[PC Cillin 2002] update werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 11:51
Ineens kon ik vandaag mijn virus pattern files niet meer updaten via PC Cillin 2002
Hij geeft een melding "an error occurred while connecting to the internet. please check your internet connection and try again" als ik op de knop Update druk.
Volgens mij is het gekomen nadat ik mijn firewall (ook PC Cillin 2002) had getest bij Grc.com (Shields up!)
Kan het hier iets mee te maken hebben of is het toeval.
De firewall werkte trouwens goed, volgens die site??

• Mich007
*schop(je)*

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hier geen problemen...reinstall al geprobeerd?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Mich007
Het is juist na een reinstall gebeurt

Verwijderd

Ik schop dit topic even omhoog.

Op mijn PC heb ik sinds dit moment hetzelfde probleem. Gisteren heb ik PC-cillin opgewaardeerd, maar vandaag komt hij met de foutmelding dat er geen verbinding met internet kan worden gemaakt.

Ik heb PC-cillin uit Kerio Firewall 2.15 verwijderd, en het programma gedeïnstalleerd. Daarna heb ik het opnieuw geïnstalleerd en geregistreerd. (Het stond op de CD van mijn Asus moederbord, dus deze versie is legaal.)

Als ik nu ga updaten, dan meldt de firewall zich. Ik geef het programma toegang, en alles gaat goed, er wordt opgewaardeerd. Als ik daarna opnieuw probeer op te waarderen, dan lukt dat niet meer. Zelfs als ik het programma uit de firewall haal, zodat het geen toegang tot internet meer heeft, meldt de firewall zich niet. PC-cillin 2003 probeert dus helemaal niet meer te verbinden.

Heeft iemand dit ook al eerder gehad? (Behalve dan de TS...)

In de support database van Trend Micro staat alleen:
Probeer reboot
Probeer re-install
Probeer opnieuw te verbinden met internet, en dan op te waarderen.

Dat werkt allemaal niet Na het updaten naar de laatste versie, werkt opeens auto-update niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 18:16 ]

Verwijderd

Dit is nog eens eerder op GoT gepost geworden, de oplossing lijkt opnieuw reggen te zijn.
Als je de search gebruikt(zoek op m'n naam), dan kom je ergens een topic hierover tegen, waar uitgelegd staat welke regkey je moet verwijderen zodat je je opnieuw kunt/moet registreren. (Hierbij ga ik er wel van uit dat je een OEM key hebt, anders trend support mailen).

Verwijderd

Woei! Same prob hiero... :/
Ook het standaard lijstje al gehad (booten/re-install/enz).

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik het probeem +- een half jaar geleden ook al eens gehad heb, kan me alleen niet meer herinneren hoe ik het toen verholpen heb :+ |:(
Ok hier meer info :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 18:53 ]

Verwijderd

Werkt niet...

Due to instability of your internet connection.... blabla....
Try again later.

Verwijderd

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om voor een andere cq. betere virusscanner te gaan.
Mocht je dit niet willen zou ik toch trend zelf maar mailen, want een échte oplossing is hier nog nooit voor gekomen.

Verwijderd

Weet jij dan betere virusscanners?

Norton is traag geworden (versie 2003).
McAfee wil ik niet. (Heb ik ook niet legaal)

Nog andere die goed zijn? Ik kan daar wel een "trial" van downloaden.

Degene die ik heb geprobeerd en waar ik niet tevreden over ben:
Kaspersky (maakt het systeem traag)
Panda (Problemen met e-mail)
Free-AV (Te weinig updates)
Norman (Zit klungelig in elkaar)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 19:12:
Werkt niet...

Due to instability of your internet connection.... blabla....
Try again later.
het werkt wel ik hoop dat dit toegestaan is op het forum wat ik nu uit ga leggen anders moet een mod dit maar verwijderden

oke je installeerd pcc cilling opnieuw crack erover heen dan kun je update runnen

tot zo ver verloopt het goed maar als je hier naar weer wilt updaten krijg je die error waar Firepower het over heeft het volgende moet je dan doen pak crack file en zet hem weer in pcc cillin dir daarna kan je gewoon weer updaten je virusscaner en blijft hij het weer normaal doen.

althans dat is mijn ervaring op deze manier blijft de virusscanner werken met updaten })

Verwijderd

ZIj hebben legale versies, ik heb ook een tijd geleden PCC gedraaid(toen ik nog AVnoob was), legaal, en ik kreeg ook van dit soort geintjes.

mbt andere AV, Kaspersky en McAfee zijn verreweg het beste, beide met hun sterke punten.
De nieuwe Kaspersky, die binnenkort officieel gereleased wordt, lost de problemen met de traagheid grotendeels op, dus dat hoeft geen reden meer te zijn om die niet meer te draaien.

Als het je voornamelijk om trojandetection gaat, zou je ook nog GAV kunnen proberen, maar qua traditionele virii is de detectie erg slecht.

Verwijderd

Damz... McAfee en Kaspersky heb ik niet legaal. Norton 2003 wel, maar daar ben ik niet zo tevreden over.

Je zegt dat je PC-cillin hebt gedraaid als "AV-noob". Vind/vond je deze scanner slecht? Het is naast Panda de enige die ik ken die in bijna ALLE compressieformaten virussen kan herkennen zonder de file uit te pakken.

Verwijderd

Define compressieformaten plz.

KAV is een absolute alleenheerser als het gaat om runtimepacked en archivepacked files, McAfee is een zeer goede tweede. KAV ondersteunt meer dan 650, of inmiddels wel meer dan 700 archives/runtime packed formats. NAV 2003 doet er in totaal 7...
Pagina: 1