Toon posts:

mail en webcam via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik heb inmiddels 2 computers via een netwerk gekoppeld. Op dit moment heb ik op beide pc's windows xp geinstalleerd. Bestandsdeling en printerdeling gaat hierop prima.

Wat niet lukt:

1) Mail delen over alle pc's
2) webcam delen over alle pc's
3) desktop e.d. bij inloggen op elke pc gelijk.

Hoe kan ik dit oplossen. Ben ik dan genoodzaakt een server client oplossing te kiezen? Zo ja, welke software kan u mij aanraden?

Alvast bedankt,

Jolle Jelle de Vries

Verwijderd

1) Mail delen over alle pc's

Bedoel je hiermee dat emails op beide pc's aankomen?

Stel op beide PC's je email in maar zet bij 1 de vink aan (of juist) uit dat hij de mail op de server niet verwijderd.

2) Webcam delen kan voor zover ik weet niet gedeeld worden.

3) Dat je bij het inloggen op beide system dezelfde desktop krijgt kan alleen in Server/client omgeving of je moet de Documents and Settings directory gaan sharen van 1 van de pc's en radicale wijzigingen aan XP maken wat niet aan te raden is.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:44

ripexx

bibs

Hiervoor gebruik je dus het IMAP protocol, daarbij worden alle berichten op de serevr opgeslagen en evntueel een kopie op je lokale station bewaard voor extra snelheid en preformance. Pop is hier niet echt geschikt voor, ook kun je denken aan een exchange oplossing maar ben daar niet zo op de hoogte van, in ieder geval gaat het om een client-server omgeving.

Verder weet ik niet wat voor een webcam je hebt maar het zal waarschijnlijk zo'n usb ding zijn, opzich zou je die kunnen delen, want je kunt je beelden ook online zetten:P Maar wat wat wil je delen van die webcam?

En zoals al gezegt is, dit zijn extra zaken voor client-server systemen. Je profiel wordt opgeslagen op de server en ongeacht waar je zit zal dat profiel gebruikt worden.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
vraag is wellicht wat onduidelijk:

- 3 pc's: PC op zolderverdieping, pc op computerkamer en pc in woonkamer.

- Pc op computerkamer heeft toegang tot internet via modem

- Alle PC kan een webcam op worden aangesloten (inderdaad kleine eenvoudige webcam)

- Op computer van hobbykamer kan ook de digitale videocamera worden aangesloten.

Wat wil ik graag:

- Op pc in woonkamer de videocamera beelden of webcam beelden zien (bijv. ivm slapen baby)

- Op alle PCs email ophalen en kunnen lezen

- Op alle PCs internetten

- Op alle PCs dezelfde profielen voor de gebruikers

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:44

ripexx

bibs

Zeker als je drie pc's hebt waarbij ge bij alleemaal gebruik wilt maken van exact dezelfd edocumenten, email etc. Dan zul je toch naar een client server-omgeving moeten kijken. Opzich is dit niet zo moeilijk te realiseren. Een pc uitrustren met een linux distro met hier op samba + een imap server en fetchmail. Of kiezen voor een windows oplossing maar das ff duurder qua aanschaf. :P

Verder zou je iets met synchronisatie doe of iets dergelijks. Maar je moet opletten dat je niet teveel gaat prusten, dat komt je betrouwbaarheid niet ten goede. Een oplossing die je zou kunne overwegen is om een bak als een soort master te zien en dan je mailbestanden van outlook (express) op deze share te zetten, doe je dit voor alle pc's dan staat er op bijde dezelfde mail, maar let op je kunt nu niet et meerdere dezelfde mail gebruiken. Betrouwbaarheid en beheersbaarheid zijn nu niet echt geweldig te noemen.

Over die webcam, zou ik toch maar eens het handboekje doorlezen, of ff de search gebruiken. Het ding kom niet zomaar aan de naam webcam :P

buit is binnen sukkel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ripexx schreef op 01 February 2003 @ 17:48: Een oplossing die je zou kunne overwegen is om een bak als een soort master te zien en dan je mailbestanden van outlook (express) op deze share te zetten, doe je dit voor alle pc's dan staat er op bijde dezelfde mail, maar let op je kunt nu niet et meerdere dezelfde mail gebruiken. Betrouwbaarheid en beheersbaarheid zijn nu niet echt geweldig te noemen.
buiten dat het niet werkt omdat OE dat niet trekt :+

IMAP server voor mail kan ook gratis: pmail.com > Mercury/32 v3.32

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 21:36
Pegusus mail verdraagt het heel goed om de mailfolders centraal op een server op te slaan. Dat wil zeggen het programa draait lokaal, maar de mailfolders worden op de server opgeslagen, en zijn dus vanuit alle clients te bereiken. Doe het dan zo dat iedere user een eigen home directory heeft met zijn mail daarin, en ook de desktop settings etc.

Ik heb hier ook zoiets met een freesco server (cyrix 120 MHZ en 32 Mb! werkt fantastisch) en samba.

Oh ja en voor die webcam, kijk eens naar het programma webcam32. Daarmee kun je wel wat jij wil.

[ Voor 11% gewijzigd door valkenier op 02-02-2003 16:09 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1