Groen waas Samtron 14 inch

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ik heb nog een oude monitor staan (Samtron 14 inch) die ik graag wil gebruiken alleen als ik hem aansluit zit er een heel erg groenig waas over alles heen, dit kun je ook niet aanpassen.

Ook is het niet de bekende oorzaak: een pinnetje krom op de VGA-stekker, ze zitten er dus nog allemaal op (er mist dus ook niet eentje ofzo).

Ik heb hem getest op meerdere pc's, maar overal geeft hij een groenig waas, het ligt dus aan de monitor.

Weten jullie misschien hoe ik dit kan verhelpen, of is deze monitor niet meer te repareren (ik heb al ff gezocht op internet, maar ik kon niks nuttigs vinden).

BVD

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Geef de monitor eens een klap, wil nog wel eens helpen.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geeft hij de groene waas direct of na een tijdje aanstaan?

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Misschien ergens een breuk in de kabel?

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 12:13:
Geef de monitor eens een klap, wil nog wel eens helpen.
Ik heb er net tegenaan getrapt, maar het helpt niet :+
jevn schreef op 01 februari 2003 @ 12:15:
Geeft hij de groene waas direct of na een tijdje aanstaan?
Hij geeft direct een groen waas en een breuk in de kabel kan denk ik ook niet, want ik heb ook al geprobeerd om de kabel op elk stukje wat te bewegen en dan kijken of er iets verandert...

Verwijderd

ik heb ook zoon ding, ik weet niet hoe erg je het precies hep, maaruh...dat ding hep ook gewoon geen heldere kleur, beetje rauw, als je dat met groen bedoeld.

En ken je het met de drivers vanje vid kaart nie bijstellen,

succes

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:50

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
staat die misschien op 9300K (meer blauw\groen) anders moet je hem op 6500K (ongeveer gelijk aan rood blauw en groen als het goed is) zetten als die dat heeft :P of op 5000K (extra veel rood), of is het nog zo'n oude met van die draai knopjes? want dan moet je t aanpassen met n andere colorprofile in je videokaart settings. je kan t trouwens ook aanpassen met powerstrip hier te vinden: http://64.113.35.210/ps.htm.
Ik had trouwens met n oude 15" monitor t probleem dat die steeds minder helder werd (de lamp raakte op ofzo :9 ) en met powerstrip opgelost :P.

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• super_newbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 18:00
dat hebben sommige oude monitoren bij ons op school ook gehad, en meestal betekende het dat ze hun einde nabij zijn. Het groen worden van beeld is van ouderdom/slijtage.
Mijn tv begon ook met beetje groen, na een maandje of 2 was het hele scherm gif groen :|

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:50

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
he dat heb ik ook met n ongeveer 10 jaar oude audiosonic tv (37 CM) die werd ook helemaal groenachtig want t zwart is geen zwart maar donkergroen :P. En af en toe valt ook t geluid weg :P

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:42

kimjansen

Nu ff niks...

schroef hem eens open en probeer op wat componentjes aan het einde van de beeldbuis te tikken (met een heel goed isolerend stuk plastic) daar zitten namelijk wat componentjes die de rgb signalen naar de gloeidraden van de buis sturen. blijft hij dan groen of vind je geen loshangende componenten dan is je buis defect.

Speed kills, but beauty lives forever...

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

JWO

de van mij is vlak daarna geploft (3 jaar geleden)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
kimjansen schreef op 01 februari 2003 @ 19:04:
schroef hem eens open en probeer op wat componentjes aan het einde van de beeldbuis te tikken (met een heel goed isolerend stuk plastic) daar zitten namelijk wat componentjes die de rgb signalen naar de gloeidraden van de buis sturen. blijft hij dan groen of vind je geen loshangende componenten dan is je buis defect.
Ik zal dit maar ff proberen verder weet ik ook niet wat ik er anders mee aan moet, jullie horen het resultaat wel!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Mooi, het is opgelost, ik heb hem ff opengemaakt en gezocht of er ook iets los zat ofzo. Dit was niet het geval, maar bij toeval kwam ik een soort potmetertjes tegen met elk een gekleurd kabeltje ernaast; rood, groen en blauw. Toen heb ik dus wat zitten prutsen met die potmetertjes en nu heb ik het beeld weer redelijk normaal gekregen!

Bedankt voor de replies!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 11:31

JanW23

Mine mine mine mine

ok, wij hebben ook 4 beeldschermen van net een jaar oud. Die geven ook ineens een groene waas... soms flikkerd die waas weer weg en komt ie weer terug. Toch zit er 100% geen breuke in de kabels. Ze worden nooit los gemaakt (of nauwelijks) dus dat kan het niet zijn. Maar even over die potmetertjes... hoe zien die eruit? Misschien dat ik dat kan proberen... Het is wel zonde van die 4 compaq monitoren (modelnr: pe1160t)
De winkel wil ons geen garantie geven :s... bestel dus nooit iets bij 06!
Ik hoop dat iemand me uit kan leggen hoe die meters eruit zien.
ps er is toch ook iets in een monitor wat je niet aan mag raken omdat daar (ookal is de stekker eruit) veel spanning op kan staan???

edit\ er staan btw helemaal geen boxen bij... tis echt de monitor zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door JanW23 op 09-01-2004 10:31 ]

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Oo ik heb wat gevonden!!! 1tje met de tekst "Yhc" de ander een delta teken met een V en nog 1 met: "Yv"
Wat doet wat? :)

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Die van mij heeft in de rechter bovenhoek rood-oranje waas... Is gewoon een oud rot ding... Gebruikte hem even in dual monitor, was wel geinig.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

uh, ja das heel leuk voor je dan :Z

Maar ik zit nog met het probleem! Toch maar even een kickje :)
Pagina: 1