Toon posts:

Welke HD als temp in compu al vrij hoog is

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik binnenkort ADSL aan ga schaffen wil ik een 2e harde schijf inbouwen; ik zat te denken aan dan wel een Maxtor 120 gb of een WD 120 gb met in ieder geval 8 mb cache geheugen. Nu is de temperatuur van mijn processor altijd al rond de 53 graden. Ik heb dan al de kap losgeschroeft anders is ie nog eens 5 graden warmer. Zou de keuze van een HD de temp in mijn compu beinvloeden en welke van de 2 kan ik dan het beste kopen?

Verwijderd

Ik denk dat de temp van de schijven niet veel van elkaar verschillen.

Als je toch een harddisk besteld, bestel er dan gelijk 2 systeemkoelers bij. of een harddiskcooler.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1) Lees reviews voor de koudste harde schijf (tomshardware.com & tweakers.net search).
2) Koop een hd koeler. Past in een 5,25" drive (zoals je cdrom/dvd-speler). Nadeel: Veroorzaakt een redelijke hoeveelheid geluid.

Je kan ook de koeling van je hele pc verbeteren. Kast uiteraard dicht doen (ivm stof), ondereen zuigende koelers, bovenaan blazende koelers zodat de koude lucht van onderen komt, wordt verwarmt en naar boven wordt gezogen door de bovenste koelers (bovendien stijgt warme lucht vanzelf).

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 16:34
http://www.xbitlabs.com/storage/8mb-ide-roundup/
Linkje is van de frontpage, zoals ik het zie worden de PCB's van WD het minst warm (hier wel de 180 en 200Gb versies, mar dat maakt denk ik niet veel ui)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Op de datasheets van de HDD fabrikant kun je de maximum temperatuur van desbetreffende HDD's terugvinden B)

Dit topic is gesloten.