Toon posts:

Computer kopen/bestellen in buitenland?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaringen met de aanschaf van een nieuw systeem in het buitenland?
Gezien de dollar-koers moet er nogal wat te 'verdienen' zijn.
Ik denk hierbij aan een mail-order (zoals Dell) of eventueel net over de grens in Duitsland of België.
Is garantie een probleem?
Graag suggesties, tips en eventuele adressen.

Verwijderd

je moet rekening houden met andere versies van de software en een ander toetsenbord. importeren van buiten de eu is niet interessant vanwege de gigantische douane tarieven. verzendkosten zijn voor duitsland vaak meer dan er zelf even heen gaan. vlak over de grens stikt het van de mediamarkten.

maar welke pc had je in gedachten? misschien is die hier wel veel goedkoper

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:02
Niet doen! Als je problemen wilt met de garantie en dergelijke... Het scheelt je bijna niets en wat je hier betaalt krijg je terug via de service.
Ik zou het alleen doen als je helemaal zeker weet dat je daar geen gebruik van wil maken.
Je bent meestal gebonden aan de winkel van aankoop.
Dell zou nog wel een optie kunnen zijn, die werken met pick-up & return. Alleen ik denk dat de prijzen tussen Be en Du niks schelen met NL...
Ik zou gewoon voor een NL PC gaan.

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 12:56
Ik hoef recentelijk maar te wijzen op het exile-verhaal en de risico's van kopen over internet; ga je naar het buitenland om te bestellen dat wordt de onzekerheid zo mogelijk nog groter. Zelf bestel ik ook alles via het net (ooit ook bij Exile), maar je moet wel goed uitkijken. Het is nog moeilijker om goede informatie over een winkel in het buitenland te verzamelen en als het misgaat is je rechtspositie nog onduidelijker.

Verwijderd

Álleen als er heel veel geld te besparen valt, én het is betrouwbaar. Maar als er maar een beetje te 'verdienen' is, zou ik het risico niet durven lopen

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

LopeZ

Too much is never enough

zoek even aub, komt vaak genoeg voor deze vraag. Hoort ook niet in OH maar SG thuis.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.