Toon posts:

absoluut filepath als download via http aanbieden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Dit is de situatie:

Ik heb een filebrowsertje gemaakt. Even kort door de bocht:
Je geeft een absolute 'root' aan, bv: "d:\mp3" en dat is dan de 'relatieve root' voor de client.

Nu wil ik de files die getoond worden in mijn filebrowser scriptje aanbieden voor download. Stel dat iemand via mijn filebrowser naar "\dance" navigeert, is het absolute pad dus: "d:\mp3\dance". Als iemand nu de mp3 "fatbeat.mp3" wil downloaden uit die folder, hoe kan ik dan ervoor zorgen dat die file "d:\mp3\dance\fatbeat.mp3" downloadable wordt voor de client?* :?

- - - - - - - - - - - - - -

* Let op:

Ik snap dat als ik een virtuele map ga aanmaken in IIS die de absolute root representeert, dat ik het dan voor elkaar kan krijgen. :Y)

Echter wil ik dit script overal kunnen inzetten, zonder in IIS de absolute roots als virtual folders aan te moeten maken.

- - - - - - - - - - - - - -

Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele suggesties of oplossingen. _/-\o_

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Kopieer naar een tijdelijke publiekelijk toegankelijke folder, en als sessie eindigt de temp file deleten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een aardige suggestie, maar bedenk dat hier ook bestanden tussenstaan van rond de 850 MB, waarbij het weer niet echt bepaald wenselijk is om te gaan lopen clonen ;-)

Dus er moet een better way zijn. :?

• Gert
Tenzij je een oneindige hoeveelheid ram hebt waarin je kan cachen. :o

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 21:00

pling

Lekker Kepjoeteren

Verwijderd

Topicstarter
Tof dank je wel - het ziet er naar uit dat dat is wat ik zoek.
Ik ga het nu testen.

_/-\o_

• Gert
Dat zeg ik, als je oneindige hoeveelheid ram hebt. Je stopt nu eerst het hele bestand in je geheugen voor je hem download. Leuk voor kleine bestanden, minder leuk als je een cd gaat downloaden. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb toch besloten gewoon virtual paths aan te maken die mijn aliases vertegenwoordigen in IIS. 8)7
Pagina: 1