[Rh8.0]kernel compilen

Pagina: 1
Acties:

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
De reden dat ik de kernel moet compilen: er moet een drivermodule bij.
De commando's die ik uitvoer:
in root mode

make menuconfig
make dev
make modules

ik krijg echter een grote log aan errors bij de 'make modules'.
Ik heb al geprobeerd een schone source te compilen zonder de nieuwe module er in maar de fout blijft.

weet iemand wat ik verkeerd doe , waar het aan kan liggen , of waar de fout ligt?

Indien gewenst kan ik een langere log plaatsen
/usr/src/linux-2.4.18-14/include/net/sock.h: In function `sock_orphan':
/usr/src/linux-2.4.18-14/include/net/sock.h:1009: `do_softirq_Rf0a529b7' undeclared (first use in this function)
/usr/src/linux-2.4.18-14/include/net/sock.h: In function `sock_graft':
/usr/src/linux-2.4.18-14/include/net/sock.h:1018: `do_softirq_Rf0a529b7' undeclared (first use in this function)
/usr/src/linux-2.4.18-14/include/net/sock.h: In function `sock_recv_timestamp':
/usr/src/linux-2.4.18-14/include/net/sock.h:1266: warning: implicit declaration
of function `put_cmsg_Rf39bf4d9'
module.c: In function `cipe_check_kernel':
module.c:73: warning: implicit declaration of function `printk_R1b7d4074'
/usr/src/linux-2.4.18-14/include/linux/skbuff.h: In function `kunmap_skb_frag':
/usr/src/linux-2.4.18-14/include/linux/skbuff.h:1108: warning: asm operand 1 probably doesn't match constraints
make[3]: *** [module.o] Error 1
make[3]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.18-14/drivers/addon/cipe'
make[2]: *** [_modsubdir_cipe] Error 2
make[2]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.18-14/drivers/addon'
make[1]: *** [_modsubdir_addon] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.18-14/drivers'
make: *** [_mod_drivers] Error 2

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
http://www.ibiblio.org/pu...e/Kernel-HOWTO.html#ss2.2

Lees het nog eens even heel goed door ...

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Aphelion
Ok ik heb nu alles volgens de voorschriften van jou site gedaan. Ik volgde echter de guide van de driver die ik in moest bouwen (www.cmedia.com.tw).

Ik blijf nu echter hangen bij Make bzImage. Hij meld dat mijn kernel te groot is. Ik heb de vriver in menuconfig gemarkeerd als een module en geen y.

Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? ik heb de oude config geopend...

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-05 17:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hij meld dat mijn kernel te groot is. Ik heb de vriver in menuconfig gemarkeerd als een module en geen y.
Let eens op wat er staat? :)

Kernel too big to boot from a floppy

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Aphelion
ok. dat is dom lol |:( ik dacht dat hij daarmee ook meteen stopte met compilen.
ok dan ga ik nu even uitzoeken hoe ik die kernel kan booten en mijn module voor die geluidskaart kan laden want dat zit nog even tegen.

• Aphelion
Ok ik sta tegen een volgend probleem.

wanneer ik dit doe:
&& make clean && make mrproper && make xconfig && make dep && make clean && make bzImage
Dan komen er geen problemen. alleen bij het booten heb ik mn kernelsettings denk ik niet goed en kom ik niet verder dan die serial driver.

dan gebruik ik ipv make xconfig nu make oldconfig. alleen echter bjj het image maken krijg ik de volgende fout: cc1: warning: -malign-functions is obsolete, use -falign-functions

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Aphelion op 02-02-2003 10:28 . Reden: Typvaut weg ]

Verwijderd

Teneerste moet je niet 'make dev' doen, maar make dep. Ook moet je na make bzImage de modules nog compileren. Dit doe je door make modules. Daarna moet je nog make install intikken om de systeemkern te installeren. In plaats daarvan kun je ook handmatig je nieuwe systeemkern naar /boot kopieëren en dan een symbolische link vanuit / naar dat bestand laten wijzen. Vervolgens moet je je bootloader instrueren om die nieuwe symbolische link mee te nemen in het keuzemenu bij het opstarten van je systeem.
Trouwens die melding over -malign .... is geen fout, maar een waarschuwing. Het hoeft niet zo te zijn dat er dingen fout gaan door die waarschuwing.

• Aphelion
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 10:24:
Teneerste moet je niet 'make dev' doen, maar make dep. Ook moet je na make bzImage de modules nog compileren. Dit doe je door make modules. Daarna moet je nog make install intikken om de systeemkern te installeren. In plaats daarvan kun je ook handmatig je nieuwe systeemkern naar /boot kopieëren en dan een symbolische link vanuit / naar dat bestand laten wijzen. Vervolgens moet je je bootloader instrueren om die nieuwe symbolische link mee te nemen in het keuzemenu bij het opstarten van je systeem.
Trouwens die melding over -malign .... is geen fout, maar een waarschuwing. Het hoeft niet zo te zijn dat er dingen fout gaan door die waarschuwing.
ter verheldering dan maar.die dep/dev was een typvaut. ik kopieer mn kern als ie af is inderdaad met de hand naar /boot en ik doe ook make modules en make_install. maar zover kom ik nie aangezien die foutmelding komt bij make bzImage. bij een image waarbij ik die meldingen niet krijg boot de kernel wel alleen blijft ie hangen bj de serial. gebruik ik dus make oldconfig dan krijg ik die fouten en kom ik bij het booten ook niet verder dan loading linux....................

Tevens komt die foutmelding bij het make bzImage om de 5 regels een kwartier lang ...

[ Voor 4% gewijzigd door Aphelion op 02-02-2003 10:32 ]

Verwijderd

Het is geen foutmelding, het is een waarschuwing. Alles dat niet duidelijk maakt dat het een fatale error is kun je veilig negeren. :)
Pagina: 1