[AS] File transfers

Pagina: 1
Acties:

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:12
Is het mogelijk om in Flash een bestand te downloaden, zonder de downloadbox aan de client te krijgen?

Ik wil nl bestanden downloaden naar de lokalen schijf.
Ik weet waar ze vandaan komen (ftp.server.nl/dir)
Ik weet waar ze heen moeten (c:\ontwikkeling). Dit kan misschien per user worden ingesteld...
Verder wil ik de datum en tijd kunnen aanpassen aan bestanden op de client.
Ik moet ook nog de bestanden op de server hernoemen oid.
Als laatste moeten ze ook nog een keer terug naar de server.

(ik wil zeg maar een soort Visual Source Safe maken in Flash)

Iemand enig idee of dit kan, en zo ja, hoe?
Kan ik FTP commando's gebruiken in ActionScript?

Ik heb al even gespeeld met getUrl(), maar die geeft (soms) een downloadbox...
Zijn er andere functies? Misschien omwegen? Via een lokale exe (perl ofzo)? En hou zou dit dan moeten?

Ik weet niet waar ik verder naar moet zoeken...

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 12:52
Ik heb totaal geen verstand van Flash, maar ik kan me voorstellen dat dat niet mogelijk is. Als dat wel zou kunnen, zou het namelijk wel heel erg makkelijk zijn om een virus of trojan bij iemand op de PC te krijgen.

Verwijderd

Zou uit het oogpunt van beveiliging absoluut niet mogelijk moeten zijn, denk je ook niet? :)

dat is dus mijn antwoord op jouw vraag: het kan niet :)

edit 2: als dat wel mogelijk is, trek ik meteen mijn UTP kabel uit mijn computer en zien jullie mij hier nooit meer terug, dan wordt i-net te gevaarlijk :+

edit 3 (hij blijft bezig) : is niet meer wat voor Programming & Webscripting?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 11:18 . Reden: edit 4: tags gefixed |:( ]

• edie
Ja, wel een major sercurity issue idd :+

Maar via SSL/SSH zou het ook niet mogelijk zijn?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Verwijderd

Teneerste : welke versie van flash.
Tentweede : word dit een projector (.exe) een lokale swf (c:\file.swf) of een swf op internep (http://mijnserver/file.swf)?

Er zijn nl mogelijkheden

• edie
Oh, ja. Vergeten |:(

De bedoeling is FlashMX, via internet als het even kan.

Op welke manieren kan het wel dan?
* edie is benieuwd :Y)

Verwijderd

Als de swf van een webserver komt; niet mogelijk

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
tzou maar erg zijn :)

het enige wat je zou kunnen doen is van flash een 'script' (heel ruim) die de transfer
voor je doet - ik denk dan aan een local java geval of zo (een mini-serverke) je kunt wel
ftp via ander spul maar zodra je spul op iemand pc wil krijgen moet je toch wel echt daar permission toe krijgen... dus purr via internet gaat niet... (ook een Java Applet gaat waarschuwingen geven).

Als je met Java overweg kunt (of VB ;) kunt je vast iets snel in elkaar knokken die dat doet voor je. (in VB kun je bijvoorbeeld 'praten' tegen de flash ). Wat eventueel nog wel kan is Director MX met de nodige Xtra's.... (er zijn er voor ftp) - als je ergens 1000$ hebt liggen ;)

• edie
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 16:58:
Als de swf van een webserver komt; niet mogelijk
Een projector exe kan dan zeker wel?
Heb je een referentie site waar ik de te gebruiken functionaliteit kan vinden?
Of een voorbeeldje?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
nee zelfs in projector gaat dit niet - flash kan nu eenmaal geen 'save' doen van die files... je zult met een 'extra' moeten doen - SWF studio of zo...
Pagina: 1