[1394] Netwerk XP-XP

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Brrr, volgens mij mijn eerste post in dit forum. Maar ik doe een poging.

Ik heb sinds een weekje een tweede pceetje naast mijn huidige geparkeerd. Omdat ik van makkelijk hou en eens wilde spelen met een netwerkje heb ik een poging gedaan om met twee FireWire kaarten beide aan elkaar te knopen.

Op beide PCees staat Windows XP Pro.
De main PC hangt via Ethernetkaartje aan @Home.

Nu werkt eigenlijk alles super. Ik kan vanaf mijn tweede PC internetten via de eerste en ze zien van elkaar ook de dirs die geshared zjn.

Dat gaat allemaal goed tot dat ik een aardig bestand de andere kant op wil gooien. MP3's per stuk gaan wel goed. Maar stel dat ik een ISO of een MP3 of 5 op de andere PC wil kwakken. Dan verbreekt de 'verbinding'.

Beetje een duister probleem, nu zag ik bij MS dat er wel aardig wat fixes komen voor 1394 related issues in SP2 maar die beschrijven niet echt mijn probleem. En omdat het principe werkt lijkt het mij dat er wat anders aan de hand is.

Vandaar mijn post.. misschien dat iemand een heldere ingeving heeft wat ik nog kan proberen. Heb weinig ervaringen met netwerken, maar denk dat het wat anders moet zijn omdat het dus wel een beetje werkt.

Mijn dank grenst alvast aan hondsdolheid ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
* OzBoz kickt zonder schaamte..

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Alle drivers up-to-date (niet ingebouwde drivers van XP gebruiken bijv)? Firewire kabel in orde?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Is idd nogal een bizar probleem. Heb je het al met verschillende programma's geprobeerd? En wat gebeurd er als je het met een FTP server oid probeert?

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Als drivers gebruik ik nu de drivers die ingebouwd zijn in XP. Omdat er geen andere zijn volgens mij. FireWire cable lijkt me ook prima, super-afgeschermd. Kosten €33,- En ze waren het bij Dynabyte met me eens dat de verhouding wat scheef is als je kijkt naar wat een firewire kaart incl 6-4 cable kost.

Ik heb overigens twee sitecom kaartje. Ben ookal met wat instellingen mbt PCI-latency bezig geweest maar nog zonder resultaat.

Verwijderd

en wat als je de software van Unibrain (Firenet) op XP gebruikt? vreemd genoeg incompatible met de XP tcp/ip-firewire-drivers, maar kan ze wel vervangen.

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 18:16:
en wat als je de software van Unibrain (Firenet) op XP gebruikt? vreemd genoeg incompatible met de XP tcp/ip-firewire-drivers, maar kan ze wel vervangen.
Dat is een goede veel over gelezen, maar was een beetje bang om dan nog verder van huis te zijn.. maar zie op hun site dat ze screenies met XP gebruiken.. dus tis te proberen.

Pagina: 1