[Chaintech 7CTKJD]Vage temps

Pagina: 1
Acties:

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
ik heb net een extra casefan gehaald voor mn pc, want ik dacht dat het te warm was in mn pc (speedfan geeft cpu 55 graden stressed aan).
Nou dacht ik laat ik voor de zekerheid ook maar ff mbm er op draaien maar die geeft 4 a 5 rare temps aan. Ik weet niet welke waar voor zijn, in mn bios geeft hij alleen mn cpu temp aan en die ligt rond de 35 graden. Terwijl de metingen bij mbm de volgende zijn:

via8231-1 : 12 graden
via8231-1 diode: 59 graden
via8231-3 (optional): 50 graden
via8231-2 diode: 35 graden (denk ik de cpu dan?)

Wat is dus mn cpu temp, case temp, mobo temp? Of hoe kan ik daar achterkomen?

Heb de faq doorgespit en gezocht op internet maar kon nix vinden. Kan iemand mij helpen of heeft iemand ervaring met dit mobo?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Nou lijken me niet echte probleemgevende temps dus ik zou je lekker geen zorgen maken .... :>

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij een van mijn PC's met ECS K7VTA3 mobo en XP2000+ @ 2400+ heb ik ook dit soort wazige dingen als ik mbm sensor dinges op diode zet, dan zegt hij dat Temp3 (Mijn CPU) bijv 55 graden is, dat klopt dan, en 3 minuten later staat er soms 18 graden :? zo ook bij de andere temps. Bij 3 andere PC's allemaal met K7S5A mobo en XP1700/1800/2100+ gaat het wel goed :) Ik denk dat het dus aan je mobo ligt, moet je gewoon een beetje kijken welk type (normaal of diode) de beste temp weergeeft :) Bij mij werkt het alleen goed met normaal en met diode krijg ik allemaal vage temps.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 16:10:
Nou lijken me niet echte probleemgevende temps dus ik zou je lekker geen zorgen maken .... :>
Ik heb nou die 2de casefan ingebouwd. Ik kijk wel ff wat dit met de temps doet. En het zijn idd niet probleemgevende temps, maar wil eigenlijk wel weten waarvan ze zijn.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.