Toon posts:

MySQL database op afstand

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb sinds kort een account bij Denit inclusief 1 MySQL database. Nu heb ik lokaal m'n site al draaien (PHP, MySQL), en wil ik de database ook op internet gooien. De vraag is: hoe werkt dat in het algemeen en liever nog: hoe werkt dat bij Denit? Zijn er tweakers die ervaringen hebben met Denit? Het liefste zou ik mijn database uploaden ofzo, maar aangezien je maar 1 database krijgt, waarvan ik al username / password gegevens heb gekregen, betwijfel ik of je die er zomaar overheen kan gooien. Bovendien heb ik geen flauw idee waar die db staat en hoe ik daar in vredesnaam bij kom. Ik lees hier en daar wat over phpmyadmin, maar weet niet of het de bedoeling is dat je dat daar op de server gooit. Heb ze donderdag al een email gestuurd, maar nog steeds geen reactie gehad en sta te popelen om de db erop te gooien :) Iemand ideeën / ervaringen met Denit en hun procedures?

Thanx in advance...

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:48
Eeh, nee?
Kijk ff op hun hulp pagina's welke tools ze bieden voor het beheer van je database. Je hebt iets van 3 opties:
- phpMyAdmin
- Command line interface (via ssh, unix prompt enzo)
- de database is ook vanaf buiten te bereiken (not likely).

Kijk verder eens in de manual van MySQL en dan vooral het deel over dump/restore :D

Maar goed, dit is IMO niet echt iets voor P&W :\

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gezocht naar die tools, maar kon ze zo snel niet vinden. Als ze phpMyAdmin aanbieden, is het dan al op de server geinstalleerd of geven ze je dan de mogelijkheid om het te installeren? Heb btw twee username/passwords gekregen (een admin en een www login), dat zegt me ook niet zo veel. Dat dump/restore gedeelte is idd een belangrijke :D
Niet P&W? Wat dan wel?

Verwijderd

Dump eerst je dbase die je wil overzetten in een SQL-file...

Probeer eens of je vanaf buitenaf kunt bereiken (host = dbase van Denit, user en pw zijn bekend, port 3306): zoja, pak jMySQL (of een andere :P) om je SQL-commands uit te voeren (staan in die text-file ^^).

Zo niet, kijk of phpmyadmin geinstalled staat (ff zoeken op site van Denit voor algemene url) en log daar in met user en pw die je gekregen hebt... Als dit lukt, dan kun je via SQL > Upload text-file (oid) die file die je ^^ hebt gemaakt uppen via dat formpje) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probeer eens of je vanaf buitenaf kunt bereiken (host = dbase van Denit, user en pw zijn bekend, port 3306): zoja, pak jMySQL (of een andere :P) om je SQL-commands uit te voeren (staan in die text-file ^^).
Ik kan connectie maken via bijv een php pagina, maar dat is volgens mij niet wat je bedoelt. Durf het bijna niet te vragen, maar waarmee bedoel jij dat ik de db moet proberen te benaderen? Als host hebben ze localhost opgegeven...
Zo niet, kijk of phpmyadmin geinstalled staat (ff zoeken op site van Denit voor algemene url) en log daar in met user en pw die je gekregen hebt... Als dit lukt, dan kun je via SQL > Upload text-file (oid) die file die je ^^ hebt gemaakt uppen via dat formpje) :)
Ik zie nergens phpmyadmin op hun site staan...beetje matig trouwens dat ik geen enkele manier zie om je db te beheren. Ook mijn fout natuurlijk dat ik daar vantevoren niet naar gekeken heb :/

Verwijderd

Ten eerste moet je bij dit soort vragen bij Denit zelf zijn, hun hebben beslist een prima helpdesk. :)

Verder kun je gewoon een dump maken van je huidige database, en deze weer erin zetten bij Denit. Als je shell toegang hebt kun je via de shell ook inloggen op MySQL, maar je kunt (en dit is erg makkelijk) ook even phpMyAdmin downloaden en op je account bij Denit zetten en via daar je database er weer inzetten.

Het is echt peanut, maar neem gewoon even met hun contact op joh... :) Trouwens, deze informatie is ook wel via google te vinden, het is erg basic allemaal...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 12:54 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als je ssh access hebt zou je ook een ssh-tunnel kunnen opzetten naar poort 3306 ;)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Neem even contact op met hun helpdesk en je hebt je antwoord. We kunnen hier wel allemaal gaan roepen, maar jij kunt ook even zoeken. Bijv hier
Succes ermee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.