Toon posts:

[WC] Pomp bovenin plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tot de tijd dat ik mn aansluitingen va mafkees' actie binnekrijg ben ik eigenlijk aan het denken over het inbouwen van mn waterkoeling. Ik heb een eheim 1048 met een klax reservoirtje. Om dit bij te vullen leek het me handig om dus het reservoir met de pomp bovenin boven mn PSU te monteren. Dus vastzetten aan de achterkant van de case en dan het reservoir een kwart slag draaien zodat die naar boven wijst en net boven case uitsteekt.
Dan moet ik mn radiator dus op een andere plaats kwijt. Dit wordt dan voorin onderin waar nu al mn 120mm suckhole zit.
Nou was mijn vraag, levert het problemen op ivm de pomp? Ongeveer elke wc-setup heeft de pomp op de plaats van mijn rad zitten. Ik vroeg me af of dit dus geen kwaad kon voor een of ander onderdeel.
Nog een handig iets leek me dat het reservoir het hoogste punt in de cirkel was en dus alle lucht dan ook beter het systeem uit kon.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/wc.JPG
edit:

de search gaf niets helaas

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 13:58 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 17:13
Een pomp spuit het water omhoog, dus zal het in je reservoir worden geperst. Van daar uit loopt het naar je rad, waar het van helemaal onderin weer naar boven moet worden geduwd. De druk zal aan de kant waar je pomp het water binnen moet krijgen veel lager zijn dan in je reservoir. En dat vind de pomp niet zo leuk volgens mij. Ook zou het evt meer geluid kunnen maken.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Waarom stel je je vraag niet gewoon hier :) [rml][ WC] Het grote waterkoelingvragen topic.[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry niet aan gedacht.... (overheen gelezen).
Ik zal dit topic wel in SM gooien en alles ff oververhuizen naar dat andere topic.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:42

Memendo

V4-power/Team BSD

bredend schreef op 01 February 2003 @ 14:13:
Een pomp spuit het water omhoog, dus zal het in je reservoir worden geperst.
:Z
Een pomp heeft een in en een uitgang hor! en in dit geval zit het res. op de ingang.
Dus wat jij daar zegt kan nooit.

Pomp moet onder in omdat hij niet zelf-aanzuigend is. Het water moet er dus naar toe vallen.

Verwijderd

Topicstarter
memendo schreef op 01 February 2003 @ 16:09:
[...]

:Z
Een pomp heeft een in en een uitgang hor! en in dit geval zit het res. op de ingang.
Dus wat jij daar zegt kan nooit.

Pomp moet onder in omdat hij niet zelf-aanzuigend is. Het water moet er dus naar toe vallen.
Op zich doet ie dat ook in het reservoir. Aan de bovenkant van het reservoir zit de ingang, daar 'valt' het water een cm of 5 de pomp in.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
welk resevoir bedoel je precies ? bedoel je dat grote ding zo'n buis zegmaar of bedoel dat kleine reservoir die je aan de pomp vastmaakt (laatste heb ik zelf ook)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel gewoon dat reservoitje dat je op je pomp 'klikt'. Dus geen echt los reservoir.
Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/Pics/behe4.gif
Maar dan dus een kwartslag gedraaid.
Btw, het lijkt me wel het handigste om in [rml]BananeKoning in "[ WC] Het grote waterkoelingvragen topic."[/rml] door te gaan.

Verwijderd

Owkee... ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.