Hmmm... lijkt me geen computer- maar een opvoedkundig probleem. ;) Move ---> Fok

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb je de "System Event Notification Service" gestart?? Wel handig bij het troubleshooten dmv eventlogs! Hij is wel afhankelijk van "COM+ gebeurtenissen" dus check die ook even!

Verder staat de Remote Access manager bij mij op "Handmatig". Hij is echter wel afhamkelijk van de "Telephony" service. Heb je die nog wel aanstaan (Automatic)?? Die is nl niet alleen voor Telephony, maar ook voor je netwerk :)

PS: Telephony is zelf weer afhankelijk van "Plug & Play" en "Remote Procedure Call (RPC)" dus kijk ook even of die 2 op Automatic staan.
edit:
Hier vind je trouwens een services-tweak-guide waarbij een handig tabelletje staat met alle default waarden voor de verschillende windows versies, voor als je er echt niet meer uitkomt ;)
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

[ Voor 24% gewijzigd door Ook op 02-02-2003 08:26 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1