Plaatsen van harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Op dit moment ben ik in het bezit van een IBM Netvista. Hier zit een harde schijf in van 45GB. Hierin zitten 4 ruimtes om hd´s e.d. te plaatsen. Deze "kooi" kan je zeg maar losklikken, om makkelijk bijvoorbeeld een hd te wisselen.

Op dit moment begint mijn hd aardig vol te raken, en ik zit rond te kijken voor een grotere schijf. Het probleem is alleen, in de 4 ruimtes, zitten een hd, een dvd-rom, een cd-rw en een diskette station.

Weet iemand een mogelijkheid (zonder bestaande spullen te verwijderen uit mijn pc) om een extra hd erbij te doen ?
In de "kooi", zitten allemaal gaten, om bijv. je hd vast te zetten. Kan ik hier bijv. een verlengstuk ofzo opzetten, zodat ik onder de kooi nog een hd kan zetten ? en zoja, zijn hier standaard setjes voor ofzo ?

Ook hoorde ik dat ik die hd los op de bodem van mijn pc kan gaan leggen, maar ik ben bang, als ik hem verplaatst, dat er schade ontstaat.

Of weet iemand nog een andere oplossing ?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
floppy-drive eruit halen? Ik weet niet hoe vaak je die gebruikt, maar ik zou die best kunnen missen. Verder zou ik het ook niet weten. Als je hem op de bodem wilt leggen kun je er ook nog vier gaatjes inboren, en hem daar aan vast schroeven.

[ Voor 1% gewijzigd door Xander op 01-02-2003 14:36 . Reden: modem != bodem :) ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mecano misschien?
ik heb mijn HD onder het HD kooitje hangen omdattie anders de ventilator van de bovenste schijf blokkeert.

ennuh XanderH, jij bedoelt de bodem neem ik aan :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
FireWurX schreef op 01 februari 2003 @ 14:32:
ennuh XanderH, jij bedoelt de bodem neem ik aan :+
offtopic:
oeps, nee ik bedoelde geen modem nee.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
mecano misschien?
Ja aan zoiets zat ik ook al te denken ja....
Maar heb je dan geen problemen, dat de hd ergens voor hangt ofzo ?? bijv voor je processorfan of voor een slot ??

En ik zat bijv ook nog te denken om hem wel op de bodem te leggen, en hem dan bijvoorbeeld met klittenband vast te maken, dan ligt hij toch wel wat stabieler.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt ook gewoon 1 van de 4 bestaande onderdelen eruit halen. Floppy lijkt mij het meest onzinnig. Ik heb de floppy drive een jaar geleden al verbannen, in msdos kun je opstarten vanaf een bootable cd, welke je kan maken met nero. De win9x/2k/xp cd is ook bootable.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sonos schreef op 01 February 2003 @ 14:36:
[...]

Ja aan zoiets zat ik ook al te denken ja....
Maar heb je dan geen problemen, dat de hd ergens voor hangt ofzo ?? bijv voor je processorfan of voor een slot ??

En ik zat bijv ook nog te denken om hem wel op de bodem te leggen, en hem dan bijvoorbeeld met klittenband vast te maken, dan ligt hij toch wel wat stabieler.
tja dat kan je natuurlijk even bekijken. Met klitteband zou ik niet doen, blijft ie alsnog niet stabiel zitten denk ik ookal zit er klitteband onder. Je kan hem ook aan elastieken ophangen onder die 'kooi', dat scheelt nog in geluid ook (geen resonatie)
Pagina: 1