Toon posts:

ftp opzetten met administratieve toegang

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje want een vriend van m heeft een probleem:

Is het mogelijk als je verbinding gedeeld is om toch nog via de gateway een ftp te maken. hij kan niet op de hoofdcomp, maar heeft wel administratieve toegang dus hij kan instellingen veranderen. Kan hij nu een ftp server opzetten of niet die op het internet toegankelijk is op het internet.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:44

ripexx

bibs

Dat ligt compleet an de instellingen en opzet van jullie netwerk. Wat ik begrijp uit jullie post is het volgende:

inet --> hoofdpc/ gateway --> clients

Waarbij er dus meerder clients kunnen zijn die verbonden zijn via een hub/witch met de hoofdpc. Dan hangt je hoofdpc dus direct aan het internet en zijn alle poort direct benaderbaar. Dit zou je bijvoorbeeld met een firewall kunnen oplossen. Door alle request komende van uit het internet te blocken op die poorten. :)

Als je en situatie hebt waarbij jeen externe router of freesco bakje hebt draaien met daarachter een eigen netwerk in de private ranges (192.168* of 10.*) dan zal deze NAT uitvoeren. Wat wil zeggen dat er dan specifie een poort forwarder moet worden ingesteld om jouw externe ip te koppelen aan je interne server. Is dit niet het geval dan kan je ftp deamon (server) niet benaderd worden van buiten af. :0

Maar lees ook ff de volgden drie topics: ;)
FAQ Network Troubleshooting
Hoe deel ik Internet ?
Het Grote Poortmappingsverhaal

buit is binnen sukkel

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Lees vooral deze eens -> Het Grote Poortmappingsverhaal

Daar staat genoeg info, zelfs bv van een portmap bij winroute, links naar portmap guides voor ICS en een freeware portmap tool...

zelfs moet de search had je info gevonden zelfs met de keywords "ftp gateway"
Graag eerst FAQ & search

[ Voor 61% gewijzigd door Predator op 01-02-2003 18:05 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.