[PHP]Allowed memory size of 8388608 .....

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:32

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 11520 bytes). Deze fout melding krijg ik bij het uitvoeren van dit script
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?
mysql_connect(localhost,*****) or die("Database connection error" . mysql_error());
mysql_select_db(****); 
if ($handle = opendir("/var/www/web31/html/ruud/")) 
{
    while (false !== ($file = readdir($handle))) 
    { 
        if ($file != "." && $file != ".." && $file != "nieuws_database.php") 
        { 
            require("/var/www/web31/html/ruud/".$file);
            $query="insert INTO Nieuwsartikelen(Naam, Datum, Titel, Categorie, Artikel) VALUES('$Naam','$DatumNu','$Regel','$Catagorie', '$Artikel')" ;
            $result=mysql_query($query) or die("hier ?en toen ging ut echt fout:" . mysql_error());
        } 
    }
    closedir($handle);      
}
?>

Ik snap zel niet wat de error in houdt heb al op php.net gezocht kon er niks over vinden. ook met tweakers search niks gevonden. En wordt nu toch wel gek van mede omdat ik niet weet waa rik eht probleem moet zoeken.
OHjah het script zet een oud nieuws systeem met bestanden om naar een nieuw nieuws systeem in een db
hopelijk kunnen jullie me helpen alvast bedankt !

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:14

Crazy D

I think we should take a look.

Just a thought, hoeveel files heb je in die dir staan? iedere file "require'n", ik kan me voorstellen dat dat wel wat problemen geeft als het veel files zijn.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
wel geteld 1 bestand + nog een bestand maar die required hij al niet !

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot is dat bestand? Toevallig > 8388608 bytes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
"false !== ($file = readdir($handle))" is nogal een wazige constructie als je het mij vraagt :D

Laat ook even een paar tellertjes meelopen a la:
print $i++ . " - ";

Gewoon om te kijken hoevaak die lus nou doorlopen wordt. Verder zou PHP ook aan moeten geven op welke regel en ik welke file hij door z'n geheugen heen raakt.

Nog een ideetje.. Maak een functie die de file required en dan de SQL query doet. Hierdoor krijg je niet alle zooi van de geinclude files in je script (en loop je dus niet de kans dat er steeds meer variabele geset worden of dat er variabelen in je eigen script overschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
hij gaat de fout in bij regel 11

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Hoe groot zijn die variabelen dan wel niet? Heb je een artikel van 2MB ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
neuh niet echt variable file ziet er zo uit
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
$Naam = "Jaap";
$Datum = "Woensdag 1 Januari 2003";
$DatumNu = "01-01-2003";
$Tijd = "13:54:45";
$Bestandsnaam = "01012003_135445";
$Sorteerdatum = "20030101_135445";
$Regel = "Neemt Pollock een CART team over?";

$Categorie = "0";

$Artikel = "Craig Pollock heeft het CART team PWR Championship Racing gekocht. Dit team moest vorig jaar de strijd staken in het kampioenschap omdat ze geen sponsors meer hadden. Maar Pollock gaat het nieuw leven in blazen.
<br>
<br>
Het PacWest team was vorig jaar wel succesvol met Mark Blundell en Mauricio Gugelmin, ze
 hadden sponsors als Motorola en Hollywood, een sigarettenmerk van British American Tobacco. Toen Motorola naar Michael Andretti verdween en Hollywood naar Mo Nunn Racing lukte het niet vervangende sponsors te vinden.
<br>
<br>
Er word nu gelijk gedacht dat dit een overstap mogelijkheid kan worden voor Villeneuve maar dat wordt niet aangenomen. Iedergeval voor 2003 niet meer, maar misschien in 2004 dat Villeneuve weg gaat bij BAR en de formule1 verlaat om naar de CART te gaan.
";

?>

Ik vat het echt niet meer

[ Voor 8% gewijzigd door Wokker op 01-02-2003 14:16 ]

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb het even in Google gegooid en toen kwam ik bij expertsXexchange uit waar ik dit artikeltje vond:
I recently had this same problem delphiheaven, and it turned out that it was simply caused by overly restrictive permissions. The fact that your script was working until you ported it hints that the problem lies in something other than the script. While this could be caused by a variety of different issues, make sure that any and all filesystem locations referenced by your application are indeed permitted to be accessed by the webserver user account. For me, fixing this was as simple as changing the group-owner on referenced locations to "apache" and giving it the appropriate permissions.
Het komt er dus op neer dat je rechten waarschijnlijk niet helemaal goed staan. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Harm op 01-02-2003 14:26 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Uitleg bij reply van ramH: PHP geeft vaker foutmeldingen die niet kloppen. Schijnbaar is de foutafvanging zo gemaakt dat ie voor een verzameling fouten 1 melding geeft. Dit kan dus zeer verwarrend zijn. Zo kun je bijvoorbeeld de melding krijgen dat je geen rechten hebt om een bestand te openen (met fopen), terwijl je eigenlijke probleem is dat PHP dat bestand niet kan vinden.
Maar PHP is niet de enigste met slechte foutmeldingen. De software voor internet bankieren van de Fortis bank zegt dat je pas niet gevonden kan worden (terwijl hij em al wel heeft gelezen) als de server off-line is. Programmeren is een vak, maar testen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nog iets anders dan. Heeft het misschien te maken met de memory_limit van 8 Mb die in je php.ini staat? Probeer die eens te verhogen naar 10 Mb of meer en kijk dan eens of het probleem nog steeds voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
Mensen bedankt !! Het probleem lach inderdaad bij de rechten naar een chmod actie werkte het perfect!!!

Het oneindige X 0

Pagina: 1