Toon posts:

[Java/XSL/CF] FOP images + tekst *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik transformeer een xml met behulp van een xls in coldfusion mx.
Het systeem gebruikt een cf component die de jar file van FOP om een pdf te genereren gebruikt via de jvm classpath... werkt prima...
Plaatjes worden netjes afgebeeld en tekst ook...
Onder elkaar zoals je normaal zou willen
Dat gaat prima echter hoe zorg ik dat de tekst over en niet onder het plaatje wordt afgebeeld....
Het ziet er ongeveer zo uit

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" xmlns:fo="http://www.w3.org/1999/XSL/Format" version="1.0">
<xsl:template match="/XML/MENU">
<fo:root xmlns:fo="http://www.w3.org/1999/XSL/Format">
<!-- defines page layout
-->
<fo:layout-master-set>
<!-- layout for the first page -->
<fo:simple-page-master master-name="only" margin-top="0cm" margin-bottom="0cm" margin-left="0cm" margin-right="0cm">
<fo:region-body margin-top="0cm" />
<fo:region-before extent="0cm" />
<fo:region-after extent="0cm" />
</fo:simple-page-master>
</fo:layout-master-set>
<!-- end: defines page layout -->
<!-- actual layout -->
<fo:page-sequence master-reference="only" initial-page-number="1">
<fo:flow flow-name="xsl-region-body">
<fo:block-container>
<fo:block>
<fo:external-graphic src="http://Adres/images/1.jpg">
</fo:block>
<fo:block>
<xsl:for-each select="/XML/TEXT">
<xsl:value-of select="." />
</xsl:for-each>
</fo:block>
</fo:flow>
</fo:page-sequence>
</fo:root>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Hoe krijg ik die for each tekststen over het plaatje heen op een bepaalde x y posistie.... (code voor het bepalen staat er nog niet in...)
Het liefst geen background-image gebruiken aangezien de formaten en aantal for ech zullen gaan wisselen in de toekomst....
block-container?
inline?
nested blocks? (werkt voorzover ik t begrijp niet)
of iets anders?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Dit lijkt mij eerder een javascript probleem, en dientengevolge wijzen wij u met klem op het feit dat clientside topics in Webdesign & Graphics thuishoren :Y)

*over de schutting smijt*

offtopic:
/me heeft idd niet goed gelezen, sorry :o

[ Voor 13% gewijzigd door drm op 01-02-2003 17:05 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
*kannie terug over de schutting?"

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 16:01 . Reden: lama gelul van mijn kant over terug plaatsing ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Terug maar weer dan :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Dit is een XSL Formatting Objects vraag, dus het heeft in principe niet echt iets met programmeren te maken. De W&G suggestie was nog niet zo gek (maar om de verkeerde reden).

Ik denk echter dat verplaatsing weinig zin heeft omdat ik eigenlijk niemand hier ken moet vergaande XSL-FO kennis. Ik weet er zelf een klein beetje van omdat ik er weleens mee gespeeld heb, maar in dit geval heb ik geen idee. Als het nu een XSLT vraag was ... ;) .

Ik denk dus dat je je vraag beter kan voorleggen op een XSL-FO mailing list, maar misschien dat ik de XSL-FO ster hier nog gemist heb tot nu toe ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
over het overgooien van de ene naar de andere kant: als je t zo bekijkt inderdaad.....
ik weet dat t kan namelijk t is al eens gelukt in cocoon... toen was er zelfs nog geen ondersteuning voor background images
cocoon was veel te omslachtig te integreren... maar coldfuion draait toch al bij mij
zal t inderdaad daar eens voorleggen... als ik daar antwoord heb post ik t hier ook even voor de geinterreseerden.....

was niet helemaal duidelijk genoeg ook in de eerste regels.... als ik in de kop pdf generatie had gezet was t duidelijker geweest dat t om een serverside handeling ging die eigenlijk niet geprogrammeerd is maar opgemaakt ;) 8)7 ....
........... thanks :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 18:51 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

excuus voor de verwarring /13 /14, maar we laten 'm toch maar hier staan :) Mocht je nog een oplossing vinden, be welcome to post it here :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

sorry foutje

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 21:28 ]

Pagina: 1