Toon posts:

Bestaat dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn docking staton (en ook op m'n laptop 1 com poort) en zo ook op mijn werk (ik telewerk) dus sjouw steeds de laptop heen en weer.
Nu komt het probleem, ik gebruik op mijn werk en thuis een programma dat een Key (in mijn com poort vereist). en aangezien ik ook veel moet printen is dit steeds een heel gedoe, want de printerkabel kan wel op de key maar dan moet ik steeds achter me station om erbij te kunnen... is er iets waarmee ik mijn compoort een stukje te verschuiven als het ware, of een ander middel hiertegen ?

Hartelijk dank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik neem aan dat je de printer op de parallele poort aansluit en niet op de compoort. of zit de printer ook op de compoort (kan dat?)
makkelijkst is misschien om gewoon een extra LPT en com poort aan je systeem te hangen, hoef je ook niet moeilijk meer te doen.
of sluit je printer op de lpt aan, en de key op de com poort, is het probleem ook opgelost.

Verwijderd

Ik neem aan dat je dockingstation zo is, dat de gehele achterkant van de laptop er ingeklikt wordt. Dan wordt het benaderen van de laptop-compoort (indien docked) lastig, zoniet onmogelijk. Misschien moet je op je werk en thuis geen dock gebruiken, maar een los beeldscherm, toetsenbord en muis, dan kan je altijd bij je compoort.

Verwijderd

Topicstarter
ja... weet ik veel waarin die printer gaat... gewoon in zon gat waar zon leuk printer plaatje staat :)... beide moeten daarop.

wat nou als ik mijn comp 20 meter van mijn printer zet
moet ik 2x 10 hebben
daarvoor moeten dus adapters te krijgen zijn of niet ???

... ik heb het al gevonden Gender changer 25F-25F was het antwoord, €3,00 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 10:26 ]

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 10:16:
ja... weet ik veel waarin die printer gaat... gewoon in zon gat waar zon leuk printer plaatje staat :)... beide moeten daarop.

wat nou als ik mijn comp 20 meter van mijn printer zet
moet ik 2x 10 hebben
daarvoor moeten dus adapters te krijgen zijn of niet ???

... ik heb het al gevonden Gender changer 25F-25F was het antwoord, €3,00 :)
Ik denk dat je printer het niet leuk vind als er 20 meter kabel aan hangt

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er zijn ook wel printer verleng kabels te vinden, dan heb je geen gender changer nodig.

offtopic:
Niet te geloven hoeveel mensen hier zonder kennis van zaken reageren. Op een docking station _ZELF_ zitten juis alle poorten waar je niet bij kan als je laptop erin is geklikt, da's het hele principe van die dingen, dat je niet steeds weer alle kabels hoeft om te pluggen. En "dan doe je er toch een extra serieel & parallele poort in? Ja, natuurlijk... Ze zijn er inderdaad wel voor PCMCIA, maar da's duur, en de meest zinloze oplossing... Goddamnit...

Zo, volgens mij ben ik weer wakker :+

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 23:42

Sebastiaan

....

en je zou eventueel een usb naar lpt converter kunnen proberen als je laptop usb poorten overheeft

Verwijderd

BHZ-Robert schreef op 01 februari 2003 @ 10:32:
[...]
Ik denk dat je printer het niet leuk vind als er 20 meter kabel aan hangt
Dat maakt voor hem helemaal niet uit, mag zelf wel zo'n 30 meter zijn.... :*)

Verwijderd

Topicstarter
agja, ik ga nu, printerkablel-gender changer-key-printerkabel naar switchbox doen, moet lukken
Pagina: 1