Toon posts:

Rad Ibiza van alu!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben vandaag naar de sloop geweest om te gaan zoeken naar een kachel rad voor mijn waterkoeling.

Ik ben met lege handen thuis gekomen :'( ; van een Suzi Swift kreeg ik het dashbord niet los :( , en die van de Seat Ibiza (die er overigens erg makkelijk uitging) zag er uit als of hij van alu was.

Kan iemand mij vertellen of hij alleen maar een kleurtje heeft of dat hij wel van koper was? Hier op het forum zegt men wel steeds dat hij van koper is maar zo ziet hij er echt niet uit.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
de leidingen zijn meestal van koper, niet de vinnen ertussen

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je niet een foto plaatsen? Ik betwijfel of je vraag zo goed beantwoord kan worden. Ik zou zeggen: als de vinnen van koper zijn, zijn de leidingen dat waarschijnlijk ook. Er kunnen natuurlijk vertinde stukken op zitten.

[ Voor 99% gewijzigd door snars op 01-02-2003 16:09 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Er is 1 manier om erachter te komen:

Til em op... koper is 3x zo zwaar als alu. Weegt het dus geen reet dan is het alu, weegt het wel veel dan is het koper.

Koper hoeft helemaal niet rood te zijn, meestal hebben ze nog een beschermend laagje en ook het koper zelf is meestal geen pure rode koper maar er zit dan lood & tin door heen om het goedkoper te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, sorry ik heb geen foto. Ik ga mn camera niet meenemen naar de sloop, helemaal niet nu er overal ijs ligt tussen de wrakken, spekglad daar. Miss dat iemand anders een foto heeft, dan kan ik hem even vergelijken.

edit:
Wat weegt zo'n rad dan als ie van koper is. Het is zowiezo niet zo'n heel groot ding, dus veel wegen doet ie niet. En ik heb er ook even op gekrast en daaronder zat ook niet echt een rode kleur

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 16:20 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Moet ie nou zo speciaal van koper zijn? Dergelijke radjes kunnen erg veel warmte verstoken, en dan maakt het toch niet uit of hij alu of koper is..

Zelf heb ik ook een alu rad en dat ding koelt als een gek.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:07

Flexx

This side up

Heb je het bij de sloop niet gevraagd ?
En waarom neem je geen breekijzer mee ?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, als je een koperen koelblok hebt en een alu rad krijg je galvanische corrosie.
Kun je oplossen door een niet geleidende vloeistof te nemen maar bij een hele kleine vervuiling in bv demiwater heb je al weer geleiding.
Heb jij ook alu en koper Jupiler? En hoe lang heb je dat al dan? Ik heb er geen behoefte aan om elk half jaar een nieuwe rad uit een auto te slopen.

Verwijderd

Hier hebben we een speciaal topic voor:
[rml][ WC] Het grote waterkoelingvragen topic.[/rml] :) :P

Deze moet dus helaas dicht ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.