Toon posts:

Blikseminslag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een oom van mij is laats de bliksem in geslagen, dit had wat minder fijne gevolgen voor zijn PC. :'( Nu heeft hij gevraagd of ik er binnenkort een keer naar wil kijken. (Hij ziet het niet zitten om ermee terug te gaan naar Vobis)
Nu is mijn vraag: is het mogelijk dat alleen zijn voeding opgeblazen is of is waarschijnlijk heel zijn pc gesloopt is. Ik weet niet of er een beveiliging voor dat soort dingen in zo'n voeding zit.

Het is een 3 jaar oude pc en op het moment van inslag stond hij niet aan.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Als er een netwerkkaart / modem aan zit, en er eventueel ook een of meerdere telefoons kapot zijn, kan het ook nog zijn dat er een netwerkkaart / modem kapot is..

Stop uploading passwords to Github!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou zeggen zet em aan en je weet het, het is namelijk per geval anders

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 01-02-2003 16:20 ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Nah meestal is dan gelijk zijn mobo gefried, je hebt beveiligingen tegen pieken maar een stroompiek die een blikseminslag levert is niet tegen te houden.
Enige oplossing tegne zoiets is een UPS.

Maar ik ben bang dat de voeding en het mobo geen kik meer zullen geven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De dingen die ik altijd verving op mijn werk bij een bliksem inslag waren PSU, mobo en modem. Omdat die dingen er niet echt tegenkunnen.
in 95% van de gevallen werken de overige onderdelen nog wel.
netwerk kaart zou kunnen (maar heb die krengen nooit hoeven supporten in dit soort gevallen)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:00

Youk

Volvo For Life

heb ook bij kennissen op deze manier een pc weten sterven, gewoon andere voeding erin gedaan en die werkte terug perfect, maar dit kan natuurlijk van geval tot geval verschillen

Volvo Classic Club Belgium

• humidity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Terw_Dan schreef op 01 februari 2003 @ 20:00:
De dingen die ik altijd verving op mijn werk bij een bliksem inslag waren PSU, mobo en modem. Omdat die dingen er niet echt tegenkunnen.
in 95% van de gevallen werken de overige onderdelen nog wel.
netwerk kaart zou kunnen (maar heb die krengen nooit hoeven supporten in dit soort gevallen)
[off topic]
opho_mar hier...
laat ik dit niet door vertellen aan mid office, want dan.... ah whatever....
hey danny. hoe gaat ie ?!
[/off topic]

ligt er een beetje aan waar de bliksem op ingeslagen is... maar dat was dus al meerdere keren verteld (overbodige post dus.... maar goed, het ging vooral om de offtopic)
Pagina: 1