Krijg Creative Soundblaster 4.1 OEM niet geinstalleerd-win2k

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Het zit zo;
ik heb hier een Creative Soundblaster 4.1 OEM geluidskaart (type: T4750) daarnaast heb ik ook nog de orginele driver cd van creative (heb 't net namelijk pas uit de verpakking gehaald).
Het osje dat deze geluidskaart niet pakt betreft win2k Nl.
Wat heb ik gedaan;
• pc uit, en kaart er in
• pc aan, windows geeft melding nieuwe hardware
• cd'r in, auto run verschijnd
• taal NL gekozen (net als os) en gewacht.
• melding die zegt da ik moet rebooten
• gedaan, bij 't herstarten krijg ik dan den melding "Er is een fout opgetreden bij 't installeren van dit apperaat; gegevens onjuist".
:X kut :X veilige modes opgestart; drivers verwijderd.
• handmatig de inf file toegewezen via apparaaten beheer (om ze te installeren) en ja d'r staat een ?! bij de geluidskaart.
• nieuwe drivers gedownload van creative.

niets lijkt te werken, ik heb geen geluid (krijg steeds de eerder genoemde melding)
en ja; kabels zitten goed, ja kaart zit in pci en niet in agp :), ja volume staat aan, ja volume draai knop van boxen staat open.
Ik weet 't allemaal niet meer. Ik heb overigens 2 van deze kaarten met 2 van die cd-roms, en maakt niet uit welke combinatie ik pak 't werkt niet (ik heb dit alles trouwens bij 2 pc allebei win2k nl - volledig geupdate)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Ik heb dezelfde, bij mij doen nu 4 boxen het, maar ik kan niks afstellen om dit te doen doe als volgt:
configuratie scherm -> software-> verwijder alles van creative
apparatenbeheer -> verwidjer geluidskaart
c:\program files -> verwijder map creative
verwijder met regcleaner alle dingen van creative
start opnieuw op
druk op annuleren als hij zegt nieuwe geluidskaart gevonden
installeer vervolgens van de website de volgende driver: sbpci128_setip.exe ( of zoiets )
configuratir scherm -> geluiden en multimedia -> audio -> geavanceerd -> quadrofonisch geluid
nu doen als het goed is de 4 boxen het.
installeer evt. sbpci_webdrv ( of zoiets ( de andere dus )..
volgens creative zou je nu de cd kunnen installeren, maar bij mij werkte daardoor alleen de 2 boxen weer...

succes

Roderik

Verwijderd

Aangezien het officieel gezien een buiteneuropa-se kaart is, moet je hier kijken voor alle drivers en software:
http://asia.creative.com/...Submit=Get+Files&x=47&y=4

Ik ben nu zelf SB PCI 64/128/128 vibra application updates aan het installen. Als deze werken post ik het wel..
je moet echter eerst zoals ik hiervoor heb gezegd hem installeren

LAter

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 14:16:

druk op annuleren als hij zegt nieuwe geluidskaart gevonden
installeer vervolgens van de website de volgende driver: sbpci128_setip.exe ( of zoiets )
dat is 't 'm nu juist: die stap lukt niet -> krijg ik de eerder genoemde vout melding

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
http://uk.europe.creative...ng=&prod=251&drivertype=1 ??? welke

// dit is 'm errortje Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/scaredcow/upload/uploads/kut_geluids_kaart.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door himlims_ op 01-02-2003 14:48 ]

Verwijderd

Heb ik ook, ik kreeg bij het opstarten te horen dat hij een of ander .dll bestandje nodig had. Toen drukte ik op annuleren en toen instalde ik pas de drivers van internet. Dat werkte wel
Kijk ff van te voren dat hij echt goed verwijdert is, dus GEEN software meer van Creative, geen map creative meer in program files, geen register keys bij regcleaner, en in apparatenbeheer moet komen te staan: media-audiocontroller of zoiets.

Als je dan opstart krijg je óf een venster waar je kan zeggen installeren -> klik op annuleren, óf een venster dat de installatie fout ging -> klik op annuleren of zo, en run vervolgens het bestand..
Moet zelf nog 1 bestand downloaden, en dan ik het softwarepakket installen....

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
geloof me; dit systeem is creative vrij.
(btw; ik wil niet 't software pakket - dat zuigt hard - ik wil alleen geluid (2 speakers))

//edit
even ter controle;
WELKE file moet ik hebben (gelieve file name + evt. link te plaatsen)

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 01-02-2003 15:01 ]

Verwijderd

Ik sluit zelf een 4.1 setje er op aan, nu ben ik zelf nog opzoek naar software op alles afte kunnen stellen. Ik ben bang dat als ik de software van de site geinstald heb, alleen nog maar de front speakers werken. Weet je misschien andere software waarmee ik alles af kan stellen ( wil de rear speakers harder en dan ook een beetje pannen naar rechts ( of hoe zeg je dat .. ?? )

Verder, bij mij deed hij het met de volgende file:
SBPCI128Setupus_w2k.exe

te vinden op
http://nl.europe.creative...vers/product.asp?prod=251

onder het kopje:
Sound Blaster PCI128 (Drivers Only - Windows 2000, ME and XP) 27/12/2001

hoop dat het werkt
Pagina: 1