Toon posts:

Help, geen netwerkverb. wel internetverb.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn probleem is dit:

Ik heb een hoodfpc met winXP, twee maal een werkstation met win98se. Met het ene werkstation heb ik geen problemen. maar met die andere wel.

Het werkstation (WS) is gekoppeld aan een hub. De hoodfpc met twee netwerkkaarten waarvan een aan een hub en de ander aan de kabelmodem.
Het WS heeft wel internet verbinding via die hub maar geen netwerkverbinding. Als ik de flop gebruik die ik gemaakt heb in XP voor netwerkverbinding maken krijg ik de melding dat dit programma een foute bewerking had gemaakt en word afgesloten. Op ok gedrukt en de volgende melding komt om de hoek, zoiets van dat ik de netwerkbeheerder moet roepen. Heb er ff iemand bij gehaald en ging kijken met netstat wat voor verbindingen er zijn. Dat was er maar een alleen in een ander netwerk als dat ik had aangegeven "MSHOME". Maar die had ik niet aangegeven maar "THUIS". En of ik dat nu twintig keer veranderen wil doet windows dat toch niet. Nu kan ik van de andere WS en de HOOFDPC wel een ander netwerk naam geven maar dat is ff wat ik niet wil.

Wat kan ik nu nog doen dan behalve windows opnieuw installeren of het netwerk een andere naam geven. Wie kan me helpen.

Bijvoorbaad mijn dank.

Verwijderd

Beetje onduidelijk verhaal. Wel internet maar geen netwerk. Wel netwerk dus want de internet verbinding gaat over het netwerk. Blijkbaar dus geen communicatie met de andere pc. Heeft die ook internet verbinding? Hebben alle pc's TCP/IP? Zijn ze onderling te pingen? Is er een software firewall (van xp bijvoorbeeld) die zit te etteren?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:44

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 17:32:
Beetje onduidelijk verhaal. Wel internet maar geen netwerk. Wel netwerk dus want de internet verbinding gaat over het netwerk. Blijkbaar dus geen communicatie met de andere pc. Heeft die ook internet verbinding? Hebben alle pc's TCP/IP? Zijn ze onderling te pingen? Is er een software firewall (van xp bijvoorbeeld) die zit te etteren?
Het probleem van de TS in niet een kapot netwerk maar ene probleem met de instellingen van zijn workgroups/domains daardoor kan je problemen krijgen met je shares etc. Daar zit het probleem. Op tcp/ip niveau is er geen probleem. :)

Nog een tip voor de TS, verwijder eens je NIC uit je lijst of stop hem in een ander slot endan opnieuw configgen. Just might do the trick.

buit is binnen sukkel