[winxp] start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 09:20
Het zit zo, deze ochtend start ik mijn bakje en hij doet het niet meer.

hij zegt iets van :
"Could not find file in c:\windows\system... , plzzz run systemrestore with the winxp-cd.

Nu ik duw het cdtje er in, duw op R. Maar nu zit ik in die console en weet ik begot niet wat ikmoet doen... Nu is chkdsk /R aan het draaien maar ik ben niet zeker dat het zou helpen.

Nu zit er op dat systeempje ook win2000, maar die is ook ff buiten gebruik (blauw-scherm).

Weet er iemand wat ik moet doen onder die console of hoe het anders kan?

om precies te zijn
Windows kan niet opstarten omdat de volgende bestand niet gevonden is.
C:\windows\system32\config\system

[ Voor 12% gewijzigd door jvvv op 01-02-2003 10:17 ]

Verwijderd

Als je je cdrom vanuit de console kan benaderen, kan je volgens mij het Copy-commando gebruiken om het betreffende bestand op de juiste plaats te kopieren.

• jvvv
ja maar hij zegt niet welke bestanden hij niet vindt of is 'system' het bestand?

Verwijderd

jvvv schreef op 01 februari 2003 @ 10:20:
ja maar hij zegt niet welke bestanden hij niet vindt of is 'system' het bestand?
System is een map. Staan die ... er ook echt? Heb je al geprobeerd xp over de bestaande install te installeren?

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 17:21

wowi

start met je cd op en kies dan voor de eerste keer xp installeren
als je dan die schijf selecteerd waar xp op staat dan zal xp zien dat er al xp geinstalleerd staat en aan je vragen of je die wilt herstellen, dan behoud je alle gegevens.
Eventueel als je geen data wilt verliezen op een anderen schijf/partitie installeren ernaast
dat is ook nog een mogelijkheid, zolang je dan maar niet dezelfde partitie neemt.

• jvvv
ja maar hij schrijft het over maar plaatst toch een nieuwe versie van het register, startmenu,enz... Of niet?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• jvvv
danku... ik ben er bijna
Pagina: 1