Toon posts:

Creative Geforce2 Ti + Beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je ziet heb ik een Creative Geforce2 Ti 64 MB AGP gekocht. Dit was mijn 2de, want de eerste was kapot. Ik duz de nieuwe in de pc gestopt en opnieuw geboot. 1 piepje van de BIOS duz alles was nog goed >:) Totdat ik opeenwat rare fouten tegen kwam:

1*Heb pas beeld als ik in WinXpPro ben en niet bij het opstarten.
2*Het beeld is helemaal verkleurd.
3*Na het verwisselen van pci en isa kaarten start hij windoos zo traag op.

2* Komt volgens mij omdat de stekker van het beeldscherm helemaal vernaait is. Zal wel een klein plaatje maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/stekker.JPG

En hier nog een plaatje hoe ik de pci kaarten en isa (als het zo heet ben ik vergeten) :o verwisseld heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mobo-chaintech.JPG

Ik ga nu eens win98se instaleren en kijken of da misschien een oplossing bied.
Ik laat het wel weten maar graag antwoord op mijn vragen, want volgens mij moet ik een nieuwe stekker kopen of ken ik da zelf oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 14:12 ]

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Ik zou als eerste is een andere stekker aan je monitor solderen...

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Topicstarter
Is da heel erg moeilijk??¿¿ Of is da wel te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb gewoon bij ons mam op het werk het zelfde monitor gezocht en toen die stekker er bij mij in gedaan. Dat ben ik iig van plan. DIt moet toch gewoon lukken he. Want dan hoef ik hem niet open te knippen die stekker en ook niet met die 15 draadjes te solderen. Ik heb nu gwn de stroomstekker in een ander beeldscherm zitten. Ook hetzelfde type. Was zogenaamd kapot. Nou daar wilk wel een stroomkabel voor kopen.

Maar moet dan lukken met die stekkers verwisselen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 20:26:
Nou ik heb gewoon bij ons mam op het werk het zelfde monitor gezocht en toen die stekker er bij mij in gedaan. Dat ben ik iig van plan. DIt moet toch gewoon lukken he. Want dan hoef ik hem niet open te knippen die stekker en ook niet met die 15 draadjes te solderen. Ik heb nu gwn de stroomstekker in een ander beeldscherm zitten. Ook hetzelfde type. Was zogenaamd kapot. Nou daar wilk wel een stroomkabel voor kopen.

Maar moet dan lukken met die stekkers verwisselen?
Uhh, ik snap er helemaal niks van :? . Als je je vraag nog even duidelijk stelt kunnen we misschien een antwoord erop vinden.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
je krijgt pas beeld in winxp omdat je twee vga kaarten hebt je zal je post wel zien op je banshee kaart.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20

wij

Bij monitor stekkers worden niet alle pinnetjes gebruikt, mijn monitor mist standaart ook gewoon pinnetjes, niks erg aan. Verkleurd beeld duid wel op het missen van pinnetjes.

En dat laatste: Na het verwisselen van pci en isa kaarten start hij windoos zo traag op. Daar kunnen we niks van zeggen. Start hij eemalig traag op / altijd. En anders wissel je de kaarten toch terug?

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nu goed. Ik heb nu een nieuw beeldscherm. Dus het lag wel aan het stekkertje van het beeldscherm. Ik heb nu ook DUAL MONITOR :p

Ik heb dus nu een 2derhandse beeldscherm. Dit is echter precies hetzelfde type als mijn oude. DIt kwam mooi uit. Mijn 2de monitor die ik nu gebruik is een oude VGA monitor.

Maar mijn vraag is hoe ik mijn kabel kan solderen. En als ik dat zelf doe hoeveel het gaat kosten. En bestaat er ook een risico dat ik kortsluiting maak en alles doorfik.
Als dat niet zo is ga ik het gewoon proberen. Anders staat da monitor toch alleen maar inde weg. En door de Computershop om de hoek laat ik het niet doen, want die vragen 80 euro. Gekkenhuis!

Nog een vraag is het ook mogelijk om triple monitor te maken met mijn videokaart? Ik heb TV-out. Want dan koop ik een 20" en dan 2 15" aan de zijkanten. Da zou bruut zijn >:) _/-\o_

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:34

sapphire

Die-hard pruts0r

voor zover ik weet werkt dat niet, maar waarom koop je niet gewoon een nieuwe kabel, kost echt niet veel

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld gewoon voor het zelfde type monitor ofzo? Ik heb hier een:
Commodore
OCTOBER-1995
Model No: KTC08-WY15E
Part No: 901565-072
Article No: KTC085411062 (6)
100-250 VAC, 2-1 A, 50/60 Hz

Dit is toch genoeg op het type aan te geven he?
En commodore is toch al lang failliet of opgekocht?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn maat was een tijdje terug langstgekomen en hebben we geprobeert hem te solderen. Dus gewoon achterop de printplaat. Alleen die stekker had veel meer draadjes dus moesten we gaan meten welke kleur welk draadje is. Ik snapte der geen hout van, maar hij werkt iig nog niet.
Nu neemt hij merge een andere kabel mee die evenveel draadjes heeft en dan zien we wel weer verder.
En triple monitor is dat mogelijk?

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Hint... Zet er 1 monitor op, 1 videokaart, nieuw kabeltje halen en gamen maar (8>

Verwijderd

Topicstarter
WuSSiE ik heb nu 2 monitors die werken:
*Commondore
*VGA

Ik heb echter nog een commondore. Precies hetzelfde type, maar daarvan is de kabel kapot en ken ik geen kleuren krijgen. Ik wil die dan met een maat van mij gaan solderen zodat die ook weer goed werkt. (Is daar ergens een HOWTO of Manual voor?)

Als die werkt kan ik hem dan ook aansluiten zodat ik triple monitor heb? Ik heb gehoord dat dat mogelijk is met een speciaal kabeltje aan te sluiten op de tv-out en dan het monitor kabeltje eraan te sluiten. Ken dit?
Pagina: 1